Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-03, 11:09
Medlem
fyllmigs avatar
Vad är det med folk? Hur kan det vara hennes fel...

Eller har jag missat något. Då borde det även vara fel att ha en mejl på telefonen, där viktig info kan finnas. Det borde vara fel att spara information om möten osv hos läkare, psykologer och annat som ingen har något att göra med. Hur kan det vara fel?

"Det är idiotiskt att förvara körkort, kontanter och kreditkort i en plånbok, blir den stulen får man ju fan skylla sig själv"

Gå och lägg er...
Citera
2012-04-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grim-fandango
Bra skrivet, undrar detsamma. Helt obegripligt hur folk resonerar.
Det vet väl alla att det är hammarens fel att den träffar tummen.
Citera
2012-04-03, 14:11
Medlem
hummingbird85s avatar
Om hon har nakenbilder på sig själv på mobilen så undrar man ju vad hon tänkt göra med dem, beundra sig själv eller skicka dem till nån? I det sistnämnda hade ju mottagaren kunnat göra vad h*n vill med bilderna i vilket fall, så hon var korkat oförsiktig från början...

Hoppas iaf tjuven fälls, är ju givetvis inte ok detta men jag måste säga att hon gjorde det jäkligt lätt för honom/henne.
Senast redigerad av hummingbird85 2012-04-03 kl. 14:16.
Citera
2012-04-03, 14:16
Medlem
hummingbird85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllmig
"Det är idiotiskt att förvara körkort, kontanter och kreditkort i en plånbok, blir den stulen får man ju fan skylla sig själv"

Nu är det ju lite skillnad på att bli bestulen på värdesaker som plånbok etc, och att medvetet ta kort på sig själv som Gud skapade dig och riskera att bilderna kommer på villovägar... Det är inte på något vis hennes fel att hon blev bestulen, men det är hennes fel att hon blev bestulen på nakenbilder. Hon hade kunnat låta bli att ta sådana bilder, eller åtmindstonde skydda dem bättre, men bryr hon sig inte mer om sin integritet än så här så är det ju lite hennes eget fel...
Citera
2012-04-03, 14:57
Medlem
PicCoLini30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehruze
Inte så lyckat kanske, nån som vet mer? Kanske ?!

http://bloggtorget.com/blog/2012/03/27/telefontjuv-lade-ut-kvinnans-nakenbilder-pa-facebook/

Hur fan kan vara så jävla dum att man har naken bilder, dessutom en telefon som inte har lösenord!! De bara skylla sig själv i de här!! Ärligt talat vem har inte sett en naken kropp?? de inte så farligt.

Jag skulle inte förvåna mig, om de är en avensjuk tjej kompis som gjorde så emot henne. I hämnd för något.
Citera
2012-04-03, 17:16
Medlem
användarnmnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför då?

Hon har tydligen valt att inte lägga upp dessa bilder på Fejjan. Det kan tolkas som att hon inte vill ha upp dem där.
Då ska väl inte någon annan (t.ex en telefontjuv) ta det beslutet åt henne?

VARFÖR skuldbeläggs offren så ofta?
Visst det är ju tråkigt. Men när man vet att när mobilen blir stulen av någon som inte är så smart/snäll/sympatisk kan lägga upp/se bilderna på ens mobil så får man ju faktiskt ta med det i beräkningarna när man har nakenbilderna där.

Precis som om jag lämnar min fina bil påslagen med nycklarna i över natten i Rinkeby när jag sover över hos en kompis så får jag skylla mig själv lite om den inte står kvar nästa morgon. Förstår du?
Man ska självklart inte skuldbelägga offret då men som det ser ut i samhället nu så måste man beräkna konsekvenserna av vad man gör.

Gör man inte det så får man "skylla sig själv". Med dem tre orden tror jag inte folk menar precis vad de betyder utan mer att man skulle ha tänkt på det innan. Man får hela tiden tänka på saker nu för tiden, t.ex. Vad man kan lämna i bilen över natten, låsa fast all man lämnar, inte ha känsligt material som andra kan komma åt, inte visa kontanter ute på stan, hålla koll på vad man klickar på på datorn osv.
Citera
2012-04-03, 17:39
Medlem
HAL-9000s avatar
Precis som att man bör vara försiktig med att röra sig i vissa områden under kvällar och nätter bör man också vara försiktig i den digitala verkligheten. Vi lever i en värld med krig, mord, gängvåldäkter, barnarov, misshandel, trafficking osv. Att någon skulle få för sig att lägga ut stulna nakenbilder på internet känns därmed inte så långt borta. Att väga in etik och moral spelar ingen större roll. Det kommer alltid finnas människor som saknar båda delar i olika utsträckning, vare sig vi vill det eller ej. Det straffar sig tyvärr att vara naiv, vilket har bevisats otaliga gånger.
Citera
2012-04-04, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså vad ledsen man blir när man ser vad ni skriver. Hur kan någon tycka att det var hennes fel? Är ni bögar eller oskulder allihop eller? Jag har flera nakenbilder på min mobil, bilder på min rumpa som jag skickat till min pojkvän. Om nu någon skulle stjäla min telefon förstår jag inte varför den personen skulle göra rätt i att lägga upp de bilderna någonstans, det är ju bara ELAKT och OMOGET.

Klart att det inte är kvinnans fel. Men nog fan är det korkat att ha nakenbilder på sin telefon och att vara inloggad på Facebook samtidigt. Det gäller inte bara nakenbilder i synnerhet utan känsligt material i allmänhet. Har man något som man inte vill att alla andra i hela världen ska få ta del av får man helt enkelt se till att göra vad man kan för att förhindra det. I det här fallet gjordes inte det.

Sedan kan man älta fram och tillbaka huruvida tjuven borde ha lagt upp bilderna eller inte men det känns rätt meningslöst då den personen felade redan när denna stal telefonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror de flesta killar i den här tråden gärna skulle vilja ha en flickvän som skickade privata nakenbilder på kvällskvisten... Men antar att ni skulle radera det mms:et direkt då?? Ifall någon skulle sno er telefon? Annars skulle det ju vara ERAT fel om flickvännens bröst hamnade på nätet?

Självfallet. Allt annat är direkt oansvarigt. Det är något som alla människor som lever i vårt tidevarv borde lära sig så fort som möjligt. Vissa gör det inte tillräckligt fort utan får gå en snabbkurs, som kvinnan i den här historien.
Citera
2012-05-25, 00:39
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför då?

Hon har tydligen valt att inte lägga upp dessa bilder på Fejjan. Det kan tolkas som att hon inte vill ha upp dem där.
Då ska väl inte någon annan (t.ex en telefontjuv) ta det beslutet åt henne?

VARFÖR skuldbeläggs offren så ofta?

Kan bara hålla med.
Citera
2012-05-25, 00:42
Bannlyst
Monsterbumpen från helvettet! Vad fan hände?
Citera
2012-05-25, 01:22
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hapnadsvackande
Monsterbumpen från helvettet! Vad fan hände?

Bilderna fanns, dock på imageshack..
Dock togs dom bort tror ja
Citera
2012-05-25, 01:30
Medlem
TheBurdens avatar
Vad är nöjet med att lägga ut bilderna? Vad får personen i fråga ut av det? Är det så jävla kul att förstöra för folk? Inte undra på att världen ser ut som den gör. Suck!

Att inte folk kan ge fan i andras egendomar. Blir så jävla lack.
Senast redigerad av TheBurden 2012-05-25 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in