Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför då?
Hon har tydligen valt att inte lägga upp dessa bilder på Fejjan. Det kan tolkas som att hon inte vill ha upp dem där.
Då ska väl inte någon annan (t.ex en telefontjuv) ta det beslutet åt henne?
VARFÖR skuldbeläggs offren så ofta?
Visst det är ju tråkigt. Men när man vet att när mobilen blir stulen av någon som inte är så smart/snäll/sympatisk kan lägga upp/se bilderna på ens mobil så får man ju faktiskt ta med det i beräkningarna när man har nakenbilderna där.
Precis som om jag lämnar min fina bil påslagen med nycklarna i över natten i Rinkeby när jag sover över hos en kompis så får jag skylla mig själv lite om den inte står kvar nästa morgon. Förstår du?
Man ska självklart inte skuldbelägga offret då men som det ser ut i samhället nu så måste man beräkna konsekvenserna av vad man gör.
Gör man inte det så får man "skylla sig själv". Med dem tre orden tror jag inte folk menar precis vad de betyder utan mer att man skulle ha tänkt på det innan. Man får hela tiden tänka på saker nu för tiden, t.ex. Vad man kan lämna i bilen över natten, låsa fast all man lämnar, inte ha känsligt material som andra kan komma åt, inte visa kontanter ute på stan, hålla koll på vad man klickar på på datorn osv.