• 1
  • 2
2005-02-11, 15:02
Medlem
SnoopDoGGs avatar
Man kan säga si och så man kan inte säga att en drog är MER beroendeframkallande än andra! Kanske svårare att sluta, Men ett beroende är högst personligt och man gillar olika saker!

Trevlig helg/Snoop
Citera
2005-02-11, 15:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoopDoGG
Man kan säga si och så man kan inte säga att en drog är MER beroendeframkallande än andra! Kanske svårare att sluta, Men ett beroende är högst personligt och man gillar olika saker!

Trevlig helg/Snoop
Så det är med andra ord bara en tillfällighet att folk suger kuk för crack och inte för svamp då alltså??
Citera
2005-02-11, 15:26
Bannlyst
Jag tycker också att ruset blir jävligt mkt bättre om man käkar, men det är inte ofta jag gör de... hasch milkshake är nice... men om man tar för mycket och känner av det, så kan man inte stoppa det utan då blir man mer beng för varje sekund som går, och det kan resultera i att du blir super beng och spyr ner en gammal dam nånstans.

Men, om jag röker haschet, så kan jag stå upp, och skratta o ha kul, med vanliga ögon.

Om jag gör nåt med biten och sen sväljer den (som hasch milkshake), cirka 1-2 gram, så kan jag inte stå upp, mina ögon blir röda som planeten mars, och jag dör av garv...

Om jag röker 1 gram blir jga beng, om jag röker 2 så är det ändå inte samma sak som att "käka" skiten...

Men det som är ganska trevligt med att käka det, är att det tar en sån jävla tid innan det kickas igång, cirka 1-2 timmar....
Citera
2005-02-11, 15:45
Bannlyst
Varm HashOboy med grädde
Citera
2005-02-11, 15:52
Medlem
drakflickans avatar
Att baka en knarktårta till sina arbetskamrater är oxå på tapeten har jag hört
Citera
2005-02-12, 21:13
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Det håller jag inte med om.
På vilket sätt tycker du att ruset när man äter är bättre än när man röker?

Mycket djupare och intensivare rus, varar mycket längre.
Jag får sällan skrattatacker och dylikt när jag röker, men när jag intar det oralt så kan jag ligga dubbelvikt och garava hur mycket som helst.

Edit: Har du löst det i fett när du har ätit? Hurdana mängder har du använt dig av?
Citera
2005-02-12, 21:27
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag tycker också att ruset blir jävligt mkt bättre om man käkar, men det är inte ofta jag gör de... hasch milkshake är nice... men om man tar för mycket och känner av det, så kan man inte stoppa det utan då blir man mer beng för varje sekund som går, och det kan resultera i att du blir super beng och spyr ner en gammal dam nånstans.

Men, om jag röker haschet, så kan jag stå upp, och skratta o ha kul, med vanliga ögon.

Om jag gör nåt med biten och sen sväljer den (som hasch milkshake), cirka 1-2 gram, så kan jag inte stå upp, mina ögon blir röda som planeten mars, och jag dör av garv...

Om jag röker 1 gram blir jga beng, om jag röker 2 så är det ändå inte samma sak som att "käka" skiten...

Men det som är ganska trevligt med att käka det, är att det tar en sån jävla tid innan det kickas igång, cirka 1-2 timmar....
Du postade inte fel nu va?? Tråden handlade ju om droger i USA och inte om att äta cannabis... Nåväl, rätt roligt hur du lyckats få andra att haka på och gå OT iaf... =D
Citera
2005-02-12, 22:59
Bannlyst
Jag skulle viljja saga att de flesta ar krokade pa CB, nastan direkt.
Nar jag salde knark, ringde stamissarna varje dag och kopte brunt for en 500.ing...

Men de var knappast nagon som ringde varje dag for att kopa 10 knappar, eller en 5.a vaket.

Man tanker inte pa det, men folk ar jevla torskar pa rokat. Nu nar jag inte har sa latt for att komma over det ena och andra, befinner mig i en militarstat for att bli fri fran mitt beroende, ar det cannabisen och bensot jag saknar.
Dock rokte jag fribas och var igang pa vaket varje dag innan jag var tvungen att lammna Sverige.

Sen vilken drog som ar skadligare rent fysiskt och psykiskt ar ju en annan femma..
Citera
2005-02-12, 23:59
Medlem
nyblads avatar
Jag har varit torsk på 2 droger cannabis och opiater.
För mig är cannabis mer beroendeframmkallande än ecstasy och tjack, men tjack är nog skenerellt sett mer beroendeframkallande!

Att påstå att kaffe är mer beroendeframkallande än cannabis är iaf totalt fel.
Jag har druckit kaffe dagligen i 6 år och klarar mig utan problem utan, på den tiden jag rökte var jag totalt vansinnig om jag inte hade något röka och klarade mig inte äns utan om jag var på tjack.
Kunde klara mig några timmar lr 1 dag lr så på tjack men alldrig 3-4 dagar, inte en chans!
Citera
2005-02-13, 14:00
Medlem
IIanas avatar
Citat:
Fast du behöver inte nödvändigtvis bojkotta tunga droger bara för att de är farligare, de är faktist roligare också!

hehe, där har du en poäng. :P
Citera
2005-02-13, 14:05
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Det håller jag inte med om.
På vilket sätt tycker du att ruset när man äter är bättre än när man röker?

Tja, det beror på hur man jämför det.

Om man jämför att käka haschmuffins med de första kickarna man fick så är det helt överlägset rökandet som vinner. Skönare kick får man leta efter.

Men nu när man röker i stort sett dagligen så är det inte lika kul att vara stenad på att röka längre. Även om det är soft och skönt. Gör det dock hela tiden ändå.

Men om jag käkar mig en haschmuffins nu, så blir jag så stenad och trög att jag känner mig som en liten fjortis som smygpuffade igen, totalt paranoid och allt är allmänt supperflummigt.

Föredrar ändå rökat när det gäller att bara ta det lugnt, sitter man med polarna och ska flabba så rekommenderas muffins eller cb i annan ätbar form.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in