2012-04-02, 15:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Några slynglar ur Ali-Khan-släkten, två yngre bröder skrivna i Angered, var drivande bakom en Facebooksida som hetsade för att mörda Lars Vilks, efter det att han angreps av den muslimska pöbeln från Sveriges Unga Muslimer under en föreläsning på Uppsala Universitet.

Skulle inte förvåna mig det minsta om de är inblandade i detta fall.
Tänker du släkten då, eller bröderna?

Det här handlar ju om ganska unga personer och det verkar ju inte särskilt troligt att någon av de inblandade var drivande bakom någon sida eller protest mot Vilks. Det känns inte heller särskilt verklighetsförankrat att det skulle röra sig om någon organiserad/planerad attack, så jag utgår ifrån att det är ett eventuellt släktskap du spekulerar kring. Eller?
Citera
2012-04-02, 15:16
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Några slynglar ur Ali-Khan-släkten, två yngre bröder skrivna i Angered, var drivande bakom en Facebooksida som hetsade för att mörda Lars Vilks, efter det att han angreps av den muslimska pöbeln från Sveriges Unga Muslimer under en föreläsning på Uppsala Universitet.

Japp, jag tog upp detta innan. Vill minnas att personen som drev sidan (jag hade hans bild som avatar ett tag) var skriven på Bergsgårdsgärdet. (gårdarna som går från Hjällbo-centrum och norr ut mot Hammarkullens håll.) Men har för mig att han var lite äldre (över 20). Kan kanske dessa som är häktade vara yngre bröder/kusiner till personen som drev facebook-sidan?

Fick även ett PM där någon skrev att två stycken ur Ali-Khan som skall vara skrivna i Hammarkullen inte synts till på ett tag. (Hammarkullen ligger granne med Hjällbo). Det var absolut inget påstående bakom detta PM, bara en egen reflektion från den som skrev.
Citera
2012-04-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av episcopus
Straffåldern i Sverige är 15 år. Du kan nog sköta resten av kalkylen själv.

Det var dock bara en av GM som var under 15..
Citera
2012-04-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av min-farsa
Hittade en del medlemmar här i ferocitas mma klubb.
http://www.facebook.com/groups/FerocitasMMA/
Såg en hel del svarta och araber.
Någon som är duktig på att kartlägga om de kan finnas bland medlemmarna?
Den där killen hette corleone på sin Facebook för några dagar sedan kul med små blattar som är wanne be Italenare. Han är helt orädd den dör fjanten. När han blev publicerad av avpixlat satt han med en hoodtröja på profilbilden. Efter det har han börjat visa ansiktet mer och mer. Någon som har mer djupgående info om avsugaren?
Citera
2012-04-02, 15:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De nyttjade alltså yttrandefriheten och gav uttryck för sitt missnöje med Vilks och hans sätt att hantera den...
Att kalla en FB-grupp för detta är knappast att "nyttja yttrandefriheten", inte i Sverige i alla fall. Det fattar nog de flesta.
Citera
2012-04-02, 15:48
Medlem
Citat:

Om Ali-Khan-släkten är inblandad kan vi kallt räkna med:

1. Hot mot vittnen och represalier mot dom som ändå vittnar.

2. Idioterna som utförde dådet kommer få hög status i sin släkt och umgängeskrets.

Att så unga människor klarat av att tiga så hårt i förhör som dessa gossar verkar göra har fått mig att häpna men det kanske har sin förklaring trots allt.
Kanske för tidigt att lyssna för mycket på rykten om det är denna släkt som ytterligare en gång är i farten när det handlar om väldigt grova och hänsynslösa brott men det skulle ju inte vara en sensation direkt. Som sagt, vi kanske ska vara försiktiga med att hänga ut någon för fort innan vi vet säkert men är det Ali-Khans kommer GM att klättra snabbt i hierarkin snarare än att straffas för gärningen.
Citera
2012-04-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Hur menar du? Att träna kampsport kostar knappast någon förmögenhet. Inte som golf direkt. Sen om det rör sig om om Ali-Khan, så lär ju dom knappast vara några fattiglappar. Tvärtom så är det nog en ganska välbärgad släkt.

Det var för övrigt en ur Ali-Khan, boende i Hjällbo som startade en facebook-grupp som hette "Döda horungen Lars Vilks" Detta var i samband med det omtalade tumultet vid Uppsala Universitet för något år sedan. Gruppen blev mycket populär innan den stängdes. Där samlades muslimer och spydde ut sitt förakt mot svenska, Lars Vilks och vår yttrandefrihet.

Knappast välbärgade om man bor i dessa områden !
Citera
2012-04-02, 15:59
Medlem
rakmacka20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Det var dock bara en av GM som var under 15..

Nej två stycken är under 15 och har blivit omhändertagna av socialen för tillfället.
Citera
2012-04-02, 16:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Om Ali-Khan-släkten är inblandad kan vi kallt räkna med:

1. Hot mot vittnen och represalier mot dom som ändå vittnar.

Det som talar för det är väl att det varit svårt att få fram vittnen trots att där var fullt med folk.
Citera
2012-04-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Det finns fyra stycken Ali Khan, födda 1995, i Angered.
22 st i GBG omr
14 st i Angered

Citera
2012-04-02, 16:23
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Knappast välbärgade om man bor i dessa områden !
Kanske inte på pappret men vissa familjer i "utsatta" områden fullkomligt badar i pengar. Där jag bor (norra biskop) så finner man bilar på parkeringsdäcket som man knappt ens ser i Hovås. Vi snackar om Audi R8, BMW X6, M3, M5, Mercor CL55 tom en Ferrari har jag siktat i området. Dessa bilar finns det gott om här, så jag antar att det betyder något när det kommer till ekonomi... Eller?
Citera
2012-04-02, 16:23
Medlem
Hjällbo fritidsgårds Facebook. Några av de fega kräken kanske finns med?

http://www.facebook.com/people/Hj%C3%A4llbo-Fritidsg%C3%A5rd-Funhouse/1627652862#!/profile.php?id=1627652862&sk=friends

En Ali Khan:

http://www.facebook.com/people/Hj%C3%A4llbo-Fritidsg%C3%A5rd-Funhouse/1627652862#!/profile.php?id=520673089
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in