Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-28, 08:47
Medlem
Polisen söker fler vittnen i Kortedala
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900695-polisen-soker-fler-vittnen-i-kortedala
Citera
2012-03-28, 08:56
Medlem
Vridvinkelns avatar
Är det någon mer än jag som är förvirrad av rubriken / innehållet??

Jag läste på GP.se om misshandeln, ville gå in och kika och följa snacket för att se om någon av de små svinen blir uthängda, men det verkar ju handla om något helt annat? Eller har de ett samband och jag bara är helt trög?

Vridvinkeln
Citera
2012-03-28, 09:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tropicals skrev
Vad i helvete är detta? Någon som vet vilka detta kan vara? Obotliga hjärnskador om offret ens överlever.

Dom sa på radion att mannen avlidit.
Citera
2012-03-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vridvinkeln
Är det någon mer än jag som är förvirrad av rubriken / innehållet??

Jag läste på GP.se om misshandeln, ville gå in och kika och följa snacket för att se om någon av de små svinen blir uthängda, men det verkar ju handla om något helt annat? Eller har de ett samband och jag bara är helt trög?

Vridvinkeln
Har sin förklaring i att
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Trådar sammanfogade.

Rubrik ändrad: "Free SIDAD - Facebookgrupp där ungdomar visar polishat och uttrycker sig religöst" -► "61-åring grovt misshandlad på Kortedala torg, Göteborg".

/Mod
Samma händelse, olika infallsvinklar.
Citera
2012-03-28, 09:04
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900686-svavar-mellan-liv-och-dod

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900695-polisen-soker-fler-vittnen-i-kortedala

Vad i helvete är detta? Någon som vet vilka detta kan vara? Obotliga hjärnskador om offret ens överlever.
Det är mycket märkligt att media inte har uppmärksammat det hela förrän nu, det hände 18mars,
enligt vittnet så verkar det ju vara rätt så vanligt fenomen bland invandrar gängen där,
att terrorisera svenskar just.

Det skulle inte förvåna mig om polisen lägger ner fallet helt,
det var ju bara en svensk boende i fel stadsdel.
Senast redigerad av Roadworker 2012-03-28 kl. 09:08.
Citera
2012-03-28, 09:15
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Dom sa på radion att mannen avlidit.
mod borde lägga till (mannen avlidit, vittnen sökes)
V.I.F
Citera
2012-03-28, 09:16
Medlem
Fyfan vad jag äcklas in i ryggmärken av detta dåd. Om någon sitter på några namn, så snälla fram med dom, innan snuten hinner plocka dessa.
Citera
2012-03-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Det är mycket märkligt att media inte har uppmärksammat det hela förrän nu, det hände 18mars,
.
Håller med speciellt som polisen efterlyser vittnen. Mycket märkligt.

Något annat som är konstigt är gp´s artikel "I fredags anhölls två unga män (födda 1992 och 1995) misstänkta för inblandning i dråpförsöket.
Citera
2012-03-28, 09:29
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardaromar00707
När jag menar hela dagen då menar jag inte minsta lilla sekund. jag gick upp till torget för att träffa upp min mamma då såg jag massa poliser och ambulanser där uppe. och DÅ FRÅGADE JA POLISEN VA SOM HADE HÄNT!, just då åkte han till stan för att köpa en jacka vi snackar om att vi va borta ifrån varandra i 15 min ungefär och när ja säger att han inte va på plats är för att ja såg när han gick på vagnen mot centralen. då är det omöjligt att han har varit där. men ni får tro vad ni vill. ja hoppas att media följer detta så ska ni själva se att han är oskyldig.

Detta är så sorgligt att jag blir tårögd. Helt fruktansvärt att man inte ska kunna gå och handla en söndagseftermiddag utan att riskera att bli slagen till döds. Utanför hemköp där jag bor i en annan stadsdel i Göteborg så står det också ett gäng med unga "män", antagligen mycket lik denna grupp, och hänger på eftermiddagarna/kvällarna om man ska handla. Jag känner alltid obehag att gå förbi den här gruppen då de är högljudda, spottar omkring sig och är allmänt otrevliga att ha i sin närhet. Obehaget är helt befogat.

Jag stötte på en liknande grupp av unga "män" när jag väntade på spårvagnen ute i Kortedala efter ett besök hos en vän för något år sedan. Det slutade med att de spottade på mig och kastade sten på mig så att jag fick fly med en annan vagn än den jag skulle ha åkt med för att undgå dem. Varför de kastade sten? Jag visade dem inget intresse, ville inte följa med dem och ha sex och ville inte ge dem cigaretter (jag röker inte och har inga cigaretter) och då har de rätt att kasta sten och spotta på en ensam svensk tjej på en spårvagnshållplats. Ca 10 mot 1 en ensam tjej...

Sardaromar:
Jag är helt övertygad om att din lillebror är skyldig och du är lika medskyldig för att du var där och inte stoppade din lillebror och hans kompisar. Nu skyddar du dessutom din bror och försvårar polisens arbete. Du borde träda fram med ditt vittnesmål och rena ditt samvete. Likaså borde din bror och hans kamrater göra. Ta nu ansvar för era handlingar.

Jag önskar er all olycka i livet och må ni brinna i helvetet för vad ni gjorde mot en försvarslös man.

Kräk!
Citera
2012-03-28, 09:38
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardaromar00707
När jag menar hela dagen då menar jag inte minsta lilla sekund. jag gick upp till torget för att träffa upp min mamma då såg jag massa poliser och ambulanser där uppe. och DÅ FRÅGADE JA POLISEN VA SOM HADE HÄNT!, just då åkte han till stan för att köpa en jacka vi snackar om att vi va borta ifrån varandra i 15 min ungefär och när ja säger att han inte va på plats är för att ja såg när han gick på vagnen mot centralen. då är det omöjligt att han har varit där. men ni får tro vad ni vill. ja hoppas att media följer detta så ska ni själva se att han är oskyldig.

det e la en alibi egentligen med lite tur? spårvagnskort registrerat? smsbiljett? kanske nån drog lite tags på vagnen så dom sparat material från övervakningen som kan bevisa hans oskuld?
Citera
2012-03-28, 09:42
Medlem
meister2002s avatar
"lekte med hunden" ...fy fan vilka as till s.k. journalister vi har (ingen nyhet dock)...

http://www.expressen.se/gt/61-arig-man-allvarligt-misshandlad-av-gang/

nu har det redan varit nog för länge sedan ..
Och så undrar piss-vänster och PK-dårarna varför sådana som A.B existerar..Dags för något nybildat medborgargarde att "Breivika" lite kanske ....?
Citera
2012-03-28, 09:44
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrMask
Läser man de svartmarkerade raderna så förstår han nog varför hans bror sitter inne. Historian är diffus och motsägelsefull.

Han var på plats när misshandeln skedde. Han var med sin bror. De har absolut ingen aning om vilka personerna var (inga signalement?). Trots att de var på plats när misshandeln skedde så var de tvungna att fråga polisen vad som hade hänt (?).. Sen säger han att hans bror inte var i närheten när misshandeln ägde rum trots att han påstår att han såg misshandeln och spenderade hela dagen med sin bror.

Logik har aldrig varit kamelfösarnas starka sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in