Citat:
Ursprungligen postat av sardaromar00707
När jag menar hela dagen då menar jag inte minsta lilla sekund. jag gick upp till torget för att träffa upp min mamma då såg jag massa poliser och ambulanser där uppe. och DÅ FRÅGADE JA POLISEN VA SOM HADE HÄNT!, just då åkte han till stan för att köpa en jacka vi snackar om att vi va borta ifrån varandra i 15 min ungefär och när ja säger att han inte va på plats är för att ja såg när han gick på vagnen mot centralen. då är det omöjligt att han har varit där. men ni får tro vad ni vill. ja hoppas att media följer detta så ska ni själva se att han är oskyldig.
Detta är så sorgligt att jag blir tårögd. Helt fruktansvärt att man inte ska kunna gå och handla en söndagseftermiddag utan att riskera att bli slagen till döds. Utanför hemköp där jag bor i en annan stadsdel i Göteborg så står det också ett gäng med unga "män", antagligen mycket lik denna grupp, och hänger på eftermiddagarna/kvällarna om man ska handla. Jag känner alltid obehag att gå förbi den här gruppen då de är högljudda, spottar omkring sig och är allmänt otrevliga att ha i sin närhet. Obehaget är helt befogat.
Jag stötte på en liknande grupp av unga "män" när jag väntade på spårvagnen ute i Kortedala efter ett besök hos en vän för något år sedan. Det slutade med att de spottade på mig och kastade sten på mig så att jag fick fly med en annan vagn än den jag skulle ha åkt med för att undgå dem. Varför de kastade sten? Jag visade dem inget intresse, ville inte följa med dem och ha sex och ville inte ge dem cigaretter (jag röker inte och har inga cigaretter) och då har de rätt att kasta sten och spotta på en ensam svensk tjej på en spårvagnshållplats. Ca 10 mot 1 en ensam tjej...
Sardaromar:
Jag är helt övertygad om att din lillebror är skyldig och du är lika medskyldig för att du var där och inte stoppade din lillebror och hans kompisar. Nu skyddar du dessutom din bror och försvårar polisens arbete. Du borde träda fram med ditt vittnesmål och rena ditt samvete. Likaså borde din bror och hans kamrater göra. Ta nu ansvar för era handlingar.
Jag önskar er all olycka i livet och må ni brinna i helvetet för vad ni gjorde mot en försvarslös man.
Kräk!