Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-07, 23:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
Hur vet du det? Vet du hur illa skadad han är?

Enligt tidningsuppgifter har han fått kraniet intryckt, hjärnan skadad, och hålls fortfarande nedsövd såhär flera veckor efter misshandeln. Enligt samma uppgifter så har läkare sagt att han troligtvis aldrig kommer att kunna komma ur sängen, även om han skulle vakna.

Misshandeln gick tydligen till så att dessa "människor" hoppade på hans huvud och sparkade på detsamma även efter det att han låg medvetslös. Dessutom förekommer uppgifter att en av dem återvände tillbaka till offret och gav honom en kraftig spark rakt in i huvudet. Sådant våld är inte ett människokranium/hjärna konstruerat för.

Precis som många fler har skrivit här i tråden, så tycker jag det är unikt konstigt att vi inte har några namn ännu. Hemlighetsmakeriet kring detta fall är nog det starkaste i Svensk rättshistoria, även med parkeringsmördaren i Landskrona så gick det ju att få fram identitet rätt så snabbt.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2012-04-07 kl. 23:10.
Citera
2012-04-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McBeth
Men hallå! Tråden har hållit på hur länge som helst, och det måste väl finnas NÅN på Hjällboskolan som har koll vilka det handlar om och kan outa dem! Eller vad är problemet?

Det kanske inte finns NÅN på Hjällboskolan som har lust att outa "sina egna" här på Flashback!!?

Fast dom borde ju tänka på att C-E INTE var rasist, så ALLA INVANDRARE har förlorat stort på att sadisterna gjorde så här med honom!!!!
Senast redigerad av Trapizo 2012-04-07 kl. 23:34.
Citera
2012-04-07, 23:59
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Vad man än tycker och tänker om dessa blattar så är detta inga vanliga grabbar...! Inga "vanliga" grabbar hoppar och sparkar ett liggande offer... Ni/de eller vem faen som helst får säga det men dessa smågossar är patrask som i ett huj LÄTT skulle kunna hamna i samma situation igen! Dessa kretiner är INTE några oskyldiga offer som råkat befinna sig på fel plats ved fel tidpunkt!

Det enda som har hänt är att ett totalt oskyldigt offer stått upp för sig själv och sin hund och därmed har denna hord av äckel ansett det som sin rättighet att misshandla BO till nära döden! Det är fan helt sjukt att inte fler kan förstå detta - föräldrarna till GMs är lika äckliga de också! Jag skulle gärna ge även dessa en biljett ut ur riket igår!

Dessa smågossar är inga offer som "råkat" vara där! De har hängt där och enbart inväntat "rätt" offer! Inget annat!

Gossarna bör bli behandlade som över 18 år - har man begått ett "vuxet" brott så skall man fan ta straffet som en "vuxen" man! Inte som ett litet djävla barn, som många försöker få dem att framställas som!!!

"Ett öga för öga, tand för tand"! Vart är "Sharialagarna" när man väl behöver den?!
Citera
2012-04-08, 00:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Vad man än tycker och tänker om dessa blattar så är detta inga vanliga grabbar...! Inga "vanliga" grabbar hoppar och sparkar ett liggande offer... Ni/de eller vem faen som helst får säga det men dessa smågossar är patrask som i ett huj LÄTT skulle kunna hamna i samma situation igen! Dessa kretiner är INTE några oskyldiga offer som råkat befinna sig på fel plats ved fel tidpunkt!

Dessa smågossar är inga offer som "råkat" vara där! De har hängt där och enbart inväntat "rätt" offer! Inget annat!

Dock ska vi komma ihåg att de har beskrivits i de stora media som de gulligaste och finaste killarna i området. Som bara haft oturen att inte ha en fritidsgård. Så är den officiella bilden av dessa gullegossar.

Jag väntar med spänning på namn och bild. Det måste väl komma tillslut, detta är ju ett mycket uppmärksammat fall och Svensson ute i stugan väntar också. Även i fallet med Landskrona-mördaren fick vi tillslut både namn och bild.
Citera
2012-04-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enligt tidningsuppgifter har han fått kraniet intryckt, hjärnan skadad, och hålls fortfarande nedsövd såhär flera veckor efter misshandeln. Enligt samma uppgifter så har läkare sagt att han troligtvis aldrig kommer att kunna komma ur sängen, även om han skulle vakna.

Misshandeln gick tydligen till så att dessa "människor" hoppade på hans huvud och sparkade på detsamma även efter det att han låg medvetslös. Dessutom förekommer uppgifter att en av dem återvände tillbaka till offret och gav honom en kraftig spark rakt in i huvudet. Sådant våld är inte ett människokranium/hjärna konstruerat för.

Precis som många fler har skrivit här i tråden, så tycker jag det är unikt konstigt att vi inte har några namn ännu. Hemlighetsmakeriet kring detta fall är nog det starkaste i Svensk rättshistoria, även med parkeringsmördaren i Landskrona så gick det ju att få fram identitet rätt så snabbt.

Källa på att de har hoppat på huvudet, mig veterligen har det endast stått att en av dem vände tillbaka och sparkade C-E en sista gång i ansiktet.
Citera
2012-04-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Han kanske inte är inblandad på något sätt? Ingen skyldighet att sjunga ut precis, pucko.

Sen att ni sitter och snackar skit så jävla mycket är ju ännu mer patetiskt. Bryr ni er så skulle ni förmodligen befinna er på Kortedala imorgon. Lär bli några fina bilder på detta skitparti som ska dit imorgon, bilderna kommer läggas upp så att majoriteten i Sverige vet vilka ungjävlar som utnyttjar en näst intill död mans liv för egen vinning för partiet. Hört en jävla massa om att det kommer bli ett helvete för detta skitparti för det är ännu lägre att utnyttja någon (i detta fall en nästan död man) för att få sin vilja igenom. Pappa och mamma lär bli stolta över er, kära "arier" haha.

Nu är jag då emot nationaldemokrater, sverigedemokrater, nationalister, rasister, fascister och nazister.

Om dom är oskyldiga så kommer det att visa sig (bröderna O*ar) Vad jag skriver är att det är motsägelsefullt det han skriver och därmed känns det inte trovärdigt.
Citera
2012-04-08, 01:08
Moderator
Eerieyes avatar
För att återgå till själva brottet:

De här killarna är omyndiga vilket innebär att de har vårdnadshavare. Hur långt sträcker sig vårdnadshavarnas ansvar här? Jag tror det finns en ny lag som säger att en ungdomsbrottslings vårdnadshavare kan krävas på skadestånd om denne/dessa inte har reagerat på den unges destruktiva beteende.

Skolan hade tydligen kontaktat föräldrarna om drogtester och inte fått gehör för detta. Skolan hade även polisanmält några av killarna och därmed måste ju vårdnadshavarna ha kontaktats av soc osv. Jag har fått uppfattningen att vårdnadshavarna har haft "attityd" här. Alternativt att de har skitit i myndigheternas varningar.

Jag kan tänka mig att MÄ, alltså C-E (via målsägarombudet) och hans syster, kommer att begära att skadeståndsskyldigheten överförs till killarnas föräldrar. Killarnas föräldrar har tydligen vägrat att förstå att det är några problem med deras små gullgossar - och därför tror jag att domstolen kommer att döma föräldrarna som (med-) skyldiga i den civilrättsliga delen av målet. Någon juridiskt kunnig som kan kommentera?
Citera
2012-04-08, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
För att återgå till själva brottet:

De här killarna är omyndiga vilket innebär att de har vårdnadshavare. Hur långt sträcker sig vårdnadshavarnas ansvar här? Jag tror det finns en ny lag som säger att en ungdomsbrottslings vårdnadshavare kan krävas på skadestånd om denne/dessa inte har reagerat på den unges destruktiva beteende.

Skolan hade tydligen kontaktat föräldrarna om drogtester och inte fått gehör för detta. Skolan hade även polisanmält några av killarna och därmed måste ju vårdnadshavarna ha kontaktats av soc osv. Jag har fått uppfattningen att vårdnadshavarna har haft "attityd" här. Alternativt att de har skitit i myndigheternas varningar.

Jag kan tänka mig att MÄ, alltså C-E (via målsägarombudet) och hans syster, kommer att begära att skadeståndsskyldigheten överförs till killarnas föräldrar. Killarnas föräldrar har tydligen vägrat att förstå att det är några problem med deras små gullgossar - och därför tror jag att domstolen kommer att döma föräldrarna som (med-) skyldiga i den civilrättsliga delen av målet. Någon juridiskt kunnig som kan kommentera?

Vet du för en somalier att erkänna att hans/hennes ättelägg har gjort dumheter är det precis som att erkänna att han/hon själv gjort det.
Citera
2012-04-08, 02:22
Moderator
Eerieyes avatar
Så kan det vara. Men då borde de även ha lättare att begripa att släkten måste betala när ätteläggen har gjort något. Fanns det någon som kan mer om denna juridiska frågeställning?

F ö så tror jag inte det var somalier. Det var en bild från häktningsförhandlingen och där såg armarna lite väl ljusa ut. Men detta går inte att säga säkert.
Citera
2012-04-08, 02:22
Medlem
Ibics avatar
Varför tog det så lång tid innan polisen spärrade av brottsplattsen?
För att säkra spår som t.ex spott, fimpar, fotavtryck mm, ska en brottsplats spärras
av fort, så att utbildad personal kan säkra spår innan de försvinner. Så skedde inte vid
fontänen på torget i Kortedala. Misshandeln skedde på en söndag. Först på torsdagen
gjorde polisen en avspärrning.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.907915-polisens-misstag-i-kortedalafallet
Varför blev det så? Vet någon om polisen har gett en vettig förklaring?
Är det så illa att polisen tycker att våld och andra brott i detta område är
så vanliga att det har blivit slentrian för dem?
Citera
2012-04-08, 02:45
Medlem
carass avatar
Sex invandrargrabbar födda 1996, den sjunde född 1998, skäligen misstänkta för att fullständigt ha slagit och sparkat sönder den 61-årige Carl-Erik på Kortedala torg.

Även om Carl-Erik som just ny ligger i koma vaknar till liv så kommer han troligen inte minnas någonting från händelsen. Hans hjärna är tyvärr söndersparkad av mångkultur.

Borde inte ta så lång tid att få fram namn på gärningsmän.

Samtliga går/gick på Hjällbo skolan. Sex födda 1996, en född 1998.
Enligt uppgift från tidningen Expressen så har två av dem figurerat i deras tidning 2009. I vad för sammangang vet jag inte. Möjligen då fritidsgården Mixgården i Hammarkullen skulle läggas ner. Dessa hade enligt tidningen eventuell koppling till fotboll, hiphop, kampsport MMA.

Har själv googlat lite och iaf fått fram ett namn på eventuell gärningsman men väntar med att publicera, inväntar vad andra på flashback har att tillföra.
Citera
2012-04-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Precis som flera skriver är det ju självklart att massor av människor vet vilka de misstänkta är, men ändå har det inte kommit ut några namn. Frågan är vad det beror på? Varför finns det ingen som anonymt, t.ex. här på FB, skriver namnen på de killar som gripits?

Handlar det om ett slags lojalitet gentemot gärningsmännen och deras familjer, typ "vi blattar i förorten håller ihop mot svennarna"? Eller handlar det om att dessa människor lever så avskiljt från det svenska majoritetssamhället att de inte ens vet att misshandeln fått stor uppmärksamhet i svensk media? (Händelsen har ju knappast tagit upp av Al Jazeera eller andra nyhetsmedier i Mellanöstern.) Eller handlar det, som "adolfhilter" skämtsamt skrev, om att de helt enkelt inte kan svenska?

Det vore intressant att veta orsakerna till att ingen ännu läckt namnen på nätet.
Skulle nog tro att du har listat de tre främsta orsakerna till tystnaden....
Svenskakunskaperna är bristfälliga och många vill inte ens lära sig. vad skulle de göra det för? De har sin tillhörighet i förorten och där funkar det utmärkt med deras eget språk.
Och även om man kan svenska så lever man i ett annat parallellsamhälle och har ingen koll på svenskarnas samhälle och vad som diskuteras där. Lika lite som svenskarna vet vad som försiggår i deras värld.
Och även de som har någon koll håller ihop och säger inget för att de har inte sin lojalitet hos svennesamhället. Titta bara på GP:s frustration. Det tog 10 dagar innan de vaknade! De visste helt enkelt ingenting. Det finns inte på kartan att folket på Kortedala torg denna söndag skulle ringa till den svenska morgontidningen och tipsa om att något hänt!
Sverige har förändrats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in