Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-26, 15:10
Medlem
Var ute och kollade runt på olika forum på nätet. Då hittade jag den här listan http://rankings.big-boards.com/?p=1 . Enligt den så ligger Flashback på plats 148 över världens största forum.

Hur tillförlitlig är listan och gäller den idag?

Rätt bra jobbat måste jag säga
Citera
2012-03-26, 15:21
Medlem
epost72s avatar
Enligt den listan som dessutom är baserad på flashback.info.

Skulle säga att den inte är alltför tillförlitlig.
Citera
2012-03-26, 15:24
Medlem
hostvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
Hur tillförlitlig är listan och gäller den idag?
Enligt listan har Flashback 11 308 547 inlägg och 219 264 medlemmar vilket ju inte riktigt stämmer med siffrorna som visas här på Flashback...

Relevant inlägg från admin som skrevs i november 2008: https://www.flashback.org/sp13638370
Citat:
Ursprungligen postat av admin
[...]
Big-boards.com klarar inte heller av att mäta trafiken sedan vi gick över till https. Enligt dem är vi rankade till plats 95 i världen, men detta baserar sig på gamla siffror. Enligt Big-boards.com har Flashback drygt 11 miljoner inlägg, medan vi i verkligheten har över 13 miljoner inlägg.

Enligt dessa siffror skulle Flashback vara rankat till plats 82 i världen. Men eftersom det säkert finns flera forum som inte får sin statistik rankad av Big-boards så bör man nog även ta dessa siffror med stor nypa salt.

Dessutom har Flashback stängt av postcount på flera forum (Laidback m.fl.) så den riktiga siffran är egentligen högre än den som visas på forumet.
[...]
Citera
2012-03-26, 17:42
Medlem
Phass avatar
Kollar man på Big-Boards ligger Flashback på plats 41 över antal inlägg och plats 92 i antal medlemmar.

Om man räknar med Flashbacks nuvarande statistik dvs. men å andra sidan - som admin påpekat tidigare - i och med att Flashbacks information inte stämmer, gäller säkerligen detsamma för många andra också.

Det förvånar mig förövrigt inte ett dugg. Har svårt och tro att det ens finns mer än tio forum, med samma antal besökare som Flashback. Få forum har denna statistik öppen, men av de som har det - kan jag inte nämna ett enda utöver 4chan som ligger lika stadigt på en så hög siffra som Flashback.
Senast redigerad av Phas 2012-03-26 kl. 17:47.
Citera
2012-03-26, 17:54
Medlem
Statistiken stämmer inte, som tidigare är påpekat
Citera
2012-03-26, 18:22
Bannlyst
vafan trodde den skulle vara atminstande top 20....
Citera
2012-03-26, 18:41
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantona1990
vafan trodde den skulle vara atminstande top 20....
Seriöst?

Ett (i princip) helsvenskt forum på topp 20, när Sverige står för ca 6 promille av världens datorer?
Citera
2012-03-26, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Seriöst?

Ett (i princip) helsvenskt forum på topp 20, när Sverige står för ca 6 promille av världens datorer?

sant, a andra sidan sa tror jag inte FB har fler aktiva medlemmar an 200K om man tar bort nollposters och dubbla.
Citera
2012-03-26, 19:08
Medlem
Madagascars avatar
Hellre ett bra forum än ett stort forum.
Citera
2012-03-26, 19:33
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Seriöst?

Flashback är dock trligen rätt världsunikt genom sin storlek, genomslag, breda omfattning och seriösa ton.

Visst är 4chan större, men hur många läser något där som är mer an en vecka gammalt?
Hur många seriösa diskussioner hålls där?

Jag tror inte det finns något annat forum där så mycket kan diskuteras, med så många, på ett så seriöst sätt, som man kan på Flashback.
Citera
2012-03-26, 19:47
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Flashback är dock trligen rätt världsunikt genom sin storlek, genomslag, breda omfattning och seriösa ton.

Visst är 4chan större, men hur många läser något där som är mer an en vecka gammalt?
Hur många seriösa diskussioner hålls där?

Jag tror inte det finns något annat forum där så mycket kan diskuteras, med så många, på ett så seriöst sätt, som man kan på Flashback.

Känns lite... färgat.

Skulle inte förvåna mig om det finns flashback-liknande forum runt om i världen. Kina, USA, Tyskland,
Frankrike, osv.
Citera
2012-03-26, 20:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Känns lite... färgat.

Skulle inte förvåna mig om det finns flashback-liknande forum runt om i världen. Kina, USA, Tyskland,
Frankrike, osv.
Kollar man på Bigboards så finns där ett par jättestora generella forum också, och att tro att Sverige som har i storleksordningen lika många invånare som New York skulle vara ett av världens största är kanske lite optimistiskt. Att jämföra med ställen som 4chan och sidor där man bara postar bilder som ska betygsättas tycker jag dock inte riktigt är rättvist. Här pratar vi trots allt någon form av trådar med innehåll och inte bara en massa inlägg utan samband.

Som lite kuriosa kan man nämna att ca 5% av alla inlägg på Flashback raderats för att de inte anses hålla sig till reglerna, och min gissning är att den siffran kan stiga lite med tiden eftersom regelverket stramats åt på senare år. Det vore kul att se motvarande siffror på andra ställen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in