• 1
  • 2
2012-10-18, 10:21
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alekton
Förklarar inte varför Apple valde att fucka upp för alla som byggt sina sidor på flash. Idioterna.

Genom ett dumdristigt move skapade de extra-arbete för massa människor samt hindrade tillgång till massvis av hemsidor, spel och applikationer.

HTML5 är en möjlighet, men att hindra något i namnet av öppenhet är aldrig särskilt öppet. Flash levde under begränsningen av webbläsaren, samma begränsning som HTML5 kommer leva under delvis, förutom att webbläsarna kommer utvecklas för att stödja HTML5 specifikt. Så i slutändan kommer resultatet av denna integration leda till en bättre lösning.

Det är ingenting som Apple har något med att göra, som marknadsmässig buffel.
Ooooookej? Jag förstod inte så mycket av det där, särskilt inte som att "Apple inte stöder Flash" är ett lika sant påstående som "Microsoft stöder inte Photoshop".

Kan Mod ta bort tråden?
Citera
2012-10-18, 11:17
Medlem
BenAsslicks avatar
Flash är en jävla soppa, och utöver det en rejäl resource-hog.. Är bara bra att det börjar fasas ut, även om det är drygt att vänja sig vid.

Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Pengar.

Utveckla gärna.
Citera
2012-10-18, 15:11
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtc1
Varför supportar Apple inte flash?

Det är sjukt dumt att den inte kan supporta flash.. flash är ju ändå ganska jäkla viktig när man surfar osv...

Kanske dom vill undvika virus eller nåt? Eller är det så att dom inte vill köpa rättigheterna till flash, om man nu ens måste göra det.

Vad tror ni?

Det finns en flashclient till osx, som går pung, till ios fick det kalla handen just därför.

http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/
Från hästens mun.

Därför att det är ett taskigt portad implementering. Drar en massa processorkraft och skapar minnesläckor i alla unixliknande operativsystem. På macen har det gått pung sedan det släpptes - googla på flash high cpu, samt flash high ram så får du se - vilket har väckt ont blod, flash skall bort ifrån android med (android har en modifierad linuxkärna) ifall du inte har hängt med dock.

http://arstechnica.com/information-t...ed-on-android/

Anledningen är att de html5 implementeringar som dykt upp pga just detta, att apple satte ned foten och sade att flash inte duger, är tillräckligt bra om inte bättre än flash sett till prestandan.

det håller inte att det skall ta 500 MB ram och dra 99% cpu att visa upp 4 flashbanners på en jävla nyhetssajt, en telefon/surfplatta skulle få soppatorsk och bli oanvändbar på nolltid.

Adobe å sin sida har hela tiden resonerat att de inte vill skriva om klienten från grunden eftersom att det skulle riskera att bryta kompatibiliteten, med tillräckligt mycket tid och pengar hade de säkert kunnat pressa fram någonting som var mer resurssnålt, problemen har dock varit stora och högljudda i mer än sex år.
Citera
2012-10-18, 16:26
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Bara för att du inte klarar av att förstå ett inlägg behövs väl inte hela tråden tas bort? Eller ska kanske Flashback göras om så alla inlägg måste granskas och godkännas av moderatorer för att säkerställa att såna som du klarar av att förstå inläggen?

"Såna som du"

Tråden är ju ett missfoster, bättre att abortera tråden då (flytta till rätt forumdel), dvs trådstarten är felaktig.

Apple ska väl dels inte ge support åt Adobes mjukvara, och dels så har Adobes mjukvara visst stöd hos Apple - i OSX men inte IOS.

Och Apples agerande att inte stöda Flash Player i sitt mobila OS ledde sedermera till detta:
http://www.engadget.com/2011/11/09/a...obile-devices/

Du stökar bara till det ÄNNU mer. Du borde också tas bort. Ta livet av dig nu.
Senast redigerad av StyleWars 2012-10-18 kl. 16:49.
Citera
2012-10-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtc1
Varför supportar Apple inte flash?

[Rätta mig om jag har fel, vilket jag mycket möjligtvis har då jag ej för tillfället kan leta upp fakta att back this up with]

Men Apple har ju alltid varit lite fina i kanten och vill hellre ha sina egna saker, och om jag inte är helt ute och cyklar har jag för mig att Adobe är bäst utformat för Windows och dessutom ägt av Microsoft?

Som sagt är jag inte helt hundra på detta, men jag har för mig att det är så.

Och Apple är ju inte den trevligaste konkurrenten då de i princip avskyr alla andra företag(No offence till er Apple-fanboiz, de gör väldigt bra mobiltelefoner för "Average-Joe" och folk som inte behöver/vill ha friheten i Open-Source). Vilket vi märkte när de bland annat tog bort officiellt stöd för Youtube och GMaps.

Så delvis arrogans, delvis praktiska skäl och delvis för att de kan klara sig ändå antar jag.
Surfar rätt mycket på min iPhone men kan väl inte påstå att jag märker några problem, så jag antar att de har något sätt att lösa detta på.

// CitR
Citera
2012-10-18, 17:14
Bannlyst
Flash är ostabilt, osäkert och mycket lätt att hitta kryphål i. (Om du inte märkt det så uppdateras deras programvara cirka 2 gånger per dag, p.g.a. upptäckta säkerhetshål). Hade den haft support för Flash hade iPhones varit där Samsung är nu - i botten.
Citera
2012-10-18, 17:57
Medlem
08oss avatar
Tycker det är helt rätt av apple, fler företag borde gå efter då flash är buggigt och allmänt värdelöst. Innan Firefox började med att köra Flash som ett externt program så hände det ofta att Firefox kraschade, just pga Flash. Även Adobe Reader tycker jag är buggigt och ofta segt.

Längtar till den dagen Flash inte behövs längre.
Citera
2012-10-18, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Tycker det är helt rätt av apple, fler företag borde gå efter då flash är buggigt och allmänt värdelöst. Innan Firefox började med att köra Flash som ett externt program så hände det ofta att Firefox kraschade, just pga Flash. Även Adobe Reader tycker jag är buggigt och ofta segt.

Längtar till den dagen Flash inte behövs längre.
Flash behövs inte längre. YouTube kommer gå över till HTML5 inom en snar framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in