• 1
  • 2
2005-02-11, 01:57
Medlem
Även jag har en Skeppshultpanna. Kostar några futtiga hundralappar på Clas Ohlson, och räcker livet ut om du behandlar den väl.
Citera
2005-02-11, 02:00
Medlem
Agent Coopers avatar
Gjutjärnspannor hör till det förgångna!
Citera
2005-02-11, 10:25
Medlem
esses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanOla
Köpte en Steely Titan 30cm på DUKA för ett år sedan, den är fortfarande som ny trots diverse omild behandling och otaliga maskindiskningar. Har för mig att priset låg närmare tusenlappen, men jag är inte säker.

Det jag gillar med den är att den är absolut plan i botten, så värmen är jämn över hela pannan, och att det är i princip omöjligt att få något att bränna fast.

Dom funkar kanon i några år. Min som jag köpte för 5½ år sen är nu slut. Det bränner fast hej vilt. Men ack vilken panna det har varit.
Annars funkar ju en gjutjärnspanna fint också.
Citera
2005-02-11, 15:39
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Gjutjärnspannor hör till det förgångna!

Det var det värsta jag hört....
Citera
2005-02-11, 15:55
Medlem
Hispers avatar
En kärleksfullt hanterad gjutjärnspanna är oslagbar! Det enda som talar emot den är tyngden.

Men kom ihåg att aldrig diska den med diskmedel, endast hett vatten och borste. Beroende på plats i köket och budget, är du förtjust i stekta ägg så skulle jag vilja rekommendera dig att ha en speciell stekpanna för ägg. Min erfarenhet är att det är lättare att steka ägg i en dedicerad panna.
Citera
2005-02-12, 01:44
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
En kärleksfullt hanterad gjutjärnspanna är oslagbar! Det enda som talar emot den är tyngden.

Men kom ihåg att aldrig diska den med diskmedel, endast hett vatten och borste. Beroende på plats i köket och budget, är du förtjust i stekta ägg så skulle jag vilja rekommendera dig att ha en speciell stekpanna för ägg. Min erfarenhet är att det är lättare att steka ägg i en dedicerad panna.

Du har helt rätt när det gäller en äggpanna som bara har uppgiften att steka äggrätter.
Min belagda stekpanna ordnar både omeletter och stekta ägg med finess.
Äggröran gör jag däremot i en rostfri kastrull.
Citera
2005-08-04, 20:37
Bannlyst
Bra en sökning som gav resultat för en gångs skull

Införskaffade idag en Global Titan Stekpanna och jag valde mellan titan eller teflon och valet föll på titanen. Nu hemkommen har jag sökt lite efter folks erfarenheter av dessa stekpannor och hittade ett forum som avhandlade ärendet. Men av ca 15 inlägg verkar det som att det finns delade åsikter om just denna stekpanna och valet mellan teflon och titan. Självklart frågar jag då proffskockarna här på forumet om det finns några erfaranheter eller praktiska råd för denna Global-produkt?
Citera
2005-08-04, 21:03
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Här finns det lite mer om stekpannor

http://forum.flashback.info/scandina...ight=stekpanna
Citera
2005-08-04, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Här finns det lite mer om stekpannor

http://forum.flashback.info/scandina...ight=stekpanna
Det var mest Gjutjärn vs Teflon. Men tack för tipset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in