2012-03-25, 16:34
Medlem
Tänkte först skriva ett långt inlägg men bestämde mig för att skriva lite kortare istället så förklarar allt lite kortfattat istället för att gå in på för mycket detaljer:

Har verkligen inga barndomsvänner kvar. Jag har ingen kontakt med de som gick i min klass i låg-mellan stadiet. Alla mina högstadievänner jag hade visade sig vara falska, som ljög och svek mig så jag dumpade dem. Jag sa ingenting till dem utan kände bara för att ok, jag skiter i att ta kontakt med dem, vill de mig något får de kontakta mig. Detta gjorde jag i höstas och jag har sen dess inte hört från nån av dem...

När jag växte upp växte jag upp i ett kvarter med lite ungar i min ålder. Vi var ute och lekte hela tiden. När vi blev lite äldre, typ runt 10-12 så fortsatte vi umgås fast istället för att bygga en koja i skogen lirade vi bandy eller något annat. Vi var bästa vänner alla vi som umgicks, ca 4-5st och det var särskilt en, som vi kallar för X, som jag älskade. Han är nog en av de hyggligaste och ärligaste människorna jag någonsin träffat. Vi två var jävligt nära varandra, umgicks hur mycket som helst. Han var ett par år äldre än mig dock.

När jag var 14 så blev jag kär i en tjej, tjejen var kär i X och X var inte kär i tjejen. Men X och tjejen var bra vänner och umgicks mycket. Jag blev svartsjuk som fan, började tjafsa lite med X. Inget stort men jag visade jag var irriterad liksom. Nu minns jag inte om han gjorde något men han fortsatte vara god vän med tjejen. Allt detta ledde till att jag och X tillslut sa upp kontakten med varandra. Var inget bråk eller något utan var bara att vi slutade höra av oss. Jag slutade umgås med han och alla andra grannar och hängde med högstadievännerna istället.

Under gymnasiet så hamnade jag i världens sämsta klass. Hamnade i depression. Vänner (från högstadiet) sket i mig, ljög för mig osv så jag har nu idag sagt upp i princip all kontakt jag haft med vänner från högstadiet. Från gymnasiet har jag 1 vän och så har jag blivit vän med hans vän så vi är en trio nu som umgås mycket.

Men nu så börjar min depression komma tillbaka och det som plågar mig är just att jag och X, och alla andra grannar, inte är vänner längre eller vad man säger. X umgås med sitt kompisgäng och har flickvän och allt flyter på för han. Jag skulle göra vad som helst för att vi skulle bli vänner igen, eller ta kontakten och börja hänga, men tror aldrig det kommer hända..

Skäms över vad jag gjorde, att jag bråkade om tjejen, jag skäms över att jag lidit av depression, att jag är "mobbad/alone"..att ta kontakt med han när han nu verkar vara skitlycklig får mig att tro att han kommer se ner på mig hur löjligt det än låter. Men han var en sån jävla hygglig person och jag vill så gärna att vi ska ta kontakt igen med varandra.

Jag har ingen aning hur han ser på mig idag. När vi ses så säger vi ju hej till varandra men inget mer. Fyller år samma dag som en gemensam polare till X och X skriver grattis till den snubben på facebook men inte till mig (visst, facebook men då vi fyller samma dag så borde han se jag fyller med?). Har knappt snackat med han sen jag var 14år och idag är jag nybliven 20åring..6år utan att vi knappt snackat. Vi träffades lite i somras när man var på väg hem från krogen eller något liknande och då snackade vi med varandra och han verkade inte sur på mig eller något..

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Vill ta kontakt med han men kommer de vara samma sak som för 6 år sen? Han kanske tycker jag är en idiot? Ska jag fråga om han vill med till krogen bara helt plötsligt eller fråga ifall han vill vara med på grillfest eller bara dra på hockey/fotboll?
Senast redigerad av Wellan 2012-03-25 kl. 16:37.
Citera
2012-03-25, 16:42
Medlem
TwistedMojitos avatar
Det är klart du ska ta kontakt med honom! Vad har du att förlora på det?
Det kanske inte blir exakt som förr eller så blir det precis lika bra. Kanske har ni båda förändrats lite eller så kommer ni trivas bra i varandras sällskap.
Precis som du tänker på honom ibland & saknar er vänskap, kanske han gör likadant. Det får du ju inte veta förrän du tar kontakt.
Citera
2012-03-25, 16:52
Medlem
Julbordsspecials avatar
Du borde kontakta honom, han blir säkert skitglad över att du hör av dig!

Jag sitter nämligen i en liknande situation. Jag har tappat kontakten med en barndomsvän helt, vi var bästa vänner under hela våran barndom och umgicks med varandra varje dag. Alltså verkligen varenda dag, men nu har vi inte hört från varandra på jättelänge.

Men som sagt, hör av dig och fråga om han vill träffas igen någon dag!
Citera
2012-03-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedMojito
Det är klart du ska ta kontakt med honom! Vad har du att förlora på det?
Det kanske inte blir exakt som förr eller så blir det precis lika bra. Kanske har ni båda förändrats lite eller så kommer ni trivas bra i varandras sällskap.
Precis som du tänker på honom ibland & saknar er vänskap, kanske han gör likadant. Det får du ju inte veta förrän du tar kontakt.

Nu säger jag detta från hjärtat; är som att om jag nu skriver till han, frågar ifall vi ska gå på bio/krogen (eller något) så visar jag mig..svag? Att det har gått 6 år, vi har ingen kontakt längre och så helt plötsligt så hör jag av mig och frågar ifall han vill umgås. Känns bara...wierd Antar detta bara är i mitt huvud och jag hoppas verkligen han ser ner på mig ifall jag tar kontakt

Andra problemet är väl att gänget han umgås med nu, de är en samling människor som jag känt innan. Flera gick i min klass under högstadiet och de tycker om mig men vi umgås inte direkt så mycket, blir kanske fotboll någongång eller så. Iallafall, känns bara oerhört jobbigt att behöva komma in i de gänget för att kunna umgås..även fast jag i princip känner de alla så känns det bara oerhört tungt........

Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Du borde kontakta honom, han blir säkert skitglad över att du hör av dig!

Jag sitter nämligen i en liknande situation. Jag har tappat kontakten med en barndomsvän helt, vi var bästa vänner under hela våran barndom och umgicks med varandra varje dag. Alltså verkligen varenda dag, men nu har vi inte hört från varandra på jättelänge.

Men som sagt, hör av dig och fråga om han vill träffas igen någon dag!

Problemet är väl att jag inte vet hur jag ska kontakta han. Ska jag testa skriva ibland till han facebook? Vad ska jag skriva? Knappt någon kontakt på 6 år och så helt plötsligt skriver jag...känns bara helt skumt
Citera
2012-03-25, 19:11
Medlem
Julbordsspecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellan
Problemet är väl att jag inte vet hur jag ska kontakta han. Ska jag testa skriva ibland till han facebook? Vad ska jag skriva? Knappt någon kontakt på 6 år och så helt plötsligt skriver jag...känns bara helt skumt

Det är nog bara att skriva till honom, jag tror inte att han kommer tycka att det är konstigt faktiskt, trots att ni inte haft kontakt på 6 år.
Citera
2012-03-25, 20:35
Medlem
TwistedMojitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellan
Nu säger jag detta från hjärtat; är som att om jag nu skriver till han, frågar ifall vi ska gå på bio/krogen (eller något) så visar jag mig..svag? Att det har gått 6 år, vi har ingen kontakt längre och så helt plötsligt så hör jag av mig och frågar ifall han vill umgås. Känns bara...wierd Antar detta bara är i mitt huvud och jag hoppas verkligen han ser ner på mig ifall jag tar kontakt

Andra problemet är väl att gänget han umgås med nu, de är en samling människor som jag känt innan. Flera gick i min klass under högstadiet och de tycker om mig men vi umgås inte direkt så mycket, blir kanske fotboll någongång eller så. Iallafall, känns bara oerhört jobbigt att behöva komma in i de gänget för att kunna umgås..även fast jag i princip känner de alla så känns det bara oerhört tungt........

Jag förstår lite hur du känner. Att det kan kännas som man viker sig, visar sig svag. Men det är vi som tänker fel! Jag tror nämligen absolut inte att han kommer tänka så. Han kanske blir lite förvånad, men förmodligen mest bara glad av höra av dig igen.
Citera
2012-03-25, 22:51
Medlem
IanPaices avatar
Jag tycker att du ska kontakt med honom, men kanske inte direkt "Tja, vi drar till krogen" utan bjud över honom på en grillning, gå på en lunch eller något något mer neutralt där ni har en större chans att prata. Går ni på krogen blir det mer "låt oss se hur skön han blivit.. super han mycket? vågar han bjuda sig själv?".

Säg till honom att "det jag gjorde angående den gamla tjejen.." var barnsligt gjort av dig och bara se hur ni kommer överens. Kanske har ni vuxit ifrån varandra, men då är det lättare för dig att gå vidare och söka upp helt nya vänner. Kanske ni har kvar gamla personkemin och blir nära vänner igen.

Det är en bra idé att söka upp äldre vänner, men lägg inte ner för mycket tid. För mycket kan ha förändrats.. Försökt, men "don't try to hard".
Citera
2012-04-05, 14:38
Medlem
krimss avatar
Ts, hur gick det? Tog du kontakt? Sitter själv och funderar i samma banor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in