2012-03-25, 12:56
Medlem
Hallå,

För några månader sen så vägde jag 75kg minns jag. Nu vägde jag mig igen och vägde 70kg... Jag äter 4ggr per dag, stora måltider (frukost = gröt + macka, lunch olika, men ibland tar jag så mycket att jag får betala för dubbel portion, efter jobbet = pasta/kött, efter träning typ ris/potatis/kött).

Hur i helvete kan jag ha gått ner i vikt när jag äter såhär undrar jag..? Dricker även en whey-80 drink efter träning. Kan det vara så att jag har väldigt hög ämnesomsättning? har alltid vart smal i mitt liv fastän jag ätit extremt mycket godsaker osv, samma med min familj också.

Uppenbarligen så måste jag ju äta för lite, ananrs borde jag ju ha gått UPP, och framförallt så vill jag ju bygga muskler = måste ligga på överskott.

Vad kan man göra åt saken? Köpa en påse chips varje dag för o garantera att man ligger på +?
Aldrig så jag går hungrig heller, utan äter när jag är hungrig..

Tankar & idéer / förslag?

MVH
Citera
2012-03-25, 12:59
Medlem
r0starNs avatar
Du gör väl av med mer kalorier än vad du intar.

Edit: Kalorier*****
Senast redigerad av r0starN 2012-03-25 kl. 13:16.
Citera
2012-03-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hallå,

För några månader sen så vägde jag 75kg minns jag. Nu vägde jag mig igen och vägde 70kg... Jag äter 4ggr per dag, stora måltider (frukost = gröt + macka, lunch olika, men ibland tar jag så mycket att jag får betala för dubbel portion, efter jobbet = pasta/kött, efter träning typ ris/potatis/kött).

Hur i helvete kan jag ha gått ner i vikt när jag äter såhär undrar jag..? Dricker även en whey-80 drink efter träning. Kan det vara så att jag har väldigt hög ämnesomsättning? har alltid vart smal i mitt liv fastän jag ätit extremt mycket godsaker osv, samma med min familj också.

Uppenbarligen så måste jag ju äta för lite, ananrs borde jag ju ha gått UPP, och framförallt så vill jag ju bygga muskler = måste ligga på överskott.

Vad kan man göra åt saken? Köpa en påse chips varje dag för o garantera att man ligger på +?
Aldrig så jag går hungrig heller, utan äter när jag är hungrig..

Tankar & idéer / förslag?

MVH

Ät mer helt enkelt, välj fetare alternativ där du kan etc så du får upp kalorierna.

Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Du gör väl av med mer kohydrater än vad du intar.

Snarare så att han gör av med mer kalorier än han intar.
Citera
2012-03-25, 13:16
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ät mer helt enkelt, välj fetare alternativ där du kan etc så du får upp kalorierna.

Snarare så att han gör av med mer kalorier än han intar.

Självklart menade jag kalorier.
Citera
2012-03-25, 13:18
Medlem
xDs avatar
Ät ännu mer. Det finns ingen genväg.
Citera
2012-03-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Ät ännu mer. Det finns ingen genväg.
Nej, men hur? Man är lagom trött efter att ha jobbat tränat samt ätit 4ggr.. Att ställe sig o laga en 5e måltid tror jag inte kommer på fråga, den orken finns inte.

Större portioner är väl det som måste bli antar jag..
Citera
2012-03-25, 13:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Nej, men hur? Man är lagom trött efter att ha jobbat tränat samt ätit 4ggr.. Att ställe sig o laga en 5e måltid tror jag inte kommer på fråga, den orken finns inte.

Större portioner är väl det som måste bli antar jag..

Du behöver inte laga mat. Det finns mat som är enkel att slänga ihop som innehåller bra med kalorier. Några mackor med smör och ost t.ex. Keso/kvarg/fil/havregryns gröt är också enkelt att slänga ihop.
Citera
2012-03-25, 13:44
Medlem
anonymfans avatar
rök cb så ska du få se på ett och annat
Citera
2012-03-25, 13:44
Medlem
wh0res avatar
Hur stor är en portion för dig kan man ju fråga sig?

Sen innehåller ju inte direkt gröt kcal värda att tala om i viktökningssammanhang...

Att man äter frukost/lunch/middag/kvällsmat betyder inte ett skit...
Jag äter en eller två gånger per dag. (bortsett från shakes)
Igår åt jag en gång...
Då innebar det 450g ryggbiff, 300g bröd samt 1 liter mjölk till det.
Det är en portion värd att nämna i det här sammanhanget, för det är en rejäl portion, men en liten tallrik med Fil och K-special är inte värd att nämna...
Såvida man inte tar en liter, då är det iallafall någon näring, men en liten tallrik med ett par deciliter fil är i stort sett ingenting, typ 80kcal fördelat på 7g protein och 10g kolhydrater...?

Har du ett väldigt fysiskt arbete?
Senast redigerad av wh0re 2012-03-25 kl. 13:48.
Citera
2012-03-25, 15:24
Medlem
Kan inte förstå detta problem, seriöst. Du kan omöjligen bränna mer än 3-5000 kcal om dagen (om du gör det SLUTA förhelvete springa överallt och ta trappor med mera)

Hur man inte kan få i sig denna mängd mat är helt sjukt underligt...
Citera
2012-03-25, 15:41
Bannlyst
finns vissa mindre saker du kan göra för att lägga till kalorier utan att det innebär att du lagar en massa extra mat, t ex blanda dina proteindrinkar med mjölk istället. ät fiskolja som tillskott för nyttigt fett. använd olivolja i matlagning eller stek i smör. ät något kalorierikt som snacks t ex cashewnötter. (50g nötter är ca 300 kcal bara det)
lägger man ihop allt detta så blir det rätt många extra kalorier per dag samtidigt som det är nyttigt.
Citera
2012-03-25, 16:14
Medlem
Sugarpops avatar
För mig, som har väldigt lätt att gå upp i vikt, tycker jag att detta är fascinerande. Hur svårt kan det vara liksom? Fan, som fyllekäk igår tryckte jag i mig tre quarterpounders, en toast och en liter mjölk. Bara där gick jag upp 4kg (känns det som).

Men vill du prompt käka mer (läs: gå upp i vikt)så ja, rök en hövding, slappna av och ladda med choklad och chips till bristningsgränsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in