Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Det man måste förstå är att språkliga skillnader uppstår ganska fort, och betydligt fortare än en etnicitet separeras genetiskt i två eller flera etniciteter. Att påstå att ukrainare och ryssar är två olika genetiska grupper pga av språkliga skillnader inom östslaviska grenen, är som att påstå att älvdalska talare inte är svenskar. Således har hela den här Ukrainakonflikten ingen legitimitet på etniska eller genetiska grunder, utan det är snarare ett språkkrig. Motgift borde sluta vara så intellektuellt oärliga.
Jag har inte helt koll på all historia men det handlar definitivt om mer än bara språk.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
Ja, språkliga skillnader uppstår betydligt betydligt fortare än en etnicitet separeras genetiskt i två eller flera etniciteter. Därom är vi överens men jag påstår att jag värderar rasliga egenskaper högre än kulturella, vilket skiljer mig ifrån SD och den högt värderade baggebo1...
Kultur är uppenbarligen inte oviktigt; ren rasmaterialism är inte sunt det heller. Ukrainakonflikten är ett exempel på det. Den västukrainska nationalismen är så sjuk att jag i en tråd efterfrågade populationsgenetiska studier över befolkningen i Västukraina; jag tänkte att det måste nästan finnas något suspekt i deras gener med tanke på hur psykopatiskt di bete sig. Judiskt påbrå var det jag misstänkte att di hade på grund av att många judar hava bott där historiskt. Även andra problematiska europeiska populationer hava visat sig stå skrämmande nära judar, som exempelvis sicilianare. Deras maffia är ju förövrigt väldigt semitisk; förr så ansågs maffian vara en konspirationsteori!

Men det kanske egentligen bara är något i den västukrainska kulturen som gör att di bliva på detta vis. Är det någon som vet ifall det är vanligt att västukrainska fäder lämna sina familjer eller om di supa ihjäl sig, så att västukrainska barn få växa upp utan sina fäder? För om man tänker efter så får deras beteende en å tänka på elefanter som hava fått växa upp utan sina fäder.
Förresten, vad har detta å göra med huruvida man bör stödja den judeo-amerikanskkontrollerade Kievjuntan eller Ryssland?