2014-08-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Är motgift aktiva på nordisk.nu?
Eller är även det ett obehagligt ställe för deras pseudonationalism?

Läser sällan det forumet, vet inte varför, lockar mig inte.
Motgift (som grupp) är nog inte aktiva där, men både Dan och JDG har eller har haft konton där är jag rätt så säker på. Söderman har nog inget konto där.
Citera
2014-08-29, 21:20
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det man måste förstå är att språkliga skillnader uppstår ganska fort, och betydligt fortare än en etnicitet separeras genetiskt i två eller flera etniciteter. Att påstå att ukrainare och ryssar är två olika genetiska grupper pga av språkliga skillnader inom östslaviska grenen, är som att påstå att älvdalska talare inte är svenskar. Således har hela den här Ukrainakonflikten ingen legitimitet på etniska eller genetiska grunder, utan det är snarare ett språkkrig. Motgift borde sluta vara så intellektuellt oärliga.
Jag har inte helt koll på all historia men det handlar definitivt om mer än bara språk.

Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Ja, språkliga skillnader uppstår betydligt betydligt fortare än en etnicitet separeras genetiskt i två eller flera etniciteter. Därom är vi överens men jag påstår att jag värderar rasliga egenskaper högre än kulturella, vilket skiljer mig ifrån SD och den högt värderade baggebo1...
Kultur är uppenbarligen inte oviktigt; ren rasmaterialism är inte sunt det heller. Ukrainakonflikten är ett exempel på det. Den västukrainska nationalismen är så sjuk att jag i en tråd efterfrågade populationsgenetiska studier över befolkningen i Västukraina; jag tänkte att det måste nästan finnas något suspekt i deras gener med tanke på hur psykopatiskt di bete sig. Judiskt påbrå var det jag misstänkte att di hade på grund av att många judar hava bott där historiskt. Även andra problematiska europeiska populationer hava visat sig stå skrämmande nära judar, som exempelvis sicilianare. Deras maffia är ju förövrigt väldigt semitisk; förr så ansågs maffian vara en konspirationsteori! Men det kanske egentligen bara är något i den västukrainska kulturen som gör att di bliva på detta vis. Är det någon som vet ifall det är vanligt att västukrainska fäder lämna sina familjer eller om di supa ihjäl sig, så att västukrainska barn få växa upp utan sina fäder? För om man tänker efter så får deras beteende en å tänka på elefanter som hava fått växa upp utan sina fäder.

Förresten, vad har detta å göra med huruvida man bör stödja den judeo-amerikanskkontrollerade Kievjuntan eller Ryssland?
Senast redigerad av NixYO 2014-08-29 kl. 21:37.
Citera
2014-08-29, 21:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag hoppas det med.

Jag vill minnas att trojkan klagat på flashback sedan Framåt-tiden, så du ser nog främst vad du vill se. Utöver det kan man enkelt konstatera att den legitima kritiken drunknat i en flod av inlägg som enbart varit fräna. Att argumentera med många av er är som att argumentera mot Langéen. Det spelar ingen roll vem som har rätt; Motparten kommer snabbt dra sig ur dels pga tonläget, dels pga vad tonläget indikerar.

Det har varit alldeles för lite "Trojkan har fel därför att bla bla bla" och alldeles för mycket "De sinnessjuka, IQ-befriade, infiltrerande, sekteristiska, desinformationsspridande judelakejerna på giftradion ska fan sparkas ut ur rörelsen, hängas, plågas, torteras och jagas ut ur landet för de har fel här bla bla bla. Nej, jag tänker inte ta upp ämnet med dem, eller berätta för dem varför de har fel! DE SKA SVARA MIG HÄR!" för att sedan gå över till "VA?!? TÅL NI INTE DEBATT?!?"

Fast det är ju så fruktansvärt töntigt, kvinnligt (ursäkta kvinnor men det är ofta jag får skit för "hur jag sa det från er") trams att reagera så. Hur tusan är man i sådana fall rustad för diskussioner, debatter eller för den delen fullskaliga konflikter med motståndare om man inte kan tåla elaka tonfall.
Citera
2014-08-29, 22:06
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fast det är ju så fruktansvärt töntigt, kvinnligt (ursäkta kvinnor men det är ofta jag får skit för "hur jag sa det från er") trams att reagera så. Hur tusan är man i sådana fall rustad för diskussioner, debatter eller för den delen fullskaliga konflikter med motståndare om man inte kan tåla elaka tonfall.

Men det han säger är att kritiken inte har varit saklig, något som han efterlyser, rätt eller fel. Kanske vill han i sitt stilla sinne inte behöva föra fullskaliga konflikter, när han diskuterar med fränder, utan vilja reserva dem för uppriktiga motståndare. En sak kan du vara övertygad om, att han som nationalist, haft sin beskärda del av elaka tonfall, men kanske finner han det extra obehagligt av att få ett hugg i ryggen, rentav av dem han betraktar som sina åsiktsfränder?
Citera
2014-08-29, 23:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Du kallar det töntigt och kvinnligt, jag kallar det verkligheten. Du får anse det vara hur tramsigt du vill, men utanför anonymiteten på internet kommer du inte påverka någon. Eller använder du samma retorik i verkligheten? Om så, hur framgångsrik brukar du vara när du anklagar andra för att vara folkförrädare eller judelakejer? Om inte, varför?

Helt ärligt ger det hela riktiga förlorarvibbar. Vanliga människor tröttnar snabbt på ohyfsade tonfall varför man måste vara av en annan "kaliber" - och inte i en positiv bemärkelse - för att inte se ett problem med det.
Citera
2014-08-29, 23:57
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men det han säger är att kritiken inte har varit saklig, något som han efterlyser, rätt eller fel. Kanske vill han i sitt stilla sinne inte behöva föra fullskaliga konflikter, när han diskuterar med fränder, utan vilja reserva dem för uppriktiga motståndare. En sak kan du vara övertygad om, att han som nationalist, haft sin beskärda del av elaka tonfall, men kanske finner han det extra obehagligt av att få ett hugg i ryggen, rentav av dem han betraktar som sina åsiktsfränder?

Ja, lite så. Mest är jag trött över det faktum att nationalismen redan har en sån hög barriär man måste ta sig över, det finns ingen anledning att göra den ännu högre genom att skrämma bort folk med dålig retorik. Eller förstöra all möjlighet till diskussion meningsfränder emellan för den delen.

Nationalism är folkgemenskap. Folkgemenskap är per definition trevlig, varm och omfamnande. Men det är inget jag märker av, tyvärr. Istället är tongången väldigt hård och kall nationalister emellan, och det får många att tappa suget.
Citera
2014-08-30, 10:37
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer någon ur trojkan att delta i demon idag?
Citera
2014-08-30, 11:01
Medlem
Vad hände med vithetsnormen?
Citera
2014-08-30, 11:05
Medlem
bananasplit99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Vad hände med vithetsnormen?
Ingenting. Det kommer ett nytt avsnitt varannan vecka. Och det har gått två veckor sedan senaste avsnittet. Kommer antagligen ut ett avsnitt inom kort.
Citera
2014-08-30, 18:00
Medlem
Tercios avatar
Judiske Peter Wolodarski på judiska dagens nyheter ger återigen, för hundrade gången i ordningen, giftradions rysslandshållning sitt stöd. Är det kanske dags att bjuda in juden peter wolodarski som gästskribent på giftradion? Man är ju helt eniga i sin analys och ambition.

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/bluffmakaren-i-moskva/

Citat:
Den som uppskattar svek, cynism, manipulationer och lögner kan säkert känna en viss beundran för Rysslands president Vladimir Putin. Han tar hela tiden sitt hybridkrig, en blandning av KGB:s gamla spiontrick och traditionella militära metoder, till nya höjder. De ”gröna män” som överrumplade Krimhalvön i mars har följts av en ”hemlig” inmarsch i östra Ukraina.

Den som uppskattar svek, cynism, manipulationer och lögner kan säkert känna en viss beundran för Rysslands president Vladimir Putin. Han tar hela tiden sitt hybridkrig, en blandning av KGB:s gamla spiontrick och traditionella militära metoder, till nya höjder. De ”gröna män” som överrumplade Krimhalvön i mars har följts av en ”hemlig” inmarsch i östra Ukraina.

Vänner av civilisation och anständighet hade få illusioner om Putin. Nu har han dock slutgiltigt krossat alla drömmar om att hans Ryssland går att locka till integration och samarbete med Europa. Herr Putin är inte intresserad.

Moskva drog i gång separatistupproret i östra Ukraina, och har från början försett det med rådgivare, manskap och vapen. På senare tid har rege*ringsstyrkornas offensiv trängt tillbaka rebellerna. Putins svar blev inte bara att leverera mer avancerad militär materiel, utan också att skicka in ryska soldater i tusental – utan igenkänningstecken. Artilleriunderstöd kommer in*ifrån Ryssland. Och Putin har dessutom öppnat en ny front i sydöstra hörnet av Ukraina för att avleda Kievs resurser.

Bevisen är tydliga. Putin blånekar, också inför de släktingar till stupade ryska soldater som begravts i skymundan. De gangstrar som leder separatisterna är hederligare än mannen i Kreml.
Citera
2014-08-31, 23:44
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer någon ur trojkan att delta i demon idag?

Magnus var iaf på plats och hade radio-utrustning med sig.
Citera
2014-09-01, 20:10
Medlem
Endsiegs avatar
Dog livesändningen för någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in