2014-07-06, 01:39
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Är tanken att Motgift ska vara oberoende eller bunden till Svp?
Hur gör ni när ni spelar in analysen? Är det live eller klipper ni ihop efteråt?

Oberoende är väl tanken även om de starka kopplingarna till SvP finns där och det är rätt uppenbart?

Rätt säker på att det är klippt efteråt.
Citera
2014-07-06, 21:42
Medlem
bananasplit99s avatar
http://youtu.be/tdmdHNsI6xs?t=21s

Magnus är jävligt skön
Citera
2014-07-06, 22:08
Medlem
Judessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasplit99

Magnus är jävligt skön
Klockrent
Citera
2014-07-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Ska ni vara obundna så får det vara mindre av partiets åsikter för att ni ska anses vara en seriös och oberoende (nationalistisk?) nyhetskälla.

"Seriös och oberoende nyhetskälla".

Det tåget har gått och kommer aldrig mer tillbaka...
Citera
2014-07-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jimmie Åkesson - Vi måste tala om en grej!
http://www.youtube.com/watch?v=yeyucPZuoUc

haha lol!
Citera
2014-07-06, 23:45
Medlem
Nordkamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasplit99

Magnus är jävligt skön

Har varit allmänt trevligt att lyssna på deras genomgångar men det där tar priset.
Citera
2014-07-07, 01:44
Medlem
Tron på en "objektivitet" är fullständigt galen, till och med data-kodningar behöver ju förfan ramar.

Tyvärr lär man sig i skolan idag att man kan skriva på ett objektivt sätt. Naturligtvis är det bara en blandning av kulturella marxismen och kapitalistiska konsumtionsidéer som då också blir diskursen.

Allt präglas om att hierarkin gagnar vita män och att alla problem någonsin i världshistorien typ inbördeskrig är pågrund av arbetslöshet. Arbetslöshet leder till ingen framtidstro, lösningen på problemet är tillväxt. Detta är ju förfan inte objektivitet, det är bara propagering för en ideologi.

När man kräver att motgift ska vara objektiva så betyder det bara att man ska till viss del acceptera det föregående exemplet.

Att vara objektiv är alltid en illusion av saklighet, en sådan finns naturligtvis inte eftersom allt man skriver kräver en diskurs.

När jag diskuterar med min familj är diskursen annorlunda än om jag ringer in till motgift. I motgift kan jag säga att jag inter gilla jämställdhet, säger jag det hemma tolkar så alla att jag hatar kvinnor.

Motgift tänker helt enkelt för annorlunda för vissa och man menar då att de är vinklade. Det finns inget som "vinklad", det är bara dålig kritik från det rådande systemet.
Senast redigerad av Balansen 2014-07-07 kl. 01:50.
Citera
2014-07-07, 01:47
Medlem
TheBurdens avatar
VIDEO: Motgift kommenterar Annie Lööfs tal i Almedalen:
https://www.motgift.nu/2014/07/video-motgift-kommenterar-annie-loofs-tal-i-almedalen/

VIDEO: Motgift kommenterar Fredrik Reinfeldts tal i Almedalen:
https://www.motgift.nu/2014/07/video-motgift-kommenterar-fredrik-reinfeldts-tal-i-almedalen/
Citera
2014-07-07, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Tron på en "objektivitet" är fullständigt galen, till och med data-kodningar behöver ju förfan ramar.

Tyvärr lär man sig i skolan idag att man kan skriva på ett objektivt sätt. Naturligtvis är det bara en blandning av kulturella marxismen och kapitalistiska konsumtionsidéer som då också blir diskursen.

Allt präglas om att hierarkin gagnar vita män och att alla problem någonsin i världshistorien typ inbördeskrig är pågrund av arbetslöshet. Arbetslöshet leder till ingen framtidstro, lösningen på problemet är tillväxt. Detta är ju förfan inte objektivitet, det är bara propagering för en ideologi.

När man kräver att motgift ska vara objektiva så betyder det bara att man ska till viss del acceptera det föregående exemplet.

Att vara objektiv är alltid en illusion av saklighet, en sådan finns naturligtvis inte eftersom allt man skriver kräver en diskurs.

När jag diskuterar med min familj är diskursen annorlunda än om jag ringer in till motgift. I motgift kan jag säga att jag inter gilla jämställdhet, säger jag det hemma tolkar så alla att jag hatar kvinnor.

Motgift tänker helt enkelt för annorlunda för vissa och man menar då att de är vinklade. Det finns inget som "vinklad", det är bara dålig kritik från det rådande systemet.

Vad yrar du om egentligen? Motgift har under en längre tid agerat som propagandister för NWO:s och världsjudenhetens intressen. Även om de inte är medvetet illasinnade och korrupta så är de åtminstone i vissa avseenden korkade, ohederliga och delvis helt knäppa. De har spridit vilseledande information och orsakat helt onödig splittring och förvirring inom svensk nationalism. Vilka intressen som gynnas av det kan man ju fråga sig.
Citera
2014-07-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, han hade blockerat honom. Jimmie Åkesson vill väl inte längre ha någonting att göra med nationalister som Dan Eriksson, utan tycker att det är mycket viktigare och trevligare att få bli kompis med landsförrädarna i sjuklövern.
Kan man inte slå dem, gå med dem.

Det är mig veterligen mentaliteten för SD:s toppstyrelse numera.
Citera
2014-07-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Vad yrar du om egentligen? Motgift har under en längre tid agerat som propagandister för NWO:s och världsjudenhetens intressen. Även om de inte är medvetet illasinnade och korrupta så är de åtminstone i vissa avseenden korkade, ohederliga och delvis helt knäppa. De har spridit vilseledande information och orsakat helt onödig splittring och förvirring inom svensk nationalism. Vilka intressen som gynnas av det kan man ju fråga sig.
Lugna sig nu Rex, nu pratade jag generellt om motgift, varför de har så tydliga åsikter som de gör osv.

Från det så går du på en sanslös motattack när jag inte ens kommenterade ukrainafrågan?

Du pratar om onödig splittring men det är ju du som är grovt polariserande i en fråga som man uppenbarligen kan tolka olika eftersom Svoboda i alla fall har varit nationalistiskt. Är det så svårt att i så fall bara påpeka att jag har fel? Men vänta jag tog inte ens upp frågan

Att sen förena NWO med Svoboda, är förmodligen idag korrekt, men att påstå att motgift stödde NWO är ju helt galet, de identifierade dem första gången det togs upp. De enda de har stött är Svoboda och endast Svoboda. Varför sprider du vilseledande information?

Oavsett ukraina-frågan så är de helt klart den mest underhållande trion jag någonsin lyssnat på. Och det betyder inte att jag kommer stödja Svoboda oavsett vad de säger, som de för övrigt inte stödjer längre.
Senast redigerad av Balansen 2014-07-07 kl. 12:43.
Citera
2014-07-07, 12:51
Medlem
Jag såg en video av motgift. Den var käck och så men man tog inte ens upp det judiska problemet. Däremot pratade man om kommunism. Kommunism är inte alltid förknippad med judar. Se bara på kina och vietnam. Jag anser att det är judarna som är det primära problemet. Eftersom det är de också som ligger bakom mångkulturen och styr stora delar av västvärlden. När man inte ens tar upp judefrågan så blir programmet lätt ja det får liksom andra värderingar i grunden och programmet uppfattas då lätt som pro-kapitalism och anti-kommunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in