2013-08-19, 20:23
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Jag skulle vilja lägga till Jüri Lina till listan av önskvärda gäster till radion.

Instämmer!
Även Hesham Bahari,Ahmed Rami,Lars Adelskogh,Lasse Wilhelmson,Ulf Sandmark,"Eckehart",Mikael Jalving
Citera
2013-08-19, 21:24
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Håller med om att det vore fantastiskt kul, däremot ställer jag mig väl lite tveksam till att det går att hitta så många flashbackprofiler (särskilt av de mer radikala) som vill ställa upp i radioprogrammet och därmed riskera att identifieras. Visst går det att lösa med röstförvrängning och liknande, men jag är ändå lite tvivlande.

Det hade varit grymt kul dock.

Jag kan tycka att du själv är en given kandidat. Röstförvrängning är mycket enkelt att anordna om inringaren går via skype. VPN > Skype > ingen identifiering, så länge talaren inte använder uttryck eller fraser som kännetecknar denne irl.
Citera
2013-08-19, 21:29
Medlem
trickydicks avatar
Missade första timmen, när kommer programmet upp?
Citera
2013-08-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Missade första timmen, när kommer programmet upp?

Veckans program sänds imorgon.
Citera
2013-08-19, 22:28
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Håller med om att det vore fantastiskt kul, däremot ställer jag mig väl lite tveksam till att det går att hitta så många flashbackprofiler (särskilt av de mer radikala) som vill ställa upp i radioprogrammet och därmed riskera att identifieras. Visst går det att lösa med röstförvrängning och liknande, men jag är ändå lite tvivlande.

Det hade varit grymt kul dock.

Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Jag kan tycka att du själv är en given kandidat. Röstförvrängning är mycket enkelt att anordna om inringaren går via skype. VPN > Skype > ingen identifiering, så länge talaren inte använder uttryck eller fraser som kännetecknar denne irl.

En del uttrycker sig ju bättre i skrift än i tal dock, och vice versa. Så det är inte helt säkert att nån som skriver intressant på flashback är lika intressant att lyssna på, och att dessutom lyssna på en förvrängd röst kanske inte blir så kul.
Citera
2013-08-19, 22:39
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
En del uttrycker sig ju bättre i skrift än i tal dock, och vice versa. Så det är inte helt säkert att nån som skriver intressant på flashback är lika intressant att lyssna på, och att dessutom lyssna på en förvrängd röst kanske inte blir så kul.
Alternativet är att riskera uthängning, så ja röstförvrängning är ett måste för en som inte redan är offentlig.
Citera
2013-08-19, 22:55
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Alternativet är att riskera uthängning, så ja röstförvrängning är ett måste för en som inte redan är offentlig.

Ja naturligtvis är det så, jag bara pekade på att det inte är så kul att lyssna på en förvrängd röst, det vet vi ju hur det låter.
Citera
2013-08-19, 23:29
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Instämmer!
Även Hesham Bahari,Ahmed Rami,Lars Adelskogh,Lasse Wilhelmson,Ulf Sandmark,"Eckehart",Mikael Jalving
Jalving bör inte vara alltför svår att få med i programmet heller, då han tidigare inte har haft särskilt stora problem med att delta på kontroversiella seminarier eller i podcasts. Nationell Idags seminarium är bara ett exempel på detta. Det är f ö en intressant man som har mycket att tillföra den svenska debatten.
Citera
2013-08-20, 12:25
Medlem
Pluntiss avatar
Detta skulle ni kunna ta upp. Perfekt ämne för Jonas!
http://rt.com/news/israel-egypt-coup-erdogan-722/
Citera
2013-08-20, 12:30
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluntis
Detta skulle ni kunna ta upp. Perfekt ämne för Jonas!
http://rt.com/news/israel-egypt-coup-erdogan-722/

Tack för tipset. Intressant och vi får se om vi kan trycka in det ikväll. Vi har verkligen ett fullspäckat program och jag är redan nu supertaggad på att få dra igång.

Hoppas ni är med oss ikväll!
Citera
2013-08-20, 14:57
Medlem
Gå in och gilla Radio framåt på facebook. Om de når 2000 "gilla- markeringar" innan sändning ikväll (19:30) så kommer det en överraskning! https://www.facebook.com/RadioFramat
Citera
2013-08-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tack för tipset. Intressant och vi får se om vi kan trycka in det ikväll. Vi har verkligen ett fullspäckat program och jag är redan nu supertaggad på att få dra igång.

Hoppas ni är med oss ikväll!

Hej Dan! Jag har följt radio framåt i ur och skur sen begynnelsen. Abstinensen har varit olidlig under sommaren. (Har lyssnat om samtliga avsnitt).

Ett tips på ett inslag, vore att ni avhandlar ett litterärt tips, varje månad eller så - där ni resonerar kring den aktuella boken och författaren. Det skulle förhoppningsvis höja nivån av allmänbildning bland lyssnarna och samtidigt ge de flesta något att ha vid sidan av Rf, för att kunna utvecklas intellektuellt.

Om det är av intresse så kan jag skicka dig ett pm, med några litterära verk som ni skulle kunna ta upp.

Mvh /Fredrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in