2013-08-15, 15:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Jag hoppas ni som gillar Radio Framåt inte missar att vi också dragit igång "bloggen" igen. Mycket av det vi kommer snacka om i framtida avsnitt kan man kanske ana av det som publiceras på bloggen under veckan innan avsnittet.

Idag skriver jag t ex om Obamas besök i Sverige, och varför Carl Bildt är en ryggradslös medlöpare: http://www.radioframat.com/carl-bildt-en-ryggradslos-medlopare/
Ser även att den artikeln är på Realisten, blir det korspostande på radioframåts hemsida och realistens hemsida, eller var det mer undantagsfall?
Citera
2013-08-15, 15:08
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ser även att den artikeln är på Realisten, blir det korspostande på radioframåts hemsida och realistens hemsida, eller var det mer undantagsfall?

Det kommer komma en annan lösning på det, men ett tag framöver kommer en del artiklar korspostas.
Citera
2013-08-15, 17:26
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
I ett avsnitt pratade han om att ha en bajonett i innerfickan.

Söderman har ju hand om bajonett-träningen inom SvP.

http://www.youtube.com/watch?v=3pzxb2sxbDU
Citera
2013-08-16, 17:04
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Löjligt. Magnus hade ju helt rätt i sak. Aldrig riktigt förstått vad det skulle finnas för fint i att sitta hemma och rulla tummarna och bara se på medan samhället går i totalt förfall och dalta med genomonda människor?
Om folk ändå hade haft lite jävla ryggrad som Magnus istället för att vara så förbannat mellanmjölk och gnälla om att det kan låta illa på radio om man råkar prata om självförsvar och att faktiskt stå upp för det som är rätt.

För mig handlar det väl om att det blir omöjligt att attrahera mer moderata personer som har rekryteringspotential men skräms bort av den otroligt starka retoriken. Det blir förvirrande och själv förstod jag faktiskt inte riktigt om Magnus verkligen syftade på självförsvar eller om det var någon typ av uppmaning till våld dold bakom orden om självförsvar.
Det är samma sak som när Magnus kritiserades för att vara kontra-jihadist bara för att han ville leka lite med ord. Det blir onödiga missförstånd. Jag själv tycker det är mycket bättre att i regel tala om sånt här i lugn och sansad ton, även om man såklart ibland inte kan hjälpa att gå upp i varv lite.
Självklart tycker jag man har rätt att bruka dödligt våld om en självförsvarssituation är allvarlig nog, men Magnus tenderar att när han blir upprörd pusha retoriken till den gräns att det blir otydligt vad han faktiskt menar.
Citera
2013-08-16, 17:40
Medlem
Herems avatar
Vidare gör man sig till ett ganska lätt mål när man talar om "självförsvar", i och med att även Breivik åberopade "självförsvar".
Citera
2013-08-16, 17:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herem
Vidare gör man sig till ett ganska lätt mål när man talar om "självförsvar", i och med att även Breivik åberopade "självförsvar".
Stor skillnad på att hävda preventivt självförsvar som Breivik och att hävda rätten till att faktiskt försvara sig vid ett pågående angrepp. Vidare bör man inte bli för nervös för att använda hårda ord utan att för den sakens skull hänge sig åt någon sorts frasradikalism som enbart blir pinsam.

/Micke
Citera
2013-08-16, 18:04
Medlem
CSundbecks avatar
Jag har skickat mail både till Radio Framåts och Dan Erikssons mailadresser, men inte fått något svar. Det tycker jag är dålig stil.
Citera
2013-08-16, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CSundbeck
Jag har skickat mail både till Radio Framåts och Dan Erikssons mailadresser, men inte fått något svar. Det tycker jag är dålig stil.
Det beror väl helt på vad det var för mail du skickade.
Citera
2013-08-16, 22:09
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSundbeck

Vi har fått dina mail. Vi har alla tre "vanliga" arbeten, familjer och andra politiska åtaganden. Personligen har jag en speciell dag i veckan (normalt söndagskvällar) avsatt för att svara på diverse mail, så till vida att något annat inte ligger i vägen. Visst hade vi kunnat spendera någon timme eller två varje dag på att se till att alla mejl får utförliga svar inom 24 timmar, men då måste vi dra ned på något annat och våra familjer får redan ta en ordentlig smäll och våra arbeten är inte alltid flexibla.

Jag är ledsen att jag inte har råd att anställa vare sig mig själv eller en sekreterare men när jag kan det så utlovar jag bättre svarstider.

Dina "Förslag och idéer" har skickats vidare till Magnus och Jonas (det är jag som kollar Radio Framåt-mejlen) men jag har inte hört något därifrån än och vi har inte haft något Radio Framåt-möte sedan du mailade (vilket också normalt är på söndagar). Dock vet jag att de har fullt upp på sina håll även de.
Senast redigerad av mrphonk 2013-08-16 kl. 22:11.
Citera
2013-08-17, 00:44
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffie
Sansad ton vetefan. Jag satt halva avsnittet igenom och tänkte att snart kommer vi nog höra någon SÄPO-styrka storma in för att gripa Magnus.

Grov överdrift. Samtliga inom RF håller sig väääldigt lugna och fina och är ytterst försikta i vad som sägs, inte det minsta radikala.
Citera
2013-08-17, 01:31
Medlem
Nyenskantzs avatar
Citat:
Jag hoppas ni som gillar Radio Framåt inte missar att vi också dragit igång "bloggen" igen. Mycket av det vi kommer snacka om i framtida avsnitt kan man kanske ana av det som publiceras på bloggen under veckan innan avsnittet.

Idag skriver jag t ex om Obamas besök i Sverige, och varför Carl Bildt är en ryggradslös medlöpare: http://www.radioframat.com/carl-bildt-en-ryggradslos-medlopare/
Kommer det gamla innehållet ur bloggen tillbaka som ett slags arkiv, eller är allt raderat?
http://web.archive.org/web/20120415000000*/http://www.radioframat.se/blogg/
Citera
2013-08-17, 15:32
Medlem
CSundbecks avatar
Citat:
Vi har fått dina mail. Vi har alla tre "vanliga" arbeten, familjer och andra politiska åtaganden. Personligen har jag en speciell dag i veckan (normalt söndagskvällar) avsatt för att svara på diverse mail, så till vida att något annat inte ligger i vägen. Visst hade vi kunnat spendera någon timme eller två varje dag på att se till att alla mejl får utförliga svar inom 24 timmar, men då måste vi dra ned på något annat och våra familjer får redan ta en ordentlig smäll och våra arbeten är inte alltid flexibla.

Jag är ledsen att jag inte har råd att anställa vare sig mig själv eller en sekreterare men när jag kan det så utlovar jag bättre svarstider.

Dina "Förslag och idéer" har skickats vidare till Magnus och Jonas (det är jag som kollar Radio Framåt-mejlen) men jag har inte hört något därifrån än och vi har inte haft något Radio Framåt-möte sedan du mailade (vilket också normalt är på söndagar). Dock vet jag att de har fullt upp på sina håll även de.

Kanon! Tack för svaret!

Jag förväntade mig inte något speciellt svar på mina mail, mer ett enkelt "Tack för mailet! Vi går igenom mailen då och då och svarar kanske mer utförligt vid ett senare tillfälle.". Ett sånt autosvar skulle ni lägga in, jag fick uppfattningen att mailen kanske inte var aktuell eller att man helt enkelt ignorerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in