Citat:
Ursprungligen postat av
Bacchus94
I Kväll med Svegot 10 förklarade tjockisarna sin avsky för Flashbacks fina skribenter igen. De vill inte ta till sig våra visdomsord. Förresten så läser de inte trådarna längre.

Sedvanligt sektbeteende. Målgruppen här är inte vi flashbackare, målet är att driva bort de betalande DfS-medlemmarna från att läsa på Flashback. Man vill inte att medlemmarna börjar fundera över ifall korvrullningsmaskin och robotdammsugare är nödvändigt för kampen. Detta gör man genom att prata avskräckande om forumet som en pissränna fylld av meningsmotståndare. Så är inte fallet. Jag själv var exempelvis betalande medlem från Radio Framåt-tiden och hela vägen fram till bildandet av DfS. Jag var med på Oopih-tiden och har även donerat vid ett par tillfällen. DfS-scammen blev dock strået som knäckte kamelens rygg även om jag även tidigare än så såg tendenser som jag ogillade, exempelvis det konstanta uppstartandet och nedläggandet av projekt som direkt efter start alltid försågs med donationsmöjligheter. Redan mot slutet av Motgift var det tydligt att verksamheten användes som ett sätt att suga pengar från lyssnarna. DfS gjorde allting bara så oerhört mycket tydligare.
Jag tror inte att jag är ensam här om att ha den bakgrunden. Dagens DfS skulle jag däremot inte vilja ta i med en lånad tång. Två feta karlar som har skapat en sekt som bygger på alarmism och falska löften och som försöker styra sina medlemmar och aktiva med manipulation. När det börjar bli motstånd eller verktyget börjar bli uttjänt så försvinner det spårlöst. I tysthet. Som Conrad. Ludvig. Ingrid och Zlatan-Maria. Ted och Snus. Hundra andra. Var blev alla av? Jo, rakt ner i minneshålet när de inte längre fyllde sina syften eller hade sugits tomma.
Det är bara en tidsfråga innan DfS också läggs ner och minneshålas. Huset säljs, pengarna delas mellan GW-imitatören och schnitzelfettot och båda flyttar vidare mot nya äventyr. Björn får oceremoniellt sparken från sitt källarförlag, Logiks hela lager säljs på brandrea, pengarna hamnar i kassan på Dans lokala ölkällare och Björn tvingas ta fru och son i bilen och åka tillbaka till flyttjobbet i Borås. Det är bara en tidsfråga.