2021-07-23, 09:13
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Lyssna vid 35:08

https://www.spreaker.com/user/svegot/sms8
Alla måste lyssna på det här. Dan Eriksson är en ondskefull och extremt sjuk människa. Han poddade inte bara tillsammans med Ingrid Sionistqvist, utan han krönte även henne till vice ordförande i Det fria Sverige. Ett tag var den fula grönlänningen så rädd för mina inlägg om Ingrid att han försökte förbjuda sina lyssnare att gå in här på Flashback. Grönlandsgrisen var först!
Citera
2021-07-25, 20:55
Medlem
Offerviljas avatar
Nähä, fetmagrisarna Dan Eriksson och Magnus Söderman är inte ansvariga för att Ingrid Sionistqvist hamnade i den "nationella rörelsen"? Hur tänker du där, Polack-Dulny? Är du helt sjuk i huvudet eller? I England bor engelsmännen mycket hellre grannar med negrer än med polacker, vilket är mycket sunt och bra tänkt av dem. 35:08 och några sekunder framåt i det senaste avsnittet är något av det vidrigaste som jag någonsin har hört i hela mitt liv. Är det verkligen bara jag som förstår hur jävla sjukt det här är? Fy fan vad jag hatar dem!
Senast redigerad av Offervilja 2021-07-25 kl. 21:01.
Citera
2021-07-28, 07:11
Medlem
-Hengpung-s avatar
Svammelman har tydligen gått och blivit vegetarian nu, det berättar han i KMS. Han har aldrig mått så här bra som nu förklarar han, och det tack vare sin nya kost. Jag tror inte den kommer hålla i sig nämnvärt länge, och snart börjar han med chips och godis igen till middag.

Varför han huvudsakligen känner sig bättre är för att han skurit bort sockret i sin alldagliga kost, inte p.g.a. att han numera är vegetarian. Men det begriper inte den feta Söderman. Kött och mättade, naturliga fetter är den överlägset bästa kosten (LCHF) för oss människor, särskilt om man vill gå ner i vikt och bli av med fettet - ät fett bli av med fett - och det som vår metabolism kan bryta ner bäst.
Citera
2021-08-03, 12:31
Medlem
Bacchus94s avatar
I Kväll med Svegot 10 förklarade tjockisarna sin avsky för Flashbacks fina skribenter igen. De vill inte ta till sig våra visdomsord. Förresten så läser de inte trådarna längre.
Citera
2021-08-03, 12:37
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
I Kväll med Svegot 10 förklarade tjockisarna sin avsky för Flashbacks fina skribenter igen. De vill inte ta till sig våra visdomsord. Förresten så läser de inte trådarna längre.
Vid vilken tidpunkt ungefär? Vet inte om jag orkar lyssna igenom hela avsnittet.
Citera
2021-08-03, 12:52
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Vid vilken tidpunkt ungefär? Vet inte om jag orkar lyssna igenom hela avsnittet.

Börjar vid 48.40
Citera
2021-08-03, 13:05
Bannlyst
Citat:
Varför skulle de läsa trådarna? De har inget behov av att prestera och förbättra eftersom de ändå har sitt uppehälle betalt och ett överfullt slöskonto utan krav på motprestation. Det är ju som att somalier med dubbla flerbarnstillägg och livstid på socialbidrag skulle bemöda sig med att läsa trådar där missnöjda svenskar argar upp sig över att få sina pengar uppeldade. I Svenskarnas bidragskarusell, är ju bidragen frivilliga, så de behöver inte bemöda sig med att hålla koll på den politiska opinionen.

Får jag spekulera fritt, så sitter de nog och läser här ändå. De argumenterar lite för hårt för att inte göra det.
Citera
2021-08-03, 13:35
Avslutad
Citat:
Sedvanligt sektbeteende. Målgruppen här är inte vi flashbackare, målet är att driva bort de betalande DfS-medlemmarna från att läsa på Flashback. Man vill inte att medlemmarna börjar fundera över ifall korvrullningsmaskin och robotdammsugare är nödvändigt för kampen. Detta gör man genom att prata avskräckande om forumet som en pissränna fylld av meningsmotståndare. Så är inte fallet. Jag själv var exempelvis betalande medlem från Radio Framåt-tiden och hela vägen fram till bildandet av DfS. Jag var med på Oopih-tiden och har även donerat vid ett par tillfällen. DfS-scammen blev dock strået som knäckte kamelens rygg även om jag även tidigare än så såg tendenser som jag ogillade, exempelvis det konstanta uppstartandet och nedläggandet av projekt som direkt efter start alltid försågs med donationsmöjligheter. Redan mot slutet av Motgift var det tydligt att verksamheten användes som ett sätt att suga pengar från lyssnarna. DfS gjorde allting bara så oerhört mycket tydligare.

Jag tror inte att jag är ensam här om att ha den bakgrunden. Dagens DfS skulle jag däremot inte vilja ta i med en lånad tång. Två feta karlar som har skapat en sekt som bygger på alarmism och falska löften och som försöker styra sina medlemmar och aktiva med manipulation. När det börjar bli motstånd eller verktyget börjar bli uttjänt så försvinner det spårlöst. I tysthet. Som Conrad. Ludvig. Ingrid och Zlatan-Maria. Ted och Snus. Hundra andra. Var blev alla av? Jo, rakt ner i minneshålet när de inte längre fyllde sina syften eller hade sugits tomma.

Det är bara en tidsfråga innan DfS också läggs ner och minneshålas. Huset säljs, pengarna delas mellan GW-imitatören och schnitzelfettot och båda flyttar vidare mot nya äventyr. Björn får oceremoniellt sparken från sitt källarförlag, Logiks hela lager säljs på brandrea, pengarna hamnar i kassan på Dans lokala ölkällare och Björn tvingas ta fru och son i bilen och åka tillbaka till flyttjobbet i Borås. Det är bara en tidsfråga.
Citera
2021-08-03, 13:57
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Sedvanligt sektbeteende. Målgruppen här är inte vi flashbackare, målet är att driva bort de betalande DfS-medlemmarna från att läsa på Flashback. Man vill inte att medlemmarna börjar fundera över ifall korvrullningsmaskin och robotdammsugare är nödvändigt för kampen. Detta gör man genom att prata avskräckande om forumet som en pissränna fylld av meningsmotståndare. Så är inte fallet. Jag själv var exempelvis betalande medlem från Radio Framåt-tiden och hela vägen fram till bildandet av DfS. Jag var med på Oopih-tiden och har även donerat vid ett par tillfällen. DfS-scammen blev dock strået som knäckte kamelens rygg även om jag även tidigare än så såg tendenser som jag ogillade, exempelvis det konstanta uppstartandet och nedläggandet av projekt som direkt efter start alltid försågs med donationsmöjligheter. Redan mot slutet av Motgift var det tydligt att verksamheten användes som ett sätt att suga pengar från lyssnarna. DfS gjorde allting bara så oerhört mycket tydligare.

Jag tror inte att jag är ensam här om att ha den bakgrunden. Dagens DfS skulle jag däremot inte vilja ta i med en lånad tång. Två feta karlar som har skapat en sekt som bygger på alarmism och falska löften och som försöker styra sina medlemmar och aktiva med manipulation. När det börjar bli motstånd eller verktyget börjar bli uttjänt så försvinner det spårlöst. I tysthet. Som Conrad. Ludvig. Ingrid och Zlatan-Maria. Ted och Snus. Hundra andra. Var blev alla av? Jo, rakt ner i minneshålet när de inte längre fyllde sina syften eller hade sugits tomma.

Det är bara en tidsfråga innan DfS också läggs ner och minneshålas. Huset säljs, pengarna delas mellan GW-imitatören och schnitzelfettot och båda flyttar vidare mot nya äventyr. Björn får oceremoniellt sparken från sitt källarförlag, Logiks hela lager säljs på brandrea, pengarna hamnar i kassan på Dans lokala ölkällare och Björn tvingas ta fru och son i bilen och åka tillbaka till flyttjobbet i Borås. Det är bara en tidsfråga.
Donerade själv lite under Motgift-tiden, så jag kan relatera till det du skriver.

Det är inte utan att man blir lite nostalgisk och saknar den höga energin som fanns i samband med riksdagsvalen 2014 och 2018 och däremellan "Trump-train". Förändringarnas vind blåste, men sedan hände något efter valet 2018. Luften gick ur de flesta projekt/organisationer, känns det som. Nu slentrianpoddas det endast på rutin överallt. Lite drygt ett år kvar till nästa val men det känns inte så...

Ted och Snus. Dessa herrar hade jag helt och hållet glömt bort faktiskt, haha. Ja, man undrar verkligen vad som hände med dem...

Ludvigs försvinnande är ju också mystiskt. Tycker ändå det är dåligt att de inte går ut med någon som helst information om honom eller Conrad.
Citera
2021-08-03, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Donerade själv lite under Motgift-tiden, så jag kan relatera till det du skriver.

Det är inte utan att man blir lite nostalgisk och saknar den höga energin som fanns i samband med riksdagsvalen 2014 och 2018 och däremellan "Trump-train". Förändringarnas vind blåste, men sedan hände något efter valet 2018. Luften gick ur de flesta projekt/organisationer, känns det som. Nu slentrianpoddas det endast på rutin överallt. Lite drygt ett år kvar till nästa val men det känns inte så...

Ted och Snus. Dessa herrar hade jag helt och hållet glömt bort faktiskt, haha. Ja, man undrar verkligen vad som hände med dem...

Ludvigs försvinnande är ju också mystiskt. Tycker ändå det är dåligt att de inte går ut med någon som helst information om honom eller Conrad.
Eller t o m JDG som Arkhamist glömde räkna upp.

Intressant att ni tar upp Ludvig. Var är han? Något officiellt avhopp har jag inte hört något om. Kan någon bekräfta om han är kvar eller inte? Podcasten finns fortfarande kvar, men han har inte hörts själv, eller nämnts för den delen på bra länge, men det har ju (tack och lov) inte Jalle Horn heller.

Risken finns ju att de har råkat läsa på FB och börjat fundera över hur saker ligger till.
Citera
2021-08-03, 18:26
Medlem
olasvenssons avatar
Magnus Söderman har bott i husvagn. En gång i tiden blev han utkastad av sin flickvän - och han tvingades bo i husvagn.
Citera
2021-08-03, 18:45
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Eller t o m JDG som Arkhamist glömde räkna upp.

Intressant att ni tar upp Ludvig. Var är han? Något officiellt avhopp har jag inte hört något om. Kan någon bekräfta om han är kvar eller inte? Podcasten finns fortfarande kvar, men han har inte hörts själv, eller nämnts för den delen på bra länge, men det har ju (tack och lov) inte Jalle Horn heller.

Risken finns ju att de har råkat läsa på FB och börjat fundera över hur saker ligger till.

Jalle är ju kvar, tack och lov!

Lyssna på senaste avsnittet om den svenska diktarkonungen Stagnelius: https://www.spreaker.com/user/svegot/pgons26

Kan ni lyssna på när ni sitter och boffar bensin i edert mögelhus i Västmanland. Förövrigt undrar jag med vart Ludvig tagit vägen (han var iofs svagaste kortet bland svegotjokrarna så gör väl inget om han försvinner).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in