2017-06-01, 19:13
  #12817
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Baronens intetsägande svar till Nordfront tolkar jag inte annat än att han ger Dan och Magnus rätt fast att han tycker att de hade varit schysstare om dom hade hymlat om saken istället för att dra bladet från munnen och att det inte är deras ensak att han sviker sin kollega för ett fnask. Patetisk läsning!

Men ärligt talat. Är alla i den sk rörelsen så här jävla iq-befriare?
Dwt är klart att han ger dem rätt i att han fick kicken pga affären. Ytterst få tycker att det är konstigt.
Dwt konstiga är sättet det skedde på. Karaktärsmordet. Vidare avslöjar han ju också att det har bråkats internt tidigare. Hur var det med transparensen då?
Alla som kan läsa lite mellan raderna ser att karaktärsmordet utfördes av den jävla fittan Dan pga gammalt groll.
Citera
2017-06-01, 19:13
  #12818
Medlem
oldtimedrunks avatar
Jaha, så De Geer ville hoppa av redan förra året.. Blev det för mkt jobb för han eller? Jag gillar JDG men han verkar vara lat. Han läste aldrig på om ämnen de tog upp i programmet, han bara sköt från höften. Likadant var det när han och Friberg debatterade om Trump, han hade inte läst på nåt utan bara gick på känsla och sköt från höften. Nu i efterhand irriterar detta mig oerhört, särskilt eftersom vi trogna lyssnare donerade 100k på knappt 2 timmar och detta är tacken? Motgift är den bästa podden och har potential att bli ännu bättre, men för att ta det ett steg till så skulle JDG ha engagerat sig när han fick chansen att komma till Berlin, men ist blev det tvärtom.
Citera
2017-06-01, 19:16
  #12819
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Vad tycker du om detta inlägg från Björn Björkqvist?

(FB) Motgift - Magnus Söderman, Jonas De Geer och Dan Eriksson

Att Björn är förbannad är väl helt självklart. Ingen lastar honom för det. Dock tror jag att han kommer att inse att han har skuld i att förhållandet sket sig. Inte fan ringer baronen upp en tjej i ett lyckligt förhållande och charmar henne. Herregud.
Citera
2017-06-01, 19:24
  #12820
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jaha, så De Geer ville hoppa av redan förra året.. Blev det för mkt jobb för han eller? Jag gillar JDG men han verkar vara lat. Han läste aldrig på om ämnen de tog upp i programmet, han bara sköt från höften. Likadant var det när han och Friberg debatterade om Trump, han hade inte läst på nåt utan bara gick på känsla och sköt från höften. Nu i efterhand irriterar detta mig oerhört, särskilt eftersom vi trogna lyssnare donerade 100k på knappt 2 timmar och detta är tacken? Motgift är den bästa podden och har potential att bli ännu bättre, men för att ta det ett steg till så skulle JDG ha engagerat sig när han fick chansen att komma till Berlin, men ist blev det tvärtom.

Du sammanfattar ganska bra varför Jonas fick kicken. Har inte velat gräva ner mig i varför vissa ogillar Magnus men att Dan är psykopat står nu bortom allt rimligt tvivel.
Citera
2017-06-01, 19:35
  #12821
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Men ärligt talat. Är alla i den sk rörelsen så här jävla iq-befriare?
Nej det är nog du som är det som har tid att sitta här dagarna i enda och posta meningslösheter samt ha problem med att stava till det (dwt).
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Dwt är klart att han ger dem rätt i att han fick kicken pga affären. Ytterst få tycker att det är konstigt.
Dwt konstiga är sättet det skedde på. Karaktärsmordet. Vidare avslöjar han ju också att det har bråkats internt tidigare. Hur var det med transparensen då?
Alla som kan läsa lite mellan raderna ser att karaktärsmordet utfördes av den jävla fittan Dan pga gammalt groll.
Han har ju tidigare sagt att ”ingen vet vad jag har gjort” vilket initierar att denna historia från Motgift är felaktig men endå kan han inte redovisa vad som är felaktigt alltså ger han Dan & Magnus rätt.

Det var faktiskt Dan som var den dragande mannen i Jonas flytt till Berlin, han hade knappats gjort sig det besväret om han ville sparka Jonas från Motgift. Din analys är fantasifylld.
__________________
Senast redigerad av Antagonist88 2017-06-01 kl. 19:44.
Citera
2017-06-01, 19:36
  #12822
Bannlyst
Hoppas att Jonas och C blir ett lyckligt par och att Jonas kommer hem och förtidspensionerar sig. Det har han gjort sig förtjänt av. Sen kan han ge ut nån bok och podda lite själv när han känner för det. Eller så skiter han i det och lägger allt bakom sig och lever lycklig i alla sina dar.
Tyvärr finns ju en överhängande risk att hans nya brud dumpar honom när hon landat.
Citera
2017-06-01, 19:39
  #12823
Medlem
AdamBombs avatar
Vem klandar egentligen Dan och Magnus?

Tänk er själva. De tar JDG till Berlin och ger honom anställning som nationell aktivist på heltid. Det är väl långt ifrån otänkbart att JDGs arbetsmoral inte varit den bästa, han är rätt gammal och kanske helt enkelt inte orkar eller vill lära sig om webbradio/videoproduktion/hemsidor och annat. Han kanske kände att hans roll är att prata några timmar i veckan.

Sedan kommer det här med BBs flickvän. Det blir liksom salt i såren och det där pressmeddelandet skrivs. Jag tycker för övrigt inte att det var särskilt hårt formulerat och det tog inte heder och ära av JDG, allt det gjorde var att redogöra för sakförhållandena och det var nödvändigt att göra det efter insamlingen av pengar till JDGs flytt.

För övrigt är det hela extremt omdömeslöst agerat av JDG. Han hade kunnat arbeta på heltid med det han brinner för, etablerat sig i ett nytt land och kanske kunna komma igång med någon form av karriär. Istället väljer han att göra bort sig och få åka tillbaka till Sverige och socialbidrag.
__________________
Senast redigerad av AdamBomb 2017-06-01 kl. 19:44.
Citera
2017-06-01, 19:49
  #12824
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Vem klandar egentligen Dan och Magnus?

Tänk er själva. De tar JDG till Berlin och ger honom anställning som nationell aktivist på heltid. Det är väl långt ifrån otänkbart att JDGs arbetsmoral inte varit den bästa, han är rätt gammal och kanske helt enkelt inte orkar eller vill lära sig om webbradio/videoproduktion/hemsidor och annat. Han kanske kände att hans roll är att prata några timmar i veckan.

Sedan kommer det här med BBs flickvän. Det blir liksom salt i såren och det där pressmeddelandet skrivs. Jag tycker för övrigt inte att det var särskilt hårt formulerat och det tog inte heder och ära av JDG, allt det gjorde var att redogöra för sakförhållandena och det var nödvändigt att göra det efter insamlingen av pengar till JDGs flytt.

För övrigt är det hela extremt omdömeslöst agerat av JDG. Han hade kunnat arbeta på heltid med det han brinner för, etablerat sig i ett nytt land och kanske kunna komma igång med någon form av karriär. Istället väljer han att göra bort sig och få åka tillbaka till Sverige och socialbidrag.

Håller med i allt förutom att jag tycker att pressmeddelande var åt helvete.

Sen var han ju inte nöjd med situationen. Kan ju varit därför han tappade sugen.
Citera
2017-06-01, 19:50
  #12825
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Rörelsen och dess fiender älskar skvaller och draman. Det är hela och enda förklaringen till alla inlägg här om saken och Nordfronts artikel och kommentarsfält. Skribenter som Baggebo1 och andra gottar sig, de livnär sig på interna konflikter och bråk. Utan dessa bråk och konflikter så skulle nämligen fokus hamna på deras egna tillkortakommanden och hur lite de har att erbjuda rörelsen. Utan interna bråk och konflikter så skulle de heller inte ha något inflytande alls eftersom ingen är intresserad av att höra deras politiska analyser.
Dan och Magnus har varit i en svår situation. Damned if you do, damned if you dont. Hade de inte sagt någonting eller bara gått ut med ett pressmeddelande om att JDG åker hem till Sverige av privata skäl så hade folk känt att något undanhålls dem och att de har rätt att kräva sanningen eftersom över 100 000 samlats in till JDGs flytt till Berlin.

Vara skvallerkärringar är just det enda ni kan och förmår. Klaga och whina om andras förmenta tillkortakommanden och misslyckanden själv så skulle ni inte lyfta ett finger för att försöka förändra samhället något alls. Odågan och gnällspiken Baggebo är typisk för denna kategori av personer.

Svenska "Nationella rörelsen" verkar bestå av 95% whinare och gnällkärringar som högljutt klagar och kritiserar det de övriga 5% gör.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2017-06-01 kl. 19:54.
Citera
2017-06-01, 19:53
  #12826
Bannlyst
Och för att börja knyta ihop denna säck kan man väl också säga att motgift nog inte hade någon framtid med eller utan Jonas.
Har det inte lyft mer på fem år kommer det inte att göra det efter fem år till. Typ som en lovande fotbollsspelare som försvinner när det blir alvar. Då sållas agnarna från vetet.
Citera
2017-06-01, 19:58
  #12827
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vara skvallerkärringar är just det enda ni kan och förmår. Klaga och whina om andras förmenta tillkortakommanden och misslyckanden själv så skulle ni inte lyfta ett finger för att försöka förändra samhället något alls. Odågan och gnällspiken Baggebo är typisk för denna kategori av personer.

Svenska "Nationella rörelsen" verkar bestå av 95% whinare och gnällkärringar som högljutt klagar och kritiserar det de övriga 5% gör.

Denna tråd har tydlig visat att en stor del också är mentalt och/eller socialt handikappade.
Citera
2017-06-01, 20:00
  #12828
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Denna tråd har tydlig visat att en stor del också är mentalt och/eller socialt handikappade.
Inklusive du då eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in