• 3
  • 4
2012-03-29, 21:59
Medlem
Shuenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marggra
står att han har 12 inlägg på sin profil (http://www.jeuxvideo.com/profil/pr0phete.html) vet du hur man kommer åt alla hans inlägg? skulle vara intressant att läsa: )

Har faktiskt ingen aning själv, vet ej om det finns en sådan funktion i forumet, men ska länka detta till min polare som är medlem på sidan och se om han kan ta fram mer!
Citera
2012-03-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Enligt den person som diskuteras i denna tråd:

Påven är urgammal och skröplig till att börja med, det skulle inte vara nån sensation om han insjuknar och dör i år.. eller nästa. Man kan ju gardera sig och säga varje år att påven kommer att insjukna och dö nästa år, förr snarare än senare kommer man att få rätt.
Lite mer precis får en profetia vara för att det ska vara en profetia.
Det här ger jag inte mycket för. Det är ju lätt att säga att någon kommer att bli skjuten med ett gevär nästa år, det är ju otroligt stor chans att nån blir det.
Eller att säga att det kommer att ske en katastrof i anslutning till vatten nästa år tex. Så om det någonstans i världen inträffar tex att ett skepp sjunker eller en tsunami, eller en översvämning, ja då är det bara att peka på det och säga "se jag hade rätt".
MAn får verkligen vara mer kritisk än så!
Citera
2012-03-30, 20:49
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Påven är urgammal och skröplig till att börja med, det skulle inte vara nån sensation om han insjuknar och dör i år.. eller nästa. Man kan ju gardera sig och säga varje år att påven kommer att insjukna och dö nästa år, förr snarare än senare kommer man att få rätt.
Det här ger jag inte mycket för. Det är ju lätt att säga att någon kommer att bli skjuten med ett gevär nästa år, det är ju otroligt stor chans att nån blir det.
Eller att säga att det kommer att ske en katastrof i anslutning till vatten nästa år tex. Så om det någonstans i världen inträffar tex att ett skepp sjunker eller en tsunami, eller en översvämning, ja då är det bara att peka på det och säga "se jag hade rätt".

Du har rätt. Men så är det ju som med många av dessa spådomar. Här har vi en månad för insjuknandet och en månad för döden. Gammal och skröplig, men träffar man rätt på dessa blir det inte lätt att avfärda som bluff och båg.
Citera
2012-04-01, 00:32
Medlem
Shuenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin

Det med tsunamin kan jag hålla med om att det inte var så exakt beskrivet och kan tolkas till vad som helst, men att personen skapade tråden 5-6 dagar om Toulouseskytten innan man ens visste vem GM var och sedan mena att det är en person av arabiskt ursprung. Viktig (ordet användes enligt mediumets egna tolkning av drömmen tror jag) kan också menas som att det är en person som har blivit ganska omtalad i media och detta blev ju GM i flera länder. GMs död bekräftades vara pga ett snipergevär, som drömmen också beskrev. Om mediumet hade skrivit att någon skulle dö av ett gevär någonstans i världen skulle jag också anse att det var löjligt, men denna hade lite mer övertygande detaljer.. Man vet aldrig.

Vi får se hur det går för påven denna månad!
Citera
2012-04-01, 09:35
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuenly
Det med tsunamin kan jag hålla med om att det inte var så exakt beskrivet och kan tolkas till vad som helst, men att personen skapade tråden 5-6 dagar om Toulouseskytten innan man ens visste vem GM var och sedan mena att det är en person av arabiskt ursprung. Viktig (ordet användes enligt mediumets egna tolkning av drömmen tror jag) kan också menas som att det är en person som har blivit ganska omtalad i media och detta blev ju GM i flera länder. GMs död bekräftades vara pga ett snipergevär, som drömmen också beskrev. Om mediumet hade skrivit att någon skulle dö av ett gevär någonstans i världen skulle jag också anse att det var löjligt, men denna hade lite mer övertygande detaljer.. Man vet aldrig.

Vi får se hur det går för påven denna månad!

Men han skriver ju inte så mycket mer än att någon (som ser arabisk ut och är "viktig" vilket kan betyda vad som helst när man tolkar om det i efterhand) blir skjuten med snipergevär.

Han skriver inte att det är i Toulouse eller ens i Frankrike. Han skriver inget om att det skulle vara en terrorist som blir skjuten av polisen. Han skriver inte när det ska ske.

Med en så allmänt och luddigt formulerad profetia går det självklart att tolka in allt möjligt i efterhand. För att fler än de redan troende ska bli övertygade krävs det dock större exakthet, och givetvis även att "förmågans" resultat går att upprepa.
Citera
2012-07-16, 11:51
Medlem
Förtjänar en bump. Mer info från den här killen?

Har han någon hemsida?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in