• 1
  • 2
2012-03-25, 00:44
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonflickan
Tror du verkligen att min värk blir bättre om jag hittar min livsdröm? :O

Vad jag ville ha sagt, är att vi ofta vill en sak, men är uppbundna med jobb och sådant.

Du har ochså en livsdröm! Jag sitter och tänker .. och inser att din värk i kroppen är ett verktyg för dig att ta tag i ditt liv!

Hoppas jag inte låter för flummig. Det finns nätter jag går ut för att titta på stjärnorna.

Jag tror din värk försvinner om du följer din livsdröm!

Däremot om du lever i ett dåligt förhållande bör du fundera på att skilja dig! <- Det om något, kan få alla kroppens fibrer att börja värka! Just dåliga förhållanden, dåliga kompisar eller arbetskamrater. Då säger man upp sig!

Jag vet att det kan vara svårt, men likt den orm som förtär din själ hugger man av huvudet

Jag glömde att säga en sak. Det är vägen till ditt livsmål som är avgörande! Jag börjar själv bli lite gammal nu, men har fortfarande hoppet att bestiga världens högsta berg. Att sitta däruppe och pusta ut, för att tänka på att det är lika lång väg tillbaka..

Vad du än gör i livet, förbereder man sig för något större.
Senast redigerad av mernilio 2012-03-25 kl. 01:24.
Citera
2012-03-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mernilio
Vad jag ville ha sagt, är att vi ofta vill en sak, men är uppbundna med jobb och sådant.

Du har ochså en livsdröm! Jag sitter och tänker .. och inser att din värk i kroppen är ett verktyg för dig att ta tag i ditt liv!

Hoppas jag inte låter för flummig. Det finns nätter jag går ut för att titta på stjärnorna.

Jag tror din värk försvinner om du följer din livsdröm!

Däremot om du lever i ett dåligt förhållande bör du fundera på att skilja dig! <- Det om något, kan få alla kroppens fibrer att börja värka! Just dåliga förhållanden, dåliga kompisar eller arbetskamrater. Då säger man upp sig!

Jag vet att det kan vara svårt, men likt den orm som förtär din själ hugger man av huvudet

Jag glömde att säga en sak. Det är vägen till ditt livsmål som är avgörande! Jag börjar själv bli lite gammal nu, men har fortfarande hoppet att bestiga världens högsta berg. Att sitta däruppe och pusta ut, för att tänka på att det är lika lång väg tillbaka..

Asså fasen vilken skön människa du verkar vara!

Om jag säger upp kontakten med alla jag har dåligt förhållande med eller hittar min livsdröm så tror inte jag att min värk försvinner men jag lovar att ha dina tankar i mitt bakhuvud till den dagen jag bestämmer mig för att ta tag i min livsdröm....och när värken har försvunnit.
Citera
2012-03-25, 01:39
Medlem
Citat:
Jaha, proven tog för att kolla om jag hade låg ämnesomsättning (hypotyreos?) och sköldkörteln vet jag inte vad det är..men jag tror inte de har tittat på den...

Då har de kollat din sköldkörtel Låg/hög ämnesomsättning beror på sköldkörtelproblematik, den utsöndrar ett hormon som reglerar..ja, blaj.

Isåfall, be om en remiss till reumatolog. Smärtan måste ju utredas ordentligt, man kan inte bara kolla sänkan och sköldkörteln och sedan rycka på axlarna. Du måste ju också få en smärtstillande som faktiskt fungerar, har du prövat "det vanliga" med diklofenak+alvedon?
Då förstår säkert hur jag menar, man måste ibland verkligen anstränga sig för att få komma vidare från de där små blodproven och en stressad läkare som inte har tid eller ork att utreda ordentligt.
Citera
2012-03-25, 13:00
Medlem
mernilios avatar
Citat:

Om jag säger upp kontakten med alla jag har dåligt förhållande med eller hittar min livsdröm så tror inte jag att min värk försvinner men jag lovar att ha dina tankar i mitt bakhuvud till den dagen jag bestämmer mig för att ta tag i min livsdröm....och när värken har försvunnit.

När jag läser vad du skriver kommer jag ihåg en tjej som jag kände. Vi var på väg till hennes lägenhet, Men på vägen dit så stoppade hon mig. För hon ville tumla runt i snön. Det var säkert 100 meter ner till sänkan och ganska brant, men poängen hon sa, var att hålla hårt i varandra.

Det var pudersnö den natten. Stora snöflingor dalade ner i den karga decembernatten. Men jag kommer ihåg det så väl. Vi var båda vuxna människor, men ändå så slängde vi oss ut över stupet kramandes varandra.

I denna stund fanns bara jag och hon!

Tack för du kallar mig en "skön människa" Jag vet inte vad det betyder.. Folk från indien, pakistan och bangladesh har gett mig lite av samma cred.. Men jag vet inte för vad? Själv ser jag mig som en ensam kille i stora vida världen som försöker göra jorden lite bättre.
Senast redigerad av mernilio 2012-03-25 kl. 13:35.
Citera
2012-03-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Då har de kollat din sköldkörtel Låg/hög ämnesomsättning beror på sköldkörtelproblematik, den utsöndrar ett hormon som reglerar..ja, blaj.

Isåfall, be om en remiss till reumatolog. Smärtan måste ju utredas ordentligt, man kan inte bara kolla sänkan och sköldkörteln och sedan rycka på axlarna. Du måste ju också få en smärtstillande som faktiskt fungerar, har du prövat "det vanliga" med diklofenak+alvedon?
Då förstår säkert hur jag menar, man måste ibland verkligen anstränga sig för att få komma vidare från de där små blodproven och en stressad läkare som inte har tid eller ork att utreda ordentligt.

Jag har provat alla de vanliga värktabletterna så som, alvedon, diklofenak, iprem, treo osv. men ingen utav dessa hjälper alls känner mig snarare ännu sämre när jag har tagit dem.

Jo nog förstår jag att man måste anstränga sig om man vill komma vidare än blodproven men min läkare verkar inte lyssna på han hävdar bestämt att jag ska äta mina antidepressiva till utsatt tid och har inte min värk blivit bättre efter det så kunde jag komma tillbaka då men annars sa han att han inte kunde göra något mer trots att jag sa att jag inte mår nå bättre nu än vad jag gjorde då jag inte åt antidepressiva.
Citera
2012-03-27, 21:29
Medlem
mernilios avatar
Citat:

Vad kan jag säga Hallonflickan! Du verkar vara en sjön tjej ochså! Jag kan inte juga
Citera
2012-03-27, 22:06
Medlem
Citat:
Jag har provat alla de vanliga värktabletterna så som, alvedon, diklofenak, iprem, treo osv. men ingen utav dessa hjälper alls känner mig snarare ännu sämre när jag har tagit dem.

Jo nog förstår jag att man måste anstränga sig om man vill komma vidare än blodproven men min läkare verkar inte lyssna på han hävdar bestämt att jag ska äta mina antidepressiva till utsatt tid och har inte min värk blivit bättre efter det så kunde jag komma tillbaka då men annars sa han att han inte kunde göra något mer trots att jag sa att jag inte mår nå bättre nu än vad jag gjorde då jag inte åt antidepressiva.

Bara ring och säg att du vill ha en remiss till en reumatolog. Säg att du inte upplever någon lindring av din nuvarande behandling och att du vill utreda att det inte är en fysisk sjukdom. Det är möjligt att skriva egenremiss också, men hur det går till vet jag inte.

Antidepressiva är bra vid värk, faktiskt, då man vid långvariga smärttillstånd ofta blir nedstämd eftersom man inte kan leva så som man kunde förut. Men precis som med alla andra mediciner krävs det att man hittar "rätt" också.
Citera
2013-05-14, 12:10
Medlem
Prova magnesium tillskott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem