2012-03-24, 19:10
Medlem
Wrsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a22369
Det kommer fler inlägg om bob. Bättre för alla att de samlas här än sprids ut i shop-tråden.

True that.

Fick skickat ett paket till mig från bob med REK för en vecka sedan. Ska städa hemma oavsett vad men ökar risken för konstapeln när man får det skickat denna väg?
Citera
2012-03-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrsp
True that.

Fick skickat ett paket till mig från bob med REK för en vecka sedan. Ska städa hemma oavsett vad men ökar risken för konstapeln när man får det skickat denna väg?

Ja, för då finns det bevis om att du har hämtat ett paket även om den inte finns hemma hos dig.
Citera
2012-03-24, 21:32
Medlem
Wrsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Surface
Ja, för då finns det bevis om att du har hämtat ett paket även om den inte finns hemma hos dig.

Fan fan fan FAN!

Finns det något sätt att snacka sig ur detta ifall polisen kontaktar mig? Nybörjarnojja jag vet, men hade gärna sluppit straff!
Citera
2012-03-24, 21:59
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Finns inget alls att disskutera, det var en sak med DP där vi inte hade en susning om vad som hände, men nu vet vi att han åkt fast, denna tråd kommer inte göra oss visare på något sätt och tjänar ingen funktion när vi redan tagit upp det i internetshop tråden som sagt. Pk nästa.

Diskussionsunderlag är väl för helvete inte allt, tänk på gemene dopingman. Är väl bättre att dom blir informerade och inte mailar till bobban nu än att dom mailar till en mail som kanske är i händerna på de blå? Tänk!
Citera
2012-03-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Diskussionsunderlag är väl för helvete inte allt, tänk på gemene dopingman. Är väl bättre att dom blir informerade och inte mailar till bobban nu än att dom mailar till en mail som kanske är i händerna på de blå? Tänk!

Bara jag som går in i shoptråden för att titta tillbaka senaste 5sidorna innan jag beställer? Isåfall borde folk lära sig att göra detsamma. Bobs vän, bekant (antar jag) eller något liknande skrev: Sluta spekulera, Bob har åkt och ni som inte har med saken att göra kommer heller inte få veta något mer förutom att han sitter häktad. Så värför denna tråd? Och hur ska någon beställa när han inte svarar på mail? Tänk själv.
Citera
2012-03-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Sluta spekulera, Bob har åkt och ni som inte har med saken att göra kommer heller inte få veta något mer förutom att han sitter häktad. Så värför denna tråd? Och hur ska någon beställa när han inte svarar på mail? Tänk själv.

Du har sagt det där några gånger nu. Jag tror alla har hört. Du får väl PMa glomgold.
Citera
2012-03-24, 22:42
Medlem
Väldigt tåkigt detta, bra service och produkter hos bob.
Fick mina saker för snart 2v sen, ska städa ut. Jobbigt att man har prepp i sig!

Frågan är, vad för story man ska dra om dem nu kommer till en.
Bad timing, hoppas det löser sig för alla andra som fått era orders ganska nyligen.
Citera
2012-03-24, 23:08
Medlem
I tidigare fall, hur lång tid har det tagit innan kunder blivit kallad till förhör och pissprov?
Citera
2012-03-24, 23:13
Medlem
Är väl inget att bråka om att denna tråd är skapad.

Bobs var en av de åtminstone tre största öppna säljarna för tillfället. När det nu verkar som shopen dykt är det klart att många har frågor och funderingar rörande ämnet. Att då under en begränsad tid ha en specifik tråd i ämnet känns absolut relevant i mina ögon istället för att snacka i detta ämne i en mer allmän tråd om shoppar.

Måste finnas större saker i samhället att uppröras över och argumentera mot.

Många som handlar på de öppna shopparna är ju personer som är nya i denna bransch och de är ofta mer osäkra och oroliga när sådant här sker. För dem är nog denna tråd något positivt. Tråden fyller sin funktion som sagt. Om än bara för någon/några veckor.

Vänligen.
Citera
2012-03-25, 07:54
Medlem
Jag tror att vi gör bort oss när vi grönar shoppar så mkt. Om polisen vill ha det lätt så går de ju in här kollar vilken shop som är "hetast" just nu alltså shoppen som fått flest gröningar och sedan fokuserar de på den shoppen.

Kanske dumt att hålla på att gröna en shop, vore ju kanske bättre att fråga om shoppar är gröna innan beställning. Visst det underlättar för alla men det är grymt tråkigt när de åker fast.

Vet ej om det bara är jag som tror så här.
Citera
2012-03-25, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrsp
Fan fan fan FAN!

Finns det något sätt att snacka sig ur detta ifall polisen kontaktar mig? Nybörjarnojja jag vet, men hade gärna sluppit straff!

Säg att du hämtade för du fick avi men visste inte vad det var, och att du slängde det.
Citera
2012-03-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Surface
Jag tror att vi gör bort oss när vi grönar shoppar så mkt. Om polisen vill ha det lätt så går de ju in här kollar vilken shop som är "hetast" just nu alltså shoppen som fått flest gröningar och sedan fokuserar de på den shoppen.

Kanske dumt att hålla på att gröna en shop, vore ju kanske bättre att fråga om shoppar är gröna innan beställning. Visst det underlättar för alla men det är grymt tråkigt när de åker fast.

Vet ej om det bara är jag som tror så här.

Finns flera "privata" säljare som inte vill bli grönade offentligt just för att de vill hellre ha en lägre profil och kunna köra sin verksamhet på längre sikt utan polisens intresserade blickar. Är klart att de öppna shopparna med flashiga hemsidor och som blir grönade stup i kvarten på sidor som denna lockar polisens intresse.

Därför de öppna shopparna har kortare livslängd helt enkelt.

Huruvida det skulle hjälpa om alla säljare blev mer "privata" vette tusan, antar polisen skulle ändra taktik då. Men så länge det finns stora öppna shoppar så undviker nog de som väljer en mer "privat" framtoning polisens värsta granskande öga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in