2005-02-11, 10:30
Medlem
Russinkungens avatar
FRån Expressens hemsida: "De tre spelare som i natt satt i polisförhör angående en misstänkt våldtäkt på en 21-årig kvinna väljer själva att lämna Tre Kronor.
- Det är med anledning av det senaste dygnets turbulens och med omtanken om svensk hockey, säger generalsekreteraren Michael Englund. Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder lämnar Tre Kronor under eftermiddagen."
Citera
2005-02-11, 10:34
Medlem
Kaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
FRån Expressens hemsida: "De tre spelare som i natt satt i polisförhör angående en misstänkt våldtäkt på en 21-årig kvinna väljer själva att lämna Tre Kronor.
- Det är med anledning av det senaste dygnets turbulens och med omtanken om svensk hockey, säger generalsekreteraren Michael Englund. Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder lämnar Tre Kronor under eftermiddagen."

Bara det inte går ut över LHC nu
Citera
2005-02-11, 10:43
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Innerst inne hoppas jag att det ar en forvirrad tjej som kanner anger efter att ha spelat pa fel planhalva.
Så tror jag att det är, inte helt ovanligt.
Citera
2005-02-11, 10:44
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufman
Det lär det göra.
Citera
2005-02-11, 10:44
Medlem
--

Enligt mina källor kommer dem snart att bli delgivna misstanke om försök till våltäkt.
Citera
2005-02-11, 10:53
Medlem
Kaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELO
Enligt mina källor kommer dem snart att bli delgivna misstanke om försök till våltäkt.

När ska jag få gå och sova egentligen ...

Låter inte det lite konstigt, så snart efter att ha sagt att de inte var misstänkta? Läste iofs att en ny åklagare skulle lottas fram under morgondagen (läs idag) vilken skulle ta ställning till följder. Kan vara en effekt av det?
Citera
2005-02-11, 10:54
Medlem
MrOranges avatar
Men alltså.

Vilka poliser tar in tre välkända hockeyspelare och därmed hindrar dem från att spela match om de faktiskt inte är väldigt misstänkta för brottet?

Enligt lagboken kanske man ska ta in vem som helst direkt, men kom igen. Att ta in de här tre, och därmed riskera hela deras anseende kan de ju inte göra utan att vara helt säkra.

Därmed inte sagt att jag tror att hon blivit våldtagen av dem för det... Verkar ju hända ständigt och jämnt att tjejer ångrar sig och säger att det var våldtäkt.
Citera
2005-02-11, 10:55
Medlem
Billy13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufman
Det kan du ge dig fan på att det gör.
Citera
2005-02-11, 10:58
Medlem
Kaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy13
Det kan du ge dig fan på att det gör.

Jo men jag menar i sådan grad att de missar slutspelsmatcher osv. Dålig PR kan vi nog enas om att det blir!

"Ingen av spelarna vill kommentera uppgifterna att de skulle ha medgivit för polisen att de haft sex med den 21-åriga kvinnan"

Det här gör ju expressens tidigare påstående lite tvivelaktigt. Man kan undra var den informationen kom från när varken polis eller inbladade vill kommentera.
Citera
2005-02-11, 11:00
Bannlyst
http://www.expressen.se/index.jsp?a=240381
Inget nytt vid presskonferensen...
Citera
2005-02-11, 11:04
Medlem
Det här kan jag inte tro på. Många våldtäktsanmälningar är falska och här talas det om 8-timmarspass. Om nu bruden var emot så stannade hon ändå där i 8 timmar? Jo, visst troligt. Ne det här är nog bara för att sätta dit dom stackarna.
Citera
2005-02-11, 11:06
Medlem
LoAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fieldy
Jo, för en hockeymatch är ju sååå mycket viktigare än grov våldtäckt... eller!? Förstår inte hur du resonerar igentligen!

Vem har sagt GROV våldtäkt?

Utan att ha någon som helst fakta så har jag svårt att tro att 3 killar som har ganska lätt för att fixa ett skjut när de känner för det skulle våldta... dessutom tillsammans!?

Om däremot en förvirrad 21-åring har sex med alla tre efter lite för mkt kröka och sen blir besviken när hon inte behandlas med respekt efteråt så är det väl inte första gången det skriks våkdtäkt pga hämndbegär!

Som sagt så kan det vara åt båda hållen men ska man nu spekulera så skulle jag inte sätta några pengar på att de är skyldiga... däremot så kommer de alltid vara skyldiga i medias och omvärldens ögon vilket är ganska grymt om de är oskyldiga!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in