2016-08-13, 12:52
Medlem
ColaKexs avatar
Jag är inget känslolöst monster som njuter av folks olycka osv...men den här videon är bara för mycket. Förstår mycket väl att utbrändhet+ ofrivillig barnlöshet kan gör en deprimerad. Men att göra ännu en 13 minuter lång "tycka synd om sig själv-video" med sorgligt pianospel i bakgrunden och sitta och upprepa samma saker i ett kör känns bara onödigt. Om Jocke och Jonna nu vill undvika ständiga spekulationer och utspel om deras graviditet så sluta för bövelen göra videos om det hela tiden.

Får lägga till att jag önskar dom lycka till med att bli gravida iaf

https://www.youtube.com/watch?v=RSAD...ature=youtu.be
Senast redigerad av ColaKex 2016-08-13 kl. 13:02.
Citera
2016-08-14, 16:55
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Jag är inget känslolöst monster som njuter av folks olycka osv...men den här videon är bara för mycket. Förstår mycket väl att utbrändhet+ ofrivillig barnlöshet kan gör en deprimerad. Men att göra ännu en 13 minuter lång "tycka synd om sig själv-video" med sorgligt pianospel i bakgrunden och sitta och upprepa samma saker i ett kör känns bara onödigt. Om Jocke och Jonna nu vill undvika ständiga spekulationer och utspel om deras graviditet så sluta för bövelen göra videos om det hela tiden.

Får lägga till att jag önskar dom lycka till med att bli gravida iaf

https://www.youtube.com/watch?v=RSAD...ature=youtu.be

Fast frågan är om det där ens stämmer, har ju skrivits mycket i tråden om att herr Jocke kan gå hur långt som helst för att få uppmärksamhet och likes. Vill dom verkligen ha barn så går det faktiskt att adoptera, varför har dom inte pratat om det? Jo för att dom kan få barn men vill inte ha något. Dom spelar på folks känslor för att få visningar till sina jävla videos.

Det hela är såklart bullshit, dom är inte dom enda youtubers som helt plötsligt kommer ut med en massa problem. Det verkar även vara vanligt att mobbade personer växer upp och blir framgångsrika youtubers.
Citera
2016-08-14, 17:46
Medlem
Ravenhearts avatar
Jag är ingen läkare, men nånting säger mig att det här inte är det bästa man kan göra om man vill skaffa barn...

https://www.youtube.com/watch?v=mErFKfdb3w8
https://www.youtube.com/watch?v=883TXYs6_5g
Citera
2016-08-14, 18:23
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widerstedt
Att jag och gustaf skulle ha knullat? Eller att vi inte har det? Förstår inte ryktet.

Enligt de skärmdumparna du har dumpat här om Joxkiboi så skriver du det själv att Du har knullat Gustav. Hur dum kan man bli år en fråga jag ställer mig?

NÄhä förnekelse är ju en känd term inom psykologin
Senast redigerad av tigertompa 2016-08-14 kl. 18:26.
Citera
2016-08-16, 18:40
Medlem
Storfetdases avatar
Tur att fler börjat fatta att skiten är fake.
Som vanligt svarar folk med att man hatar...
Citera
2016-08-19, 00:56
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Det bästa med allt är väl att pedofilen Jocke inte kan få barn, fy fan vilken tur för världen.
Den ungen skulle inte vara den vassaste kniven i lådan.
Citera
2016-08-20, 14:46
Medlem
Molndalsbros avatar
Varför skulle man vilja kolla på ett narcissistisk white-trash? är det beviset på att narcissism är vår nya folksjukdom?
Citera
2016-08-21, 06:47
Medlem
systemkollapss avatar
Han anmäler socialtjänsten för att han inte gavs försörjningsstöd efter att han fått sin diagnos. I samma intervju säger han att han tjänar pengar. Vet dumjäveln inte hur regelverket ser ut. Den som saknar försörjning har rätt till försörjningsstöd. Har du ett sparat kapital får du avslag.

http://archive.is/JeKmy

Han verkar tro att en diagnos leder till bidrag.

Verkar som att drömmen efter barn handlar om att göra pranks (vilket löjligt ord) med barnet för att locka fler följare Han sa i någon video att han ser upp till Roman Atwood. Atwood använder sina barn i pranks. Det vill han också göra. Bra anledning att skaffa barn
Senast redigerad av systemkollaps 2016-08-21 kl. 06:50.
Citera
2016-08-21, 06:55
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Fast frågan är om det där ens stämmer, har ju skrivits mycket i tråden om att herr Jocke kan gå hur långt som helst för att få uppmärksamhet och likes. Vill dom verkligen ha barn så går det faktiskt att adoptera, varför har dom inte pratat om det? Jo för att dom kan få barn men vill inte ha något. Dom spelar på folks känslor för att få visningar till sina jävla videos.

Det hela är såklart bullshit, dom är inte dom enda youtubers som helt plötsligt kommer ut med en massa problem. Det verkar även vara vanligt att mobbade personer växer upp och blir framgångsrika youtubers.

Ingen seriös adoptionsbyrå lär ge paret ett barn. Jag vet hur processen ser ut som själv är adopterad. Krävs en stabil inkomst, ingen historia och en bra relation till närmare släkt. Har man alkoholproblem, begått brott eller är instabil blir det avslag direkt. Kungarna av Tylösand lär direkt ge utslag på larmet eller bloggen där han kletar in sig i avföring. Internet never forgetts.

Det är dyrt att adoptera och dom går igenom hela ditt liv. Var på väg att gå åt helvete för mina föräldrar för alkoholism ligger i min pappas släkt. Farfar var inte alkoholist. Två syskon som har problem. Min pappa är grön så därför gick det.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-08-21 kl. 07:02.
Citera
2016-08-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Widerstedt
Intressant, från vilka håll? De som känner honom eller han själv kanske?

Både och.

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Vill dom verkligen ha barn så går det faktiskt att adoptera, varför har dom inte pratat om det? Jo för att dom kan få barn men vill inte ha något.

Är du dum i huvudet eller? Adoptera är det sista steget. Självklart försöker man skaffa egna barn så långt som möjligt. Man ger knappast upp efter 1-2 år.

Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Han anmäler socialtjänsten för att han inte gavs försörjningsstöd efter att han fått sin diagnos. I samma intervju säger han att han tjänar pengar. Vet dumjäveln inte hur regelverket ser ut. Den som saknar försörjning har rätt till försörjningsstöd. Har du ett sparat kapital får du avslag.

http://archive.is/JeKmy

Han verkar tro att en diagnos leder till bidrag.

Du hänger inte med i svängarna här. Men Jocke är otydlig också med sina lögner. 2012 fick han avslag och blev vräkt trots avsaknad av inkomst. 2016 tjänar han pengar,på Youtubes och fick sin diagnos.

Sanningen är denna: 2012 blev han "vräkt" pga fester, obetalda hyror och störningar. Han sökte försörjningsstöd ja och fick avslag. Men han gjorde inte det han skulle som var att söka jobb. Vad gjorde han istället? Jo han åkte runt på barturner och fick betalt i alkohol och hotellrum. Då räcker inte pengar till hyra och mat. Något han försökte få från Soc då han jobbade svart och utan lön i pengar. Dum som han är så ser ju Soc detta på hans blogg och ger han då avslag. Han har själv sagt att han nyligen upptäckte sin diagnos. Inte 2012 när han skyllde på sitt avslag pga diagnosen. Problemet är att det tar år att få sin diagnos. Inte ett par månader. Allt är nog ett jävla spel.

Jocke har betalningsanmärkningar, hade skulder, och får inte stå på ett hyreskontrakt. Det var därför han drog utomlands, bodde hos polare i Linköping och Karlstad, bodde hos Jonnas mamma och sedan Jonna står på hyreskontraktet nu.

Såg videon och det är mycket faktafel som kommer från hans mun. Han säger bland annat att det bor 7 000 personer i Vadstena och 1 000 lever på socialbidrag. Kan garantera att det är mycket mindre än så. Siffran är rejält överdriven. (Han nämner detta då han pratar om deras telefontider en timme om dagen och varje handläggare har 200 olika personer).

Han pratar även om "sin" diagnos ADD och säger grova faktafel. Men folk är ju inte pålästa och går på det.
Senast redigerad av 400Ben 2016-08-21 kl. 15:34.
Citera
2016-08-21, 16:35
Medlem
Jag är en av många som har haft insyn i det familjehem som jockiboi har bott i och har det fortfarande,och vet att det är rent skitsnack från hans sida,jag har varit där så mycket så jag kan faktiskt säga att jockiboi är en trasig människa och ur den synvinkeln så är allt detta tragiskt som sker i hans liv.jag har sett så mycket film om jular, födelsedagar, semester och vanliga dagar,på honom med familjen han bodde hos och deras vänner och hans egna biologiska familj och familjehemmet som gjorde grejer tillsammans och massor av foton där han är med. Det är skrämmande när han ändrar årtal, bland annat hur gammal han var när han kom dit, hur länge han bodde där och orsaken till varför han flyttade där ifrån,ja listan kan göras lång. Det har bott många barn och ungdomar i det hemmet både före och efter honom.Men när en del av dom placerade inte får sin vilja igenom och med uppbackning av sin släkt, då är det massor av fel på både socialen och familjehemmet. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli.Sen är jag fullt medveten om att det finns dom som blir felplacerade och som inte har det bra.
Citera
2016-08-25, 09:51
Medlem
Civilons avatar
Haha han är över 30 år och lipar för att han fick gå upp 7 på morgonen för att köra ved.. och äta upp maten som familjen bjöd på.. "annars fick man typ stryk.." vilken jävla tönt. Svår uppväxt? Vilken flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in