2024-07-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tycker också att det va oerhört korkat att skriva sådär till en så opålitlig luffare som Rask.
Men därifrån till att bli uthängd är allt annat än okej.
Nej, det va inte Jocke, men det va ett gott exempel på hur konsekvenserna kan se ut när man har med en godtycklig folkdomstol att göra.

Jocke får väl må dåligt som alla andra, det är det ingen som har sagt något om.
Jocke pratar inte bara om det, han ältar det.

I frågan om Jockes alla sjukdomstillstånd/diagnoser så ser det mest ut att vara ett spel för galleriet, han är precis så sjuk som stunden kräver.

Med det sagt så tror jag att han är sjuk - mycket sjuk.

Men inte på det sättet han vill göra gällande.

Förutom allt knas han höll på med innan han ’förändrades’, och allt stört han gör ’under radarn’ nu, är inte friskt.
Det är riktigt stört.

Jockes tv-jobb och samarbeten kan vända över en natt, så hade jag varit han så hade ju inte jag varit speciellt stöddig.

Men vill man inte bli uthängd så skriv för tusan inte till en youtuber svårare än så är det inte. Var inte så många som gjorde en stor grej av det heller det var här inne det blev en stor grej, Jacke gjorde en video sen var det bra med den saken.

Det är ju frivilligt att lyssna på Jocke, lyssnar man så kanske han ältar men som sagt man behöver inte lyssna.

Hade han varit så sjuk som du säger hade han inte kunnat leva i samhället och göra de han gör idag.

Allt kan vända på en natt men det kommer inte bli så i jockes fall för han går snare uppåt än neråt.
Sen har han absolut inte alltid gjort rätt val i livet men att det är någon bubbla som är på väg att spricka finns inte.
Citera
2024-07-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
1. Det skulle kunna vara sant om Jockboi försvara Chrippa i sakerna han blev anklagad för. Det var många desperata anklagelser som nu bevisat sig varit taget ur luften. Varför vill folk sätta dit Linnea så hårt om hon inte golade på sanningar? Allt låter så ologiskt, och ännu mer ologiskt när man har facit i handen.

2. Samma där, man vill hota Cluee i PANIK för att han petar på samma bubbla. Han ska bara tystas, så i min bok talar han(Cluee) sanning.

3. Om skolstarten menar jag enbart tidsmässigt. Ingenting med barnen i sig. Tänkte att hans vapendragare promotar scams osv.

1. Du skriver lite luddigt så jag har lite svårt att förstå vad du menar men mycket saker stämmer ju in på vad både Linnea & chrippa säger i sina första uttalanden samt det som sägs i förhör.
Linnea själv säger i förhör att hon blev så sårad att han ville lämna landet med J & C. Man kan göra konstiga saker när man blir djupt sårad.
Men hur som helst verkar ju Jocke & Chrippa nu skapa en relation igen så detta är ju inte så aktuellt längre för vi kommer aldrig få veta som hände den kvällen.
Jag tror Chrippa där och då verkligen ville lämna Linnea och resan dom gjorde sen var för att få Linnea att ta bort anmälan.
Om man sätter ihop deras första videos, förhör och instagram inlägg så kan man se mönstret och då är inte allt så ologiskt.
Men Jocke trodde på sin bror och ville rädda honom från att förlora allt.

2. Men exakt på vilket sätt har Jocke hotat cluee? Berätta gärna så jag får ta del av det. För de jag har sett så har cluee inget på Jocke som gör att han ska spräcka någon bubbla.

3. Äsch om privatpersoner kan sköta sig så kommer allt flyta på i höst som vanligt.
Citera
2024-07-11, 18:39
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
1. Du skriver lite luddigt så jag har lite svårt att förstå vad du menar men mycket saker stämmer ju in på vad både Linnea & chrippa säger i sina första uttalanden samt det som sägs i förhör.
Linnea själv säger i förhör att hon blev så sårad att han ville lämna landet med J & C. Man kan göra konstiga saker när man blir djupt sårad.
Men hur som helst verkar ju Jocke & Chrippa nu skapa en relation igen så detta är ju inte så aktuellt längre för vi kommer aldrig få veta som hände den kvällen.
Jag tror Chrippa där och då verkligen ville lämna Linnea och resan dom gjorde sen var för att få Linnea att ta bort anmälan.
Om man sätter ihop deras första videos, förhör och instagram inlägg så kan man se mönstret och då är inte allt så ologiskt.
Men Jocke trodde på sin bror och ville rädda honom från att förlora allt.

2. Men exakt på vilket sätt har Jocke hotat cluee? Berätta gärna så jag får ta del av det. För de jag har sett så har cluee inget på Jocke som gör att han ska spräcka någon bubbla.

3. Äsch om privatpersoner kan sköta sig så kommer allt flyta på i höst som vanligt.

1. Vi leker med tanken att du säger stämmer delvis. Då är det konstigt för mig och alla andra att Jockiboi inte lät rätten ha sin gång och INTE sprida desinformation. Det är konstigt att Jockiboi uppmana 1 miljon att massanmäla Chrippa osv osv osv. listan kan göras lång på försöken att tysta det man inte gillar.

2. Jag syftar på Cluees videon om analyshasse-grejen. Man ser samma manus som Jockiboi använde för +10 år sedan.

3. Där kan jag inte säga mer än att du tror en sak, jag tror en annan. Jag dumförklarar inte dig för den åsikten. Men jag tror tvärt om helt enkelt.
EDIT: Jag tror helt enkelt inte Jockboi ser en framtid i Sverige. Ingen riktigt folkbokföringadress och EKO. Någonting luktar skumt. Därav utlandet så snart som möjligt.
Senast redigerad av kanblikul 2024-07-11 kl. 18:44.
Citera
2024-07-11, 18:48
Medlem
Citat:
Men vill man inte bli uthängd så skriv för tusan inte till en youtuber svårare än så är det inte. Var inte så många som gjorde en stor grej av det heller det var här inne det blev en stor grej, Jacke gjorde en video sen var det bra med den saken.

Det är ju frivilligt att lyssna på Jocke, lyssnar man så kanske han ältar men som sagt man behöver inte lyssna.

Hade han varit så sjuk som du säger hade han inte kunnat leva i samhället och göra de han gör idag.

Allt kan vända på en natt men det kommer inte bli så i jockes fall för han går snare uppåt än neråt.
Sen har han absolut inte alltid gjort rätt val i livet men att det är någon bubbla som är på väg att spricka finns inte.
Nu är ju youtubers överlag såpass normalt funtade att de inte skulle bete sig så som Jocke, Anjo och Rask.
Tack och lov!

Jocke ältar genom att ge ut en bok, musik, genom youtube, poddar, tv.
Nu ska det bli en biografi på tv4, och blir det inte en film också?

När han blivit inbjuden till Renées brygga va han tvungen att älta, och t.o.m. när han va inbjuden till Biancas talkshow hade han med sig sina socpapper.

Hela jockes identitet bygger ju på hans hemska barndom, hans diagnoser och sjukdomar.
Sist men inte minst - han kapitaliserar stort på det.
Han mår nog riktigt gott!

Det befinner sig definitivt riktigt störda individer högt upp i näringskedjan.

Något annat som jag också har reagerat på är hur han så hårt känner vad andra gör mot honom.
Men han ser aldrig vad han gör mot andra, då är det alltid det enda rätta.
Citera
2024-07-11, 19:05
Medlem
Actuallysos avatar
Han hade under några veckor en pod som hette: I love you. Det var ett tag sedan nu, säkert 5 - 7 år sen. Men den var hysteriskt rolig och knäpp. Lyckade googla fram den för några månader sen men idag hittade jag det inte.
Citera
2024-07-11, 19:15
Medlem
Citat:
Nu är ju youtubers överlag såpass normalt funtade att de inte skulle bete sig så som Jocke, Anjo och Rask.
Tack och lov!

Jocke ältar genom att ge ut en bok, musik, genom youtube, poddar, tv.
Nu ska det bli en biografi på tv4, och blir det inte en film också?

När han blivit inbjuden till Renées brygga va han tvungen att älta, och t.o.m. när han va inbjuden till Biancas talkshow hade han med sig sina socpapper.

Hela jockes identitet bygger ju på hans hemska barndom, hans diagnoser och sjukdomar.
Sist men inte minst - han kapitaliserar stort på det.
Han mår nog riktigt gott!

Det befinner sig definitivt riktigt störda individer högt upp i näringskedjan.

Något annat som jag också har reagerat på är hur han så hårt känner vad andra gör mot honom.
Men han ser aldrig vad han gör mot andra, då är det alltid det enda rätta.

Men det är ju helt frivilligt att ta del av hans bok, podd, dokumentär det är inget man tvingas lyssna på.
Och han har tagit upp det i olika program men han får ju oftast frågor om det, många som Bianca tex hon hade ju många frågor om hans barndom.
Det är ju så tv fungerar det finns ämnen man ska prata om inga konstigheter.

Det är väl just där Jocke har vuxit jättemycket att han ser vad han har gjort innan och försöker ändra på saker.
Han är ju långt ifrån det han var när han var jockeboi.
Citera
2024-07-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
1. Vi leker med tanken att du säger stämmer delvis. Då är det konstigt för mig och alla andra att Jockiboi inte lät rätten ha sin gång och INTE sprida desinformation. Det är konstigt att Jockiboi uppmana 1 miljon att massanmäla Chrippa osv osv osv. listan kan göras lång på försöken att tysta det man inte gillar.

2. Jag syftar på Cluees videon om analyshasse-grejen. Man ser samma manus som Jockiboi använde för +10 år sedan.

3. Där kan jag inte säga mer än att du tror en sak, jag tror en annan. Jag dumförklarar inte dig för den åsikten. Men jag tror tvärt om helt enkelt.
EDIT: Jag tror helt enkelt inte Jockboi ser en framtid i Sverige. Ingen riktigt folkbokföringadress och EKO. Någonting luktar skumt. Därav utlandet så snart som möjligt.

1. Jag tror Jocke kände sig enormt lurad och besviken på Chrille för han utnyttjade Jocke en del, fick låna bil, ny telefon, pengar hjälpte till med lägenheten.
Sen massanmälningen kanske inte var så bra men jag tror det handlade enbart om att han var orolig för barnet, dels pga info han fick av Julia samt att han visste att L & C bråkade mycket och han märkte att Chrille blev aggressiv.

2. Vad menar du med manus? Har cluee ett manus? Förstår inte riktigt.

3. Jag tror faktiskt inte Jocke & framförallt inte Jonna riskerar att hamna i nått stort eko brott, det finns för mycket att förlora på det. Jag tror dom sköter saker korrekt.
Men vi tänker olika där.
Citera
2024-07-12, 06:18
Medlem
Citat:
1. Jag tror Jocke kände sig enormt lurad och besviken på Chrille för han utnyttjade Jocke en del, fick låna bil, ny telefon, pengar hjälpte till med lägenheten.
Sen massanmälningen kanske inte var så bra men jag tror det handlade enbart om att han var orolig för barnet, dels pga info han fick av Julia samt att han visste att L & C bråkade mycket och han märkte att Chrille blev aggressiv.

2. Vad menar du med manus? Har cluee ett manus? Förstår inte riktigt.

3. Jag tror faktiskt inte Jocke & framförallt inte Jonna riskerar att hamna i nått stort eko brott, det finns för mycket att förlora på det. Jag tror dom sköter saker korrekt.
Men vi tänker olika där.
Det var jocke som startade drevet och påstod att chrippa gav julia fullmakt genom att han skrek ut det i rättssalen, det stämmer ju inte med vad chrippa berättat efteråt. Då framkom det att jocke fixat en fullmakt till sig själv genom chrippas advokat, att fixa med chrippas olika konton.

Det framkommer mycket i jockes podd, vad som är sanning bör rättsväsendet se över, minst sagt.
Dom två senaste avsnitten låter lyssnaren förstå att jocke mår så dåligt, han har "upptäckt" bup-papper, som är som en skräckfilm, som han tänker analysera med jonas. Jonna berättar att det är jättehemskt och jonas lägger ord i mun och kommer med påståenden som är sinnessjuka om mamman och vad mamman påstått.
Dessa bup-papper är någonting som jockes nya psykolog läst och hittat, det är så jobbigt för jocke...han spelar in sin dokumentär osv, samtidigt som dom reser och gör youtube

Är det bara jag som tycker detta känns påhittat?
Hur kan någonting tas seriöst, när några "bevis" aldrig lagts fram, det är jonas, jocke o jonna som sitter och fantiserar ihop en "fruktansvärd barndom" med en jätteelak mamma..
Fosterföräldrarnas ansvar, vad hände med det? Jocke bodde inte i familjen Berg, från 8 års ålder, utan var SOL-placerad.

Den som misstror, lyssna på deras podd
Citera
2024-07-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Det var jocke som startade drevet och påstod att chrippa gav julia fullmakt genom att han skrek ut det i rättssalen, det stämmer ju inte med vad chrippa berättat efteråt. Då framkom det att jocke fixat en fullmakt till sig själv genom chrippas advokat, att fixa med chrippas olika konton.

Det framkommer mycket i jockes podd, vad som är sanning bör rättsväsendet se över, minst sagt.
Dom två senaste avsnitten låter lyssnaren förstå att jocke mår så dåligt, han har "upptäckt" bup-papper, som är som en skräckfilm, som han tänker analysera med jonas. Jonna berättar att det är jättehemskt och jonas lägger ord i mun och kommer med påståenden som är sinnessjuka om mamman och vad mamman påstått.
Dessa bup-papper är någonting som jockes nya psykolog läst och hittat, det är så jobbigt för jocke...han spelar in sin dokumentär osv, samtidigt som dom reser och gör youtube

Hur kan någonting tas seriöst, när några "bevis" aldrig lagts fram, det är jonas, jocke o jonna som sitter och fantiserar ihop en "fruktansvärd barndom" med en jätteelak mamma..
Fosterföräldrarnas ansvar, vad hände med det? Jocke bodde inte i familjen Berg, från 8 års ålder, utan var SOL-placerad.

Jag är inne på samma spår som dig, det skaver rätt duktigt!

Jonna sa i senaste podden att hon är orolig att Jocke skulle börja vantrivas i nya lägenheten om han läser bup-papprerna där, och kommer att förknippa bostaden med bup-papprerna.
Okej? De får ge Jocke något uppmuntrande när de går in i bostaden så han förknippar hemmet med något positivt.
Så som man tränar hundar.
Jocke mår också så dåligt att han inte ’är med’, han hänger mycket i mobilen och går och vilar ofta.
Jonna beskriver honom som så sjuk att man isf undrar varför han inte lägger in sig på psyk och får mediciner?

Men han jobbar, reser, spelar in youtube, åker karusell…men någonstans däremellan så är han jättesjuk.
Eller så vill han bara vara ifred när han är ledig?
Barnen har ju trots allt sommarlov.

Jag funderar faktiskt stort på vad som ev kan stå i bup-papprerna.
Jonas insinuerade på att det ev kunde stå att mamman är jättehemsk och narcissistisk och yada yada.

Men det fick mig istället att undra om bup har skrivit ofördelaktigt att Jocke visar drag som inte är så attraktiva?
Kommer vi att få veta det då?
Knappast!
Och kan det vara därför Jocke ’mår så dåligt, för att det faktiskt handlar om självaste jocke och hans psykiska tillstånd och olika beteenden och att de har ringat in det?
För visst, Jocke är som sagt inte frisk, men jag är nyfiken på vilket sätt.

Det blir hursomhelst intressant.
Citera
2024-07-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian

Fast chrippa själv har ju berättat att han började gråta och skrek till Jocke att rädda hans youtube kanal, de kan man ju se både på hans youtube kanal och han har även sagt det ett x antal ggr i sin stream dock säger han att det var ett misstag. Men hans advokat fixade en fullmakt men det var på Crilles begäran. Om det inte var på crilles begäran har advokaten begått ett STORT tjänstefel. Du förstår väl att advokaten inte kan gå bakom crilles rygg och låta han skriva på saker som han inte vet vad de är.
Men nu har ju crille och Jocke löst saker så det behövs ju inte göras en stor grej av det längre.

Fosterföräldrarna har väl tagit ett jäkla ansvar genom åren och krigat med den där mamman som bara ställde till med besvär när hon inte kom på uttalad tid eller förbjöd Jocke från att träffa sin pappa eller gav syskonen fina presenten men Jocke fick inget. Det var fosterfamiljen som fanns där och stred för Jockes rätt.
Och sen att du ens tror att allt är påhitt tror du på riktigt att Jonas skulle kunna sitta och hitta på och riskera hela hans karriär? Finns inte en chans.
Citera
2024-07-12, 11:26
Medlem
Citat:
Jag är inne på samma spår som dig, det skaver rätt duktigt!

Jonna sa i senaste podden att hon är orolig att Jocke skulle börja vantrivas i nya lägenheten om han läser bup-papprerna där, och kommer att förknippa bostaden med bup-papprerna.
Okej? De får ge Jocke något uppmuntrande när de går in i bostaden så han förknippar hemmet med något positivt.
Så som man tränar hundar.
Jocke mår också så dåligt att han inte ’är med’, han hänger mycket i mobilen och går och vilar ofta.
Jonna beskriver honom som så sjuk att man isf undrar varför han inte lägger in sig på psyk och får mediciner?

Men han jobbar, reser, spelar in youtube, åker karusell…men någonstans däremellan så är han jättesjuk.
Eller så vill han bara vara ifred när han är ledig?
Barnen har ju trots allt sommarlov.

Jag funderar faktiskt stort på vad som ev kan stå i bup-papprerna.
Jonas insinuerade på att det ev kunde stå att mamman är jättehemsk och narcissistisk och yada yada.

Men det fick mig istället att undra om bup har skrivit ofördelaktigt att Jocke visar drag som inte är så attraktiva?
Kommer vi att få veta det då?
Knappast!
Och kan det vara därför Jocke ’mår så dåligt, för att det faktiskt handlar om självaste jocke och hans psykiska tillstånd och olika beteenden och att de har ringat in det?
För visst, Jocke är som sagt inte frisk, men jag är nyfiken på vilket sätt.

Det blir hursomhelst intressant.

Jag kan lova dig att Jocke ändå är mycket med sina barn trots att han inte mår bra, jag de är dom som får honom att orka.
Citera
2024-07-12, 11:36
Medlem
Citat:
Jag kan lova dig att Jocke ändå är mycket med sina barn trots att han inte mår bra, jag de är dom som får honom att orka.
Men hur vet du det?
Hur kan du lova något sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in