2022-02-05, 23:50
Medlem
razizovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Såg deras senaste hus video. Stackars grannar, det tar ju aldrig slut, och utsidan ser fördärvlig ut och har gjort i flera år. Tråkigt att bo granne och behöva se den skiten varje dag.

Ang skatteverket, mtp inköpspriset på huset + renoveringen, så borde hyran vara svindyr, kan gissa att J&J inte betalar någon dyr hyra, finns det någon lag som reglerar att köpa hus på företaget skit dyrt och sen hyra ut till sig själv svin billigt?

Nä, inte direkt.
Är säkerligen dubbla adresser på fastigheten. Det är mer eller mindre en klassiker.
Du har två adresser, ena går till en liten lägenhet (typ rum), och den andra till resterande hus där företaget är skrivet. Du betalar en symbolisk kostnad för rummet, och låter bolaget stå för resten, samma gäller amortering och ränta. Skattmasen kan kolla, men svårt. Nu är ju Jocke så pass pantad att han visar upp allt, så det blir ju svårt att förneka.

Samma gäller med bilarna. Vad ska de med dem till, fyller ju inte någon funktion alls. Svårt att försvara det till skattmasen.

Du kan inte kolla att företaget inte använder hela huset och att familjen inte enbart använder rummet.

Typ alla större villor i områden likt Danderyd, Örgryte mfl har ofta sådana upplägg bland företagare.

Tror som sagt Jocke och Jonnas bolag kommer tokgranskas nästa år. Har han upptaxerats 400k, så räkna med att de får de svettigt. Han kanske får kunskaper för sin advokatutbildning han fått genom att läsa 5poäng i grundkurs när han står där i rätten. Se hur det gick för Runar som inte ens varit lika kreativ.
Citera
2022-02-06, 01:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razizov
Tror som sagt Jocke och Jonnas bolag kommer tokgranskas nästa år. Har han upptaxerats 400k, så räkna med att de får de svettigt. Han kanske får kunskaper för sin advokatutbildning han fått genom att läsa 5poäng i grundkurs när han står där i rätten. Se hur det gick för Runar som inte ens varit lika kreativ.

Jocke sa ju tidigare "I det arbetet vill jag vara transparent och välkomnar en bra dialog med Skatteverket i sådana här frågor"
Så han har väl inga problem med att bli ordentligt granskad

Hoppas verkligen skatteverket börjar granska företag som J&J och influensers.
Mycket skattefusk som pågår inom dessa branscher eftersom "hela deras liv" räknas till deras företag, ny soffa matta, dator, mobil, bil, osv, allt går på företaget och används sen privat...
Citera
2022-02-06, 13:29
Medlem
cerns avatar
Vart följer ni Jockiboi?
Citera
2022-02-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razizov
Nä, inte direkt.
Är säkerligen dubbla adresser på fastigheten. Det är mer eller mindre en klassiker.
Du har två adresser, ena går till en liten lägenhet (typ rum), och den andra till resterande hus där företaget är skrivet. Du betalar en symbolisk kostnad för rummet, och låter bolaget stå för resten, samma gäller amortering och ränta. Skattmasen kan kolla, men svårt. Nu är ju Jocke så pass pantad att han visar upp allt, så det blir ju svårt att förneka.

Samma gäller med bilarna. Vad ska de med dem till, fyller ju inte någon funktion alls. Svårt att försvara det till skattmasen.

Du kan inte kolla att företaget inte använder hela huset och att familjen inte enbart använder rummet.

Typ alla större villor i områden likt Danderyd, Örgryte mfl har ofta sådana upplägg bland företagare.

Nej, de hyr hela huset från bolaget enl. tidigare utsago från de själva. Och de beskriver ju i varje film hur fint DERAS sovrum, vardagsrum, barnens rum har blivit. Så det kommer nog bli omöjligt för de att förneka.
Citera
2022-02-08, 19:05
Medlem
Nu lämna/hoppar J&J av styrelsen Newton + två till. Undra hur många de lurat………..
Citera
2022-02-08, 19:08
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vart följer ni Jockiboi?
Instagram samt Youtube.
Citera
2022-02-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Nu lämna/hoppar J&J av styrelsen Newton + två till. Undra hur många de lurat………..

Alla utom Danjal hoppar av.
23 Feb 2022 ska årsrapporten in.
28 Feb Extra Bolagsstämma.

källa: https://www.di.se/bors/aktier/newton-987077/

Jockiboi är nog nervös. Han gör nog det för att han vill göra nått i väntan på dommen.
Citera
2022-02-09, 19:47
Medlem
Nu beklagar han sig. Samtidigt dömer han andra och berättar att de som talar/ berättar om hans förehavande är psykisk sjuka (han har absolut inga förutfattade meningar ) inget samvete vilket är hemskt (många som råkat illa ut)Om det är någon som hela tiden vill ha bekräftelse så är det J . Är det någon som går emot honom så är de psykisk sjuka, dumma i huvudet mm. eller det han själv är ute efter hela tiden, får man inte glömma uppmärksamhet.
Han verkar ha glömt att han själv stalkat utanför hem….hm undra 💭 om han blev polisanmäld..
Citera
2022-02-09, 19:59
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vart följer ni Jockiboi?
Ähh fasen, nu läste jag fel.
Fick för mig att du skrev "varför" men det står ju "vart".

Så då frågar jag i stället:
- Varför följer ni Jockiboi?
Citera
2022-02-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Ähh fasen, nu läste jag fel.
Fick för mig att du skrev "varför" men det står ju "vart".

Så då frågar jag i stället:
- Varför följer ni Jockiboi?

FreakShows har alltid dragit publik. Nu verkar han lurat folk på stora belopp så kan vara roligt att se korthuset falla. För varje dag han spelar dum och inte säger någonting till sin "fans" han lurat, destå hårdare fall. Underhållning i brist på annat helt enkelt.
Citera
2022-02-09, 21:36
Medlem
knark-kungens avatar
Kan det bli kåken för skattesmitaren nu?

Isåfall undrar jag om han får ta med sig sina snygga brillor in på anstalten, han är ju ändå Jockeboooi.
Citera
2022-02-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Kan det bli kåken för skattesmitaren nu?

Isåfall undrar jag om han får ta med sig sina snygga brillor in på anstalten, han är ju ändå Jockeboooi.

Kan bli intressant. Vad vet vi?

Jockiboi lurar folk att köpa en aktie och sen skriver över dem till ett annat bolag då han vill se resultat snabbt?
Jockiboi har köpt 650,000 aktier(cirka 0,50kr styck) med sin fru och Danjal?
Jockiboi har lurat X antal följare att haka på "trenden" med bolaget i hopp att den ska stiga några kronor?
Jockibois kunskap gjorde att folk som kan lite började ana oråd och har fryst företaget, dvs ingen kan köpa eller sälja.
Jockiboi hoppar nu av för i sitt huvud så ser det bättre ut för alla lurade att han inte fick 100% av sin scam.

Tänk dig att du köper en stor andel i ett företag som har många exklusiva rättigheter och du förväntar dig att den tekniken är framtiden. När du köpt så säljer en huvudperson i företaget och alla exklusiviteter avslutas pga att folk känner folk privat.

Angående skattebrotten så är det en annan femma och bara det så ser inte framtiden ljus för Jockiboi. Det värsta är att han inte meddelat någon om framtiden av företaget(jag ser bara youtube) och han låssas som att det regnar.

"vänta! jag är bajsat på mig!" kommer han nog att använda i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in