2021-08-14, 11:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Ja och nu är det någon som tycker att Joakim tycker om Lunabelle mer än Lionel
(-varför tycker Jocke inte om lionel lika mycket som lunabelle, börjar bli genomskinligt)

och Joakims svar.

- Jag är chockad, och skrämd. Att folk tar sig rätt att bestämma vad jag tycker om mina barn, att chansa och tro utifrån något man ser extremt liten del av via sociala medier. Att Lunabelle synts mer beror på att hon varit med mig väldigt mycket under en lång period där Lionel varit väldigt bunden till sin mamma. Att påstå att någon inte älskar sina barn lika mycket är sinnessjukt. Men är inte förvånad längre över någonting faktiskt. Det känns som dessa människor inte ska vistas på internet om man fattar beslut på 15 sekunder lång stories från offentliga personer.

- Dessa människor gör mig illamående och hoppas att dessa personer inte skaffar barn själva innan dom mognat och ändrat sitt tänkande rejält…

Å på en gång går han till attack och försvar, istället för att enkelt svara ”jag älskar båda mina barn”….( Jag förstår mig inte på honom…. )

-Människor som tycker så här ska inte vistas på internet.-mogna och ändra sitt tänk rejält… 😂🤣😂 skriver han. Jag tror snarare att det är Jocke som behöver ”växa upp” . Han är så snabb på att döma människor som inte tycker som han.

Jocke är en sån som tycker att all publicitet är bra publicitet... även om det är publicitet som skapas av att Jocke bråkar med folk som har åsikter om hur han beter sig.

Frågan är väl varför en av ungarna hängs ut för att generera pengar till Jocke, medans den andra ungen har hållts gömd från kamerorna.

Jocke kunde väl ha förklarat hur han resonerar gällande den ändringen som gör att han inte hänger ut sitt andra barn som han hängde ut sitt första barn. Vad har hänt som har fått Jocke att inte sätta Lionell i arbete direkt genom sociala medier där barn genererar inkomst till sina föräldrar till lagsystemet springer ikapp verkligheten och slår fast att det fortfarande är olagligt att utnyttja barn för vinstsyften.

Jag antar dock att det planeras för hur båda barnen ska kunna maximera vinst för Jocke genom Youtube som levererar analytics till sina kreatörer vilket formar dom till totala galningar som bara tänker på nummer och att prestera bättre hela tiden.. tills man säljer sina ungar på nätet för att det ger visningar och man ser analytics säga att man presterar bättre så länge man visar upp sina barn i videos.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-08-14 kl. 12:05.
Citera
2021-08-14, 12:23
Medlem
KungPungPats avatar
Undrar vad Jocke har för planer planerade.
Han började med att fejka pranks.. men trended dog tillslut så han började jaga riktiga spöken istället.. men den trended dog också tillslut så han kopierade The Ring från nån annan youtuber för att fortsätta vara duktig på att kopiera andra.
Nu är frågan vad hans nästa steg blir.
Dramat kommer ju alltid finnas där. Jocke har väl en policy om minst ett drama per år för att vara trendig nog att få den uppmärksamhet som han behöver för att överleva.
Kanske är det familjekanaler som är Jockes mål att kopiera. Familjekanaler har ju klarat sig bättre än prank-kanaler och spöksök-kanaler.

Desperationen som Jocke har mellan dessa perioder av trend som han beger sig in i.. den desperationen fick han en gång att vilja adoptera en unge.. för att kunna börja familjevlogga innan hypen dör ut, och ha en inkomst genom det... då när alla andra trender har dött och ingen vill se det mer.

Han var som en knarkare som behövde sitt knark.. när han pratade om hur gärna han ville adoptera för att det var tydligen livsviktigt för Jocke att få tag på en unge just då för att visa upp ungen i hans videos. Adopterad eller inte så behövde Jocke skaffa en unge snabbt för att inte missa chansen att tjäna pengar på ungarna innan lagen hinner springa ikapp youtube som har rullat för snabbt frammåt under en ganska lång tid.
Citera
2021-08-14, 14:49
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Men man hörde ju de som ringde in var nästan bara vuxna? Jag pratar inte om att barn tittar eller vuxna som tittar, utan själva liven att det var nästan endast vuxna.

Nix, har sett Anjos video. Ingenstans tar han upp någonting om att Rasmusson vorre Pedofil.

När det kommer till KungPungPat så ska du ta det som sägs med ett par tunnor salt, mycket snack där.
Men gällande betalnummer har jag ingen som helst koll på om han har eller har haft sådana. Men dom är notoriskt dåliga och blåser ofta unga tittare som han har en hel del av. Och komma runt en 18 års gräns fixar barn utan problem genom att ringa från telefoner registrerade på personer över 18, och dom flesta klagar ju inte utan betalar räkningen och tar en diskussion med sina barn om betalnummer.
Citera
2021-08-14, 15:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
När det kommer till KungPungPat så ska du ta det som sägs med ett par tunnor salt, mycket snack där.
Men gällande betalnummer har jag ingen som helst koll på om han har eller har haft sådana. Men dom är notoriskt dåliga och blåser ofta unga tittare som han har en hel del av. Och komma runt en 18 års gräns fixar barn utan problem genom att ringa från telefoner registrerade på personer över 18, och dom flesta klagar ju inte utan betalar räkningen och tar en diskussion med sina barn om betalnummer.

Hade dom tagit det där till domstol och spelat upp Anjos videos så hade han självklart åkt dit för grovt förtal eftersom hela hans video går ju ut på att inte säga det men ändå antyda att Pontus är en pedofil som ljög om sin ålder för att lura barn till sex lixom.
Eller vad tror du att domstolar inte ser igenom ytan för att se syftet med videos istället.. och syftet var att utmåla Pontus som klandervärd för att han valde att ha yngre ålder vald i sociala medier.. troligen för att hans målgrupp är barn .. och det handlar om pengar... och att barn är lättlurade.. men kanske inte om att Pontus är en pedofil som försöker lura barn.

Nu när jag tänker efter så kommer jag ihåg när jag var barn på 90-talet .. och då kunde folk ringa in till tv på morgonen och spela Hugo genom att trycka på knappar på sin telefon för att styra Hugo i direktsänd tv.

Man gör inte så om man har en moralisk kompass. En själ. Man lurar inte barn genom att visa ett jävla nummer på skärmen när man vet att de flesta som kollar är barn.

Jag kollade aldrig på Jockes 24-timmars livestream eftersom Jocke är inte så intressant för en vuxen människa som mig... och det handlade väl inte heller om att jag som vuxen skulle luras till att ringa nummret.. för allt handlade om att Jocke ville få barn att ringa nummret och då betalas pengar från föräldrarna mot deras vilja och kännedom.

Inte många vågar göra sånna oärliga handlingar mot barn , speciellt inte som offentliga personer.. men Jocke och Pontus klarar det.. dom känner ingen empati för barn eller nån... dom tänker bara på vinst.. spelar ingen roll hur många barn som får problem hemma efter att dom ringt nummret som Jocke lurade dom att ringa genom att visa upp det på skärmen.

Det är olagligt att göra reklam till barn lixom men det räknas inte som reklam att Jocke har ett nummer på skärmen medans han livestreamar och tjafsar med folk som ringer... vilket får fler och fler att ringa.. men det är ju 18-års åldergräns så det klassas väl inte som att Jocke gör reklam till barn för telefonsamtal till sig själv... fast det är ju vad han egentligen gjorde dock...

han visade ett nummer och sig själv pratandes i telefon... vilket jag tycker borde klassas som reklam för samtal till sig själv.. och att det då borde sättas åldergräns OM det inte är så att det handlade om reklam till barn som inte har utvecklat sin förmåga att tänka kritiskt eller ens veta om 10 kronor per samtal är mycket.
Citera
2021-08-14, 18:58
Medlem
XtraXs avatar
Varför har han solglasögon på sig jämt? Såg nåt program i veckan där han inte ens tog av sig dom när han skulle göra magnetröntgen och sedan när han satt och pratade med läkaren. Lite hyfs får man väl ändå be om.
Citera
2021-08-14, 21:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Varför har han solglasögon på sig jämt? Såg nåt program i veckan där han inte ens tog av sig dom när han skulle göra magnetröntgen och sedan när han satt och pratade med läkaren. Lite hyfs får man väl ändå be om.
Är väl något med självförtroendet, att han känner sig tryggare bakom solbrillorna.
Citera
2021-08-14, 21:20
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är väl något med självförtroendet, att han känner sig tryggare bakom solbrillorna.
Det är för att man inte ska kunna se hans pupiller, vad det beror på kan vi bara spekulera kring.
Citera
2021-08-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är för att man inte ska kunna se hans pupiller, vad det beror på kan vi bara spekulera kring.

Det är som Scamp säger… Han känner sig säkrare med solglasöhonen, han avskyr ögonkontakt.
Citera
2021-08-14, 21:36
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det är som Scamp säger… Han känner sig säkrare med solglasöhonen, han avskyr ögonkontakt.

Drogmissbruk syns tydligt i ögonen
Citera
2021-08-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Drogmissbruk syns tydligt i ögonen

Aaaa jo tjena, han har på sig för att dölja att han missbrukar… 🤣 jävla töntar. Hitta på nåt annat 🤣
Citera
2021-08-15, 01:58
Medlem
KungPungPats avatar
Ögonen visar själen vafan.. så om man saknar en sån så är det bäst att ha solglasögon så att barnen slutar gråta när man kollar på dom.

Nu har det alltså kommit fram att hon som anklagade en influenser för våldtäckt.. inte ville ställa upp på intervju på Reallokals youtubekanal eftersom han har intervjuat Olof Gustafsson förut.. en snubbe som Jocke inte gillar... och denna kvinna verkar ju ha lärt sig mycket av Jocke om hur man ska hämnas på någon genom offentlig uthängning och våldtäcksanklagelser.

Jocke har lärt henne allt hon kan.
Hon lärde sig när Joz hängdes ut som våldtäcksman, bedragare och en hel lista med beskrivningar på hemska människor.

Om polis inte kan utreda brott för att bevisen motbevisar brott.. men man vill ändå trycka dit den som man hatar... då är det dags att jobba som Jocke.. genom att hänga ut människan som en brottsling .. och polisen som ett gäng amatörer som inte kan lösa brott och det är anledningen till att hon och Jocke tar lagen i egna händer genom att förtala dom som ska få känna på hämdens glöd i deras hatiska hjärtan.. genom youtubevideos.

Så jävla äckligt. Hon är ju en så kallade groupie lixom.. en sån som söker efter sex med kändisar som i det här fallet kanske lovade henne nånting som sen inte hölls... och då får man skylla sig själv när det är Jockes lärjungar som man bråkar med genom att inte hållla ett löfte.. för då blev han uthängd som en våldtäcksman.. i sann Jockeboy-anda.. han som lärde barnen att internetmobbning och förtal är helt inom lagens ramar.
Citera
2021-08-15, 12:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drgoth
Lundellhuset är nu uppe i ca 25 miljoner kr, inklusive köp av hus och utgifter för renoveringar

Kan de verkligen vara så täta?

En annan sak med det huset, hur kan det vara ok den familjen i flera år stör alla andra grannar? Måste låta en del? Finns det inte regler för sånt?

Det är väl ett skattefusk-projekt som går ut på att pumpa ut så mycket av aktieägarnas pengar som möjligt rakt in i huset som ägs av Jockes födelsenamn privat vilket betyder att han kommer sälja den skattefritt sen genom annons och då har han smitit från att betala miljoner i skatt.. genom att pumpa in alla firmans pengar i huset för att kunna äga allt själv i slutändan.

Jocke tycker inte att man ska investera pengar i hus, bilar eller smycken eftersom man "låser kapital" till prylar då istället för att låta pengarna växa.. så som Jocke nu gör genom att använda andras pengar för att totalt snuva dom.. dom som trodde på Jocke och köpte hans akiter som även dom var en bluff som aldrig skulle ge nån vinst förutom till Jocke som anser sig vara en väldigt smart skattesmitare som aldrig kommer att åka dit för sina övertramp mot lagen och aktieägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in