2020-08-28, 17:39
Medlem
Joakim Lundell hade spelat in sin nya satsning ”Splash”.
Nu är minneskortet korrupt och allt är troligtvis borta.
– Vi har lagt en halv miljon kronor på det här ur egen ficka som vi inte får tillbaka via Youtube

Så kan det gå om man inte har någon backup.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0neqlG/joakim-lundells-sorg--tv-materialet-ar-borta
Citera
2020-08-28, 17:49
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
– Vi har lagt en halv miljon kronor på det här ur egen ficka som vi inte får tillbaka via Youtube

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0neqlG/joakim-lundells-sorg--tv-materialet-ar-borta
Ja, det var ju ett smart sätt att få gratis reklam i aftonhoran...

Helt plötsligt kommer detta "minneskort" att laga sig självt, som ett under.
Citera
2020-08-28, 18:23
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ja, det var ju ett smart sätt att få gratis reklam i aftonhoran...

Helt plötsligt kommer detta "minneskort" att laga sig självt, som ett under.

Påminner om Holknekt sten i egna bilen...oj manus till nya boken försvann...shit va genomskinligt
Citera
2020-08-28, 21:50
Medlem
Om det är sant det där med minneskortet så är det ju lite karma ändå efter att de fuskat till sig Kristallen via hjärntvättade barn som röstar 700 gånger på föräldrarnas telefon, inte faan är Spökjakt det bästa programmet i år. De borde ha nån jury som utser det där, folk som faktiskt fattar hur ett kvalitetsprogram ser ut.
Citera
2020-08-29, 00:04
Medlem
Ja precis, de vann för att de har en massa hjärntvättade följare som tokröstar, inte för att det är ett bra program. Man borde ha nån jury som utser vinnaren om det nu ska va pris för "bästa program", annars kan man kalla priset "flest följare". Juckeböj hade förmodligen kunnat filma en hög med avföring och det hade fortfarande vunnit...
Citera
2020-08-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Har samma typ av minneskort som han nämner (XQD) till min DSLR och de har aldrig krånglat för mig, samt det är en korttyp som är känd för att vara säker och stabil.
Men min stora fråga är när båda kameratyperna han nämner (Sony FS7 och FX9) har dubbla platser för minneskort så varför använde de inte dubbla kort? Dyrare newbie misstag får man leta efter. Sedan minst 10 år tillbaka så är standard bland alla professionella fotografer att använda dubbla kort för att spara allt på dubbla kort med en gång och slippa att korten pajar.
Och att börja att med en gång ta recovery på kortet är idioti, det första man gör är att sätta tillbaka den i kameran och kabla ut materialet från kameran, tar lite längre tid än i en läsare men bättre än recovery.

Men någon som vet vilken utrustning han använde?
Citera
2020-08-31, 07:46
Medlem
Jag tror inte en sekund på att något material har försvunnit. Lundell lyckas lura det naiva PR-sverige med världens sämsta story.
Citera
2020-08-31, 14:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncesita
Jag tror inte en sekund på att något material har försvunnit. Lundell lyckas lura det naiva PR-sverige med världens sämsta story.
Av vilken anledning skulle han göra det?
Citera
2020-08-31, 14:37
Medlem
PR kupp såklart, de skrev ju tom om det i Aftonbladet, och nu när allt magiskt blivit återställt kommer säkert fler än tidigare titta på skiten.
Citera
2020-08-31, 14:49
Medlem
Ja herre gud. Avundsjukan verkar vara väldigt stor i den här tråden.
En sak som stör mig är när folk som inte har sett något avsnitt av spökjakt kommer och gnäller. Om de sett programmet och ogillat det, kan man mer acceptera det men annars borde man inte ha någon åsikt i frågan.
Också, Både Jocke samt Laxton Spökjägare gjorde videor om att de ville folket skulle rösta på dem. Både
Laxton Spökjägare och Jocke har många följare så jag tycker inte det är så konstigt att de vann. Discovery Channel är ju inblandade i programmen som producent? eller något och det borgar trots allt för viss kvalitet.
Citera
2020-08-31, 22:59
Medlem
Att stora bolag är inblandade borgar väl inte för kvalitet utan snarare för att de vet att det finns pengar att tjäna då folk kommer titta oavsett vilken skit Juckeböj kablar ut så länge det är han som gör det. Det är som sagt inte ett dugg konstigt att de vinner då det är en populäritets tävling och de har mycket följare, är dock skevt att man kallar det bästa program, borde snarare heta mest populära program vilket inte är samma sak. Ska man utse bästa program rent kvalitetsmässigt borde man ha en kunnig jury som utser det och inte en armé av 10-åringar...
Citera
2020-09-07, 22:13
Medlem
Nu börjar Herr Lundell bli lite snurrig i hjärnan. Många bollar kastas upp i luften. Kvantitet före kvalitet. Kossan har mjölk i juvret och det gäller att mjölka så länge man kan.
För det första har han hakat upp sig på ordet "format" för att han förmodligen tycker att det låter ballt och proffsigt. Precis som när han benämner en fucking sockel som om han vore mästarsnickarn med guldbyxorna.
För det andra, den här zombie-grejen har han inte precis kommit på själv. Åtminstone så existerar liknande eller identiska saker utanför Youtube/Dplay/TV. För det andra så är hans FORMAT överlag inte unika eller ens underhållande. Dock är jag mer än 14 år gammal så kan vara därför.
Sen vet jag inte om det är för att han är autist, man eller icke närvarande nog för han läser dottern sådär va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in