Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Är du medveten om att din källa är en debattartikel ? Det är alltså en personlig åsikt och ingenting annat. För varje inlägg du gör så faller trovärdigheten.
Är du troende som letar efter trovärda människor så är inte jag den som du kommer välja att tro på eftersom jag har slutat vara troende för 20 år sedan när jag slutade skolan och började studera verkligheten genom internet.
Det stod lite om domstolsmålet som gjorde att mobbning blev ett brott, och som sen blev till att internetmobbning idag är ett grovt brott som många youtubers tjänar pengar på.
Sektledaren Jocke är glad för att ni tittare gillar att han är äkta nu efter ett helt år där han spelat ett skådespel där han låtsades må bra fast han var under hot och varit deppig under hela året.
Sektledaren har så mycket makt att han kan göra en video om en snickare som ska hatas för att Jocke inte får flytta upp på övervåningen när han vill det.. så är det minst 10 sektmedlemmar som kommer att göra videos och hata mot den som Jocke hatar.
Jag såg en video där Joz blev trackasserad av en ung snubbe som tröck upp kamera i hans ansikte och ställde frågor som Joz skulle svara på enligt snubben som trodde på Jocke och sen började jaga Joz i ett köpcentrum för att "ställa frågor till skurken".. men Joz gillade det inte och försökte täcka kameran med handen, och han slog av kepsen på killen.. så nu gjorde killen en video om hur Joz är våldsam.. trots att det var snubben som förföljde Joz och tröck upp en kamera i hans ansikte och ansåg att Joz är skyldig att svara och skapa kontent till snubbens kanal.
Tänk vilka förebilder.. och vilka följare som Jocke har skapat.. följare som begår brott efter att dom sett Jockes skådespel i videos och tror att det är på riktigt.
Det roligaste pranket var när bilsnubbarna blev kontaktade av Jocke som vela skriva kontrakt och spela skådespel där Jocke skulle utmålas som en galning som springer ut på gatan och jagar folk som slirat med en bil utanför hans hus.
Bilsnubbarna fick då göra en video där dom förklarade att dom skulle slira med bilen utanför Jockes hus, för att skapa kontent.. sen när Jocke kom ut och sprang för att Jocke vela mörda dom.. så råkade kameran vara avstängd så vi fick inte se Jocke springa efter bilen med mord i sin blick.. men vi behöver bara tro på skådespelet och att bilsnubbarna och alla andra inte har skrivit kontrakt med Jocke om att vara delaktig i Jockes skådespel i youtubevideos.
Fejkpranks gick över till fejk-spökjakter och fejkdraman.. men på något vänster så verkar folk tro att Jockes draman inte är skådespel där uppmaning till brott är en del av det som genererar uppmärksamhet även kallat visningar.
Tillåmed Jockes böcker är ju fejk med tanke på att han inte kan skriva nånting om sitt riktiga liv på youtube och hur han reggade sitt varumärke för att kunna dela ut varningar och ta ner videos från hans sektmedlemmars kanaler för att få mer makt att använda dom i sitt skådespel.