2019-03-28, 16:05
Medlem
Vad ni är roliga. Man har nått som heter yttrandefrihet i Sverige och det står sig ganska starkt mot det ni kallar förtal. Fakta och sanning är inte förtal. Det är lite skillnad. Däremot är det ganska olämpligt att påstå sig vara arkitekt och gud vet vad när man inte är någonting. Det är dessutom olagligt att handla i andras namn utan att fått det godkänt. Samma sak med att göra nått som man sen bevisligen gjort fel och debiterat, så har man inte rätt att köpa nytt och göra om och debitera det igen.

Jag håller inte JoJ bakom ryggen för jag hade kickat karln efter 2,5 månader när man sett han flamsa runt och ta betalt för det. Sett hans fel hela tiden han gjort, och tiden. Dessutom VEM går på att man tar 6000 kr i timmen. Vem gör det?
Lurat JoJ har han gjort och är det som många tror och jag tänker efter ha sett honom i många vloggar så tänker jag också "psykopat" men det är mina tankar. En psykopat skulle kunna lura även den smartaste om den är riktigt duktig. Fråga Anni*a Do**ing.

Vad jag inte förstår är att man kan inte som 32 år gå runt och tro gott om alla, det borde J veta efter det liv han levt och om nu alla, snickare, målare, elektriker, vänner mfl säger åt honom och ändå inte ta det på allvar utan låta han gå där och vara påverkad i vloggar som barn ser, nej det blir för mycket tycka synd om sig själv. Ja, han har varit påverkad. Det ljuger väl inte folk som inte är med i vloggarna om. Skulle 30 tjejer ljuga om att han är ett litet äckel? Nej, det tror jag inte. JoJ har inte förtalat honom. Dom har sagt det som är sant, och sen har dom inte sagt rakt ut mer utan Alexa.... har själv gått ut och nån mer. Nu är Joz dessutom simsalabim borta. Det talar starkt emot honom.

JoJ är ni här inne och läser så sluta spela martyrer. Det är bara tradigt. Gjort är gjort och kommer aldrig tillbaka, eller kanske det gör det i annan skepnad bara. Therese Lindgren har gått om er bara genom att visa tuttarna för småpojkar och gör larviga videos. Gör det ni med så ska ni se att det löser sig, både ekonomiskt och följare.

tack och adjö
Citera
2019-03-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlintCleastwood
Netterlids yngsta är inte 19 år, snarare runt 14-15, spot on JoJ:s målgrupp. kom inte och snacka om att det är synd o Youtubeparet, att hänga ut en familj som de gjort är inte ok.
Sen är inte lösa golvlister byggfusk, taskig ytfinish visst men det borde de sett när de var och tittade på huset, att elementet läckte vatten var ju skit men uppenbart hade det inte pågått så länge då isoleringen i väggen var blöt men inte möglig. troligtvis monterades elementet i samband med att huset skulle säljas. Tar man en dialog med säljaren direkt istället för att göra youtube av skiten blir det inte så här.
Men nettovinsten kanske ändå är där trots -400000:- i vite...

Jag tar tillbaka det jag sa om JOZ.
Citera
2019-03-28, 17:09
Medlem
Copiadyos avatar
Kan någon sammanfatta vad fan som händer? Vem har hotat vem osv, orkar inte se jockes videor mer än 30s.
Citera
2019-03-28, 17:56
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag undrar hur en sån ickeperson med familj kan få en så stor tråd? Jag ids inte ens läsa. Folk som följer denna sjuka familj måste ha ett väldigt fattigt liv. För det verkar som det inte bara är barn och ungdom, som gör det. Jag har stor förståelse för udda personer, men i det här fallet finns det ett spädbarn med i bilden. Hoppas att myndigheterna har en viss koll. Deras liv är inte sunt. Mitt hopp står till dom som följer tråden, ha koll på hur det utvecklas med den lillas liv.

Nej det är faktiskt inte bara barn och ungdomar som följer dom, bra att du har fattat det. De har nästan 900.000 subs och många som tittar är heller inte fasta prenumeranter.

Det är lite intressant att du kan veta att deras liv inte är sunt samtidigt som du inte vill läsa eller titta? Då borde du rimligtvis inte veta.
Citera
2019-03-28, 18:09
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Nej det är faktiskt inte bara barn och ungdomar som följer dom, bra att du har fattat det. De har nästan 900.000 subs och många som tittar är heller inte fasta prenumeranter.

Det är lite intressant att du kan veta att deras liv inte är sunt samtidigt som du inte vill läsa eller titta? Då borde du rimligtvis inte veta.
Det har du rätt i att jag inte borde veta. Nu måste jag ju erkänna att jag har en viss koll på paret i fråga. Detta p g a att det finns en liten flickbaby i deras liv. Hon kommer troligtvis inte att få ett bra och värdigt liv, i denna dysfunktionella familj, med deras diagnoser. Inget ont om diagnoserna, men en baby behöver mycket mer, än vad dessa föräldrar har kapacitet att tillföra henne.
Citera
2019-03-28, 18:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undulaten1
Vad ni är roliga. Man har nått som heter yttrandefrihet i Sverige och det står sig ganska starkt mot det ni kallar förtal. Fakta och sanning är inte förtal. Det är lite skillnad. Däremot är det ganska olämpligt att påstå sig vara arkitekt och gud vet vad när man inte är någonting. Det är dessutom olagligt att handla i andras namn utan att fått det godkänt. Samma sak med att göra nått som man sen bevisligen gjort fel och debiterat, så har man inte rätt att köpa nytt och göra om och debitera det igen.

Jag håller inte JoJ bakom ryggen för jag hade kickat karln efter 2,5 månader när man sett han flamsa runt och ta betalt för det. Sett hans fel hela tiden han gjort, och tiden. Dessutom VEM går på att man tar 6000 kr i timmen. Vem gör det?
Lurat JoJ har han gjort och är det som många tror och jag tänker efter ha sett honom i många vloggar så tänker jag också "psykopat" men det är mina tankar. En psykopat skulle kunna lura även den smartaste om den är riktigt duktig. Fråga Anni*a Do**ing.

Vad jag inte förstår är att man kan inte som 32 år gå runt och tro gott om alla, det borde J veta efter det liv han levt och om nu alla, snickare, målare, elektriker, vänner mfl säger åt honom och ändå inte ta det på allvar utan låta han gå där och vara påverkad i vloggar som barn ser, nej det blir för mycket tycka synd om sig själv. Ja, han har varit påverkad. Det ljuger väl inte folk som inte är med i vloggarna om. Skulle 30 tjejer ljuga om att han är ett litet äckel? Nej, det tror jag inte. JoJ har inte förtalat honom. Dom har sagt det som är sant, och sen har dom inte sagt rakt ut mer utan Alexa.... har själv gått ut och nån mer. Nu är Joz dessutom simsalabim borta. Det talar starkt emot honom.

JoJ är ni här inne och läser så sluta spela martyrer. Det är bara tradigt. Gjort är gjort och kommer aldrig tillbaka, eller kanske det gör det i annan skepnad bara. Therese Lindgren har gått om er bara genom att visa tuttarna för småpojkar och gör larviga videos. Gör det ni med så ska ni se att det löser sig, både ekonomiskt och följare.

tack och adjö

Det är du som är riktigt rolig!

"Fakta och sanning är inte förtal" Har du källa till det?

Vad har yttrandefrihet att göra med detta, vet du vad yttrandefrihet är?
Senast redigerad av trottwell 2019-03-28 kl. 18:36.
Citera
2019-03-28, 22:47
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Det har du rätt i att jag inte borde veta. Nu måste jag ju erkänna att jag har en viss koll på paret i fråga. Detta p g a att det finns en liten flickbaby i deras liv. Hon kommer troligtvis inte att få ett bra och värdigt liv, i denna dysfunktionella familj, med deras diagnoser. Inget ont om diagnoserna, men en baby behöver mycket mer, än vad dessa föräldrar har kapacitet att tillföra henne.

Nu är du bra dum. Vad vet du om hur mycket de gör för babyn bakom kameran? Vad mer är det som krävs som fattas tycker du?

Jag tror faktiskt att hon kommer att få ett bra liv bara Jocke tar sig i kragen till att börja med och försöker sluta älta det som hänt. Man ser hur mycket han kämpar för att dottern ska få det bra. Bara för att du kanske inte tycker om Jocke&Jonna innebär det inte att de inte kommer ha kapacitet att tillföra henne.
Citera
2019-03-29, 13:36
Medlem
Citat:
Vad ni är roliga. Man har nått som heter yttrandefrihet i Sverige och det står sig ganska starkt mot det ni kallar förtal. Fakta och sanning är inte förtal. Det är lite skillnad.

tack och adjö

Förtal är väl främst att offentligt anklaga någon för brottsliga handlingar, sant eller ej, utanför rättsväsendet.
Det är där det avgörs vad som är just fakta och sanning. Hur har du kommit fram till det? Jocke och jonnas uppladdningar?

Där ligger de farligt till i och med anklagelserna om byggbedrägeri, sextrakasserier osv. Men Joz måste anmäla.

I övrigt tror jag enbart att Joz har blåst dom på pengar som de inte kommer åt honom för. Inga avtal osv.
Allt annat är bara efterhandskonstruktioner för att karaktärsmörda Joz.
Senast redigerad av Johnnyhotter 2019-03-29 kl. 14:15.
Citera
2019-03-29, 17:58
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=OmXi1zydG9k&feature=youtu.be

JOZ har dock gjort märkliga saker!
Citera
2019-03-29, 17:59
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=OmXi1zydG9k&feature=youtu.be

Joz Har dock gjort märkliga saker!
Citera
2019-03-29, 20:31
Medlem
Säkert! Eller ännu en annan som blivit lurad.
Citera
2019-03-30, 00:34
Avstängd
Citat:
Vad ni är roliga. Man har nått som heter yttrandefrihet i Sverige och det står sig ganska starkt mot det ni kallar förtal. Fakta och sanning är inte förtal. Det är lite skillnad.

Läs på om lagen innan du skämmer ut dej ännu mer. Man kan tala sanning men göra sig skyldig till förtal.

Sedan har Sverige en begränsad yttrandefrihet, den är inte fullständig.

Varför tror idioter att förtal är en värre form av lögn?

Kolla upp ordet missaktad!

"Förtal innebär att peka ut någon som brottslig, klandervärd i sitt levnadssätt eller på annat sätt lämna uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning. Det har ingen egentlig betydelse om uppgifterna är sanna eller inte. Tyngdpunkten läggs vid om uppgiften är ägnad att utsätta annan för missaktning. "

Vem är den rolige?
Senast redigerad av 400Ben 2019-03-30 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in