2026-09-04, 22:21
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Äh, hon kan starta en gofundme, så skramlar vi. Inga problem. Bara slaska med stora plånboken vettu.
Tror inte att det kommer att bli aktuellt. Men om det skulle landa i att hon måste betala ...då är jag HELT övertygad om att vi är MÅNGA som kommer ställa upp (undertecknad inkluderad). Men det äcklet förtjänar inte en krona då han själv gjort och sagt saker som är tusenfalt värre än vad som har skett här. Det vore så rättsvidrigt och fullkomligt galet om rätten skulle döma till hans fördel.

Jag vägrar att tro att Sverige är förlorat!
Citera
2026-09-04, 22:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Äh, hon kan starta en gofundme, så skramlar vi. Inga problem. Bara slaska med stora plånboken vettu.
Brott och blandat har sagt att han kan hålla i insamlingen.
Citera
2026-09-04, 22:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Tror inte att det kommer att bli aktuellt. Men om det skulle landa i att hon måste betala ...då är jag HELT övertygad om att vi är MÅNGA som kommer ställa upp (undertecknad inkluderad). Men det äcklet förtjänar inte en krona då han själv gjort och sagt saker som är tusenfalt värre än vad som har skett här. Det vore så rättsvidrigt och fullkomligt galet om rätten skulle döma till hans fördel.

Kan vara bra att hon har pengar till lite hjälp från en advokat med svaromålet.
Citera
2026-09-04, 22:28
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Brott och blandat har sagt att han kan hålla i insamlingen.

Citat:

Jaja, ingen Trosakvinna behöver få mer ont i magen av detta oavsett.
Vi ordnar dej va, vi fixar dej.

allt kommer lösa sig till Jockes nackdel.
Citera
2026-09-04, 22:43
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Kan nån förklara rökrunksfetishen som jocke lider av?

Är det lika sexigt när micro113 tar en cigg som när Nellie 14 år tar en cigg?

Eller är rökrunkarna mest ute efter unga flickor?
Handlar det om att suga kuk? Är det i så fall inte bättre om tjejen äter en banan?
Han är ju bisexuell enligt Joz, så kanske funkar med en hårig Rodrigo också bara lacken åker på.
Citera
2026-09-04, 22:59
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu? Tror du att Jockiboi vinner på detta? Han blir för fan mer hatad för varje minut! När han ger sig på människor med kronisk sjukdom, utan inkomst, bara för att hon skrivit några kommentarer i kommentarsfält? Hon hade dessutom fog för sina kommentarer!

Han lever i en annan värld än resten av oss. Han tror att han står över alla andra. Helt sinnessjukt hur han beter sig och tror sig ha rätt att bete sig. Verkligheten kommer att bli ett riktigt brutalt uppvaknande för Påsögat. Och "Verkligheten" är redan här! Det går snabbt utför nu. Jävlar vilken mardröm han har satt sig i!

Hej Jockiboi!

Var det värt att stämma Anneli?

Ps: Hälsningen till JB har ingenting att göra med dig, Pallararcp, utan tog mig bara friheten att skriva en liten hälsning då jag har en känsla av att Joakim Lundell himself sitter klistrad vid denna tråd.

Puss och godnatt <3

Bryr mig inte det minsta ifall han är omtyckt eller inte.
Kanske bra för han att komma undan lite så får tid över till rökrunkning.
Citera
2026-09-04, 23:05
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Nej, det stämmer inte.
Och vad är det för hemskt som skrivits i dessa kommentarsfält om Jockiboi, så att mannen måste stämma henne i domstol?

1. ”… han har spridit information som inhämtats genom dataintrång i
socialtjänstens system och spridit detta vidare”

2. ”… han kan hota brottsoffer till att inte anmäla”

3. ”Han har blivit rik genom er, för att han begått rena övergrepp och
rent av spridit kvinnohat”

4. ”… medan Joakim Lundell kan bete sig hur jävla illa som helst, hota
brottsoffer och andra personer till tystnad,”

5. ”Vilket talar för att det är STOR sannolikhet att han gått ännu
längre när en kamera inte spelar in och ingen tittar.”

6. ”För några dagar sen åkte den gode JL på partykryssning och festade
med kids. Den här tjejen är verifierat född 2009, alltså 17 år gammal.
Han är som jag – 41 i år. I klippet ser man hur han bjuder hennes
gäng på gratis alkohol.”

Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Bryr mig inte det minsta ifall han är omtyckt eller inte.
Kanske bra för han att komma undan lite så får tid över till rökrunkning.
Vad tycker du är helt rätt med att stämma henne över dessa citaten?
Citera
2026-09-04, 23:43
Avstängd
Citat:
Vad tycker du är helt rätt med att stämma henne över dessa citaten?

Han har rätt rent rättsligt att stämma för alla, men däremot kommer han inte vinna på alla punkter.

3, 5, och 6 tror jag är i riskzonen, men det blir en bedömningsfråga, och inga av citaten är klockrena.

Blir överraskad om inget håller, men inte överraskad om något av det bedöms som förtal i slutändan.
Blir också överraskad om hon fälls för mer än hälften av punkterna.

Bara min åsikt, och ingen strikt analys.

Själva skadeståndet tror jag inte på mer än 10 000 - 20 000 kr, men tyvärr tillkommer rättegångskostnader, frågan är hur domstolen ser på det när han inte vinner på flera av punkterna.
Senast redigerad av 2026-08-29 2026-09-04 kl. 23:46.
Citera
2026-09-04, 23:51
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-29
Han har rätt rent rättsligt att stämma för alla, men däremot kommer han inte vinna på alla punkter.

3, 5, och 6 tror jag är i riskzonen, men det blir en bedömningsfråga, och inga av citaten är klockrena.

Blir överraskad om inget håller, men inte överraskad om något av det bedöms som förtal i slutändan.
Blir också överraskad om hon fälls för mer än hälften av punkterna.

Bara min åsikt, och ingen strikt analys.

Själva skadeståndet tror jag inte på mer än 10 000 - 20 000 kr, men tyvärr tillkommer rättegångskostnader, frågan är hur domstolen ser på det när han inte vinner på flera av punkterna.
Visst har han rätt att stämma, men är det rätt att göra det? Jag fråga Pallalaercp just därför att han tycker det är helt rätt.
Man får tåla som offentlig person att folk kommenterar saker om en i kommentarsfält. Inget av det som lagts fram i stämningsansökan är något som Jockiboi inte ska behöva tåla som offentlig person. Det är ju inga lögner heller.
Citera
2026-09-05, 00:01
Avstängd
Citat:
Visst har han rätt att stämma, men är det rätt att göra det? Jag fråga Pallalaercp just därför att han tycker det är helt rätt.
Man får tåla som offentlig person att folk kommenterar saker om en i kommentarsfält. Inget av det som lagts fram i stämningsansökan är något som Jockiboi inte ska behöva tåla som offentlig person. Det är ju inga lögner heller.

Jag tycker det är över gränsen i rätt många fall faktiskt, men om det är förtal i lagens mening är en annan sak.

Och nä, inte något han ska behöva tåla heller bara för att han har sitt liv i offentligheten och att det finns kommentrsfält.

Men han är en skitstövel.
Citera
2026-09-05, 00:02
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Allt är ju sant och redan bevisat. Är konfunderad över att JB ändå stämmer. Har han det så skralt att han måste få in varje krona? Förstår han inte att detta bara gör honom till paria? Tror han på allvar att han vinner något på detta? Visst- en del blir väl rädda för att skriva ... men att han visar för hela svenska folket vem han är! (förväntar mig inte att just du @enannan ...ska svara, utan bara öser ur mig funderingar...

Han har blivit helt galen. Det är iaf min analus av JB. Tycker nästan lite synd om honom...När har han någonsin njutit av den position han satt sig i?
Citera
2026-09-05, 00:06
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-29
Jag tycker det är över gränsen i rätt många fall faktiskt, men om det är förtal i lagens mening är en annan sak.

Och nä, inte något han ska behöva tåla heller bara för att han har sitt liv i offentligheten och att det finns kommentrsfält.

Men han är en skitstövel.
Jo, sånt där får han faktiskt tåla som offentlig person.
Alla kommentarer är ju sanna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in