2019-01-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuscescens
J&J säger i sin senaste video att de ska resa utomlands med Lunabelle till våren, och Jonna har även gjort ett inlägg om det på Instagram. Lunabelle är förfan bara bara 2 månader och de borde vänta tills hon är minst ett halvår, helst 18 månader gammal. Tydligen bryr de sig mer om att ha kul än deras dotters hälsa.

Våren kan betyda maj månad och då är deras bebis precis ett halvår gammal. Du tänkte kanske inte så långt.
Citera
2019-01-06, 05:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Våren kan betyda maj månad och då är deras bebis precis ett halvår gammal. Du tänkte kanske inte så långt.

Hollywood är en stor rutten pedofilhärva då det fanns barn där som användes för att tjäna pengar på videos. Barnstjärnorna har nu vuxit upp och berätat om hur utbrett pedofileriet är där barn används för att tjäna pengar på filmer.

Att Jocke har en instagram där han tjänar pengar på bilder som han tar på sin dotter.. det är just det som är brott mot en annan människas rättigheter. Man får inte använda en unge för att tjäna pengar på instagram tills ungen vuxit upp och sen berätta för ungen att hon är kändis och att pappa har tagit vinsten när han gjorde henne till kändis utan att fråga henne om det var okej.

Barn kan inte avgöra om det är ett bra livsval att skaffa en instagram för att tjäna pengar på bilder.. inte Jocke heller då han troligen är okapabel att knyta sina egna skor.. med tanke på viljen lortig och blåst kille han har visat sig vara.

Snart registrerar han väl Lunabell som ett varumärke för att sen göra en video där han säger att han har ändrats och han vill inte att Luna Bell är offentlig längre eftersom Jocke blev ansvarig över en natt.. och sen fortsätter han visa upp ungen på instagram genom bilder.. oj oj oj vad mycket människor som skulle användt hans varumärken då för att klickbaita med exposevideos.

LoL jag sökte på Lunabell i varumärkesdatabasen, och det finns redan ett varumärke som heter som Jockes dotter.. så Jocke begår alltså varumärkesintrång när han klickbaitar med sin dotters namn.. tänk vilken karma.

Snubben trodde han var smart när han lurade andra att skriva hans varumärke.. medans han själv använder både Zlatans och andra varumärken som han inte har tillåtelse att klickbaita med.
Nån borde kontakta ägarna av varumärke Lunabell och be dom ta ner Jockes videos där han använder deras varumärke för att tjäna pengar till sig själv.

Vem vet.. kanske nån varumärkes ägare vill sätta stopp för Jockes kanal där både djurplågeri och spädbarnanvändning för vinstsyften är helt normaliserat och okej.

Tänk att halva "youtubesverige-communityt" begår varumärkesbrott genom klickbaiting.. och den enda som vet om det är Jocke och hans kriminella kompanjoner.. men dom är tysta.. för dom vill att andra begår brott precis som dom själva gjort.

I Jockes värld så är det okej att klickbaita med varumärken.. som varumärket Zlatan, för att tjäna pengar till sig själv genom att använda Zlatans ägodel..
MEN om skolbarn vill tjäna lite reklampengar på att skriva jockiboi i videotiteln.. så är det Jockes pengar enligt Jocke.
Dvs andra youtubers tjänar Jockes pengar just nu.. eftersom Jocke har paxat reklampengarna.. och kan tillåmed sno lite pengar ur handen på Zlatan själv.. för Jocke är så.. makthavaren på youtube.. som Tv4 kallar honom när dom matar hans storhetsvansinne och lust att begå fler brott offentligt.

Zlatan har ju mörk hy så Jocke kan gärna ta lite reklampengar från den där .. precis som när Jocke stängde ner JcBuz kanal och sen skrev han till offret -vart tog din kanal vägen.

Det är väldigt sjukt att ingen svensk videoredigerare vill/vågar göra en dokumentär om Jockes varumärkesprank som började med den där videon där han förklarade hur hans varumärke är ett oönskat smeknamn som Jocke blir "jätteledsen" om andra "säger" speciellt på hans "arbetsplats" youtube.. där vill han absolut "inte" att ni ska skriva jockiboi för då blir ju han ledsen på er.. och ni vill väl inte göra en sån snäll människa ledsen genom att klickbaita med hans oönskade smeknamn så han kanske börjar gråta.. av lycka för att han kan ta ner din video och sabotera din vinst som videon genererade.

Jag kan knappt tro på detta själv.. men de offentliga bevisen säger att Jocke gjorde ett varumärkesprank för att få andra att klcikbaita med hans varumärke för att han vela ta ner deras videos.
Vem vet, det kanske var ett dåligt prank som sen blev på allvar och Jocke flippade ur genom att inte ens kunna berätta för tittarna om sitt varumärke och hur det ger han makt över andra människor som gör videos där han nämns.

Sjukt nog så har Jocke makt som en dommare i en domstol.. enligt han själv.. eftersom Jocke bestämmer ju vilka videos som är lagliga och vilka som är olagliga när dom skrivit hans välanvända varumärkesord i videotiteln.

Han blev en makthavare på det viset.. genom at välja och vraka bland dom som han har makt över .. välja vilka av dom som gör olagliga videos och vilka som fick tillåtelse att använda varumärkes för klickbaiting.

Dom med mörk hy fick inte använda det, inte Hydra heller för Jocke hatar han också.. men sen finns det ju dom som Rask och sånna, som fått använda JOckes varumärke utan att få sina videos nertagna.

Jocke har alltså användt sin makt för att dra en gräns där Rask är en laglig kreatör som bara klickbaitade med hans varumärke.. medans JcBuz och Hydra är olagliga kreatörer som Jocke inte tillåter användning av sitt varumärke till.

Makthavare, som Tv4 kallade honom.. iaf makthavare tills hans varumärkesprank blir exposat för vad det är.. ett bedrägeri och resultatet av storhetsvansinne och mediamanipulation där tillåmed Tv4 deltar i att låtsas som att Jockiboi är ett oönskat smeknamn.
Citera
2019-01-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen

1177 rekommenderar att man ska vänta tills barnet är 18 månader. Jag skrev ett halvår som minimum. Har en känsla av att Jocke inte kommer hålla på med de mest barnvänliga aktiviteterna på resan...
Citera
2019-01-07, 13:34
Medlem
Jocke och Jonna Lundell har renoverat huset i Norrköping för miljoner, men är långt ifrån färdiga.
Bland annat återstår bygget av ett så kallat panic room om något skulle hända.
– Det ska finnas en fast telefonlinje om man inte har täckning och polis ska vara på plats på högst sju minuter, säger Jocke till Nöjesbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnK83b/efter-dodshoten--jocke-och-jonna-bygger-panic-room
Citera
2019-01-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Vattenläckan har nog kommit till efter besiktningen för ett år sedan. Och en skorstens funktion testar man inte vid en vanlig besiktning, allra minst om säljaren har bekostat den. En besiktning säger långt ifrån allt om ett hus skick.

Jag tror inte Jocke och Jonna och deras management hade en aning om någonting. Men som tur är för dom så finns det en god sida av allt det dåliga, de får fler tittare.

Testar man inte "Skorstens funktionen" vid en besiktning ?

Har du gjort en besiktning som köpare någon gång ?

Har du gjort en besiktning som säljare någon gång ?

Jag hoppas du har det och i så fall fått fel upplysningar eftersom det är en av dom "standard" saker man definitivt testar vid ett husköp/försäljning. Eftersom jag både köpt och sålt hus och gjort besiktning av skorstenen vid båda tillfällena så vet jag. Vid köp stod jag för besiktningen och skorstens funktionen var nog en av dom första saker vi diskuterade. Vid försäljning stod jaq även där för hela besiktningen. En så kallad "dolda fel" försäkring där jag är fri från dolda fel och där köparen har huset besiktat och klart redan vid visning.

Detta är exakt varför det snackas så mycket skit om vissa personer. Flashback användarna tror dom sitter med info om precis allt men det oftast är tvärtom.
Citera
2019-01-07, 16:18
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Jag hoppas du har det och i så fall fått fel upplysningar eftersom det är en av dom "standard" saker man definitivt testar vid ett husköp/försäljning. Eftersom jag både köpt och sålt hus och gjort besiktning av skorstenen vid båda tillfällena så vet jag. Vid köp stod jag för besiktningen och skorstens funktionen var nog en av dom första saker vi diskuterade. Vid försäljning stod jaq även där för hela besiktningen. En så kallad "dolda fel" försäkring där jag är fri från dolda fel och där köparen har huset besiktat och klart redan vid visning.

Detta är exakt varför det snackas så mycket skit om vissa personer. Flashback användarna tror dom sitter med info om precis allt men det oftast är tvärtom.

Det är du som inte har koll. Dolda fel-försäkring är helt meningslös. Bara något som försäkringsbolagen och mäklarna tjänar pengar på.

Källa: http://www.hembostad.nu/articles/view/varning-for-overlatelseforsakringar-dolda-fel-forsakringar

Köper du in en vanlig besiktning via en besiktningsman så ingår inte provtryckning och inspektion av skorsten. Det får du köpa in separat i så fall.

Källa: https://www.anticimex.com/sv-SE/privatkunder/vara-tjanster/overlatelsebesiktning/
Senast redigerad av cromo 2019-01-07 kl. 16:37.
Citera
2019-01-07, 19:18
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isno23
Visste inte om jag skulle gråta eller skratta när jag fick veta J&J ska göra dokusåpa hemma i vardagsrummet. De ska alltså renovera husets nedervåning för detta syfte.

Det är nu man tycker att bla SOC borde ingripa. Ska ett spädbarn behöva växa upp i samma hus där de spelar in en dokusåpa? Främlingar som springer runt bråkar, super och har sex. Är detta ett tryggt och stabilt hem för ett barn att växa upp i?

De ska inte bo i huset medan dokusåpan har inspelning/pågår. Jocke berättade det i en av sina senaste videos
Citera
2019-01-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
De ska inte bo i huset medan dokusåpan har inspelning/pågår. Jocke berättade det i en av sina senaste videos

https://youtu.be/4A3ynjtixGo?t=481 Här säger han ju att deltagarna ska bo på undervåningen medan familjen bor på övervåningen. Eller fattar jag fel?
Citera
2019-01-07, 22:33
Medlem
Dom ska inte bo där under tiden inspelningen
Men eftersom det är live så vistas väll säkert
Personal på övervåningen
Citera
2019-01-08, 00:50
Bannlyst
Goddag, ursäkta är bara nyfiken på hela denna Berg familjen. Någon som har en utskrift, tydliga bevis på Joakims Bergs uppväxt. Stämmer det som står i boken? Jag tror ingenting. Jag bara försöker skapa mig en bild över allt galet i denna tragiska familj från start.

Stämmer det att hans mor behandlade Joakim på det viset som enligt boken beskriver?
Citera
2019-01-08, 05:12
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jocke och Jonna Lundell har renoverat huset i Norrköping för miljoner, men är långt ifrån färdiga.
Bland annat återstår bygget av ett så kallat panic room om något skulle hända.
– Det ska finnas en fast telefonlinje om man inte har täckning och polis ska vara på plats på högst sju minuter, säger Jocke till Nöjesbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnK83b/efter-dodshoten--jocke-och-jonna-bygger-panic-room

Det behövs ett panic room när affärsidén är att lura 11-åringar på pengar genom betalsamtal, det finns risk för hembesök av 11-åringens arga pappa Ahmed.

Jockiboi vill inte att dödshoten från de lurades föräldrar skall bli allmänt känt, det finns risk för att flera tar efter.

Vad säger socialen om att ett litet barn växer upp i en familj som är utsatt för ständiga dödshot??
Citera
2019-01-08, 15:51
Medlem
Såg att de ska ha live på lördag, med spökjakt. Lägligt nog får de hem en "hemsökt" docka i ett svart paket? https://www.youtube.com/watch?v=YurgHi-ka9I&t=0s
Thumbnailsen har fått Aftonblaskanutseende med photoshoppad bild och röda pilar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in