2026-05-06, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Din åsikt betyder ingenting, dokumentären har granskats och svaret blev: det fanns fog för samtliga påståenden.

Vad sa BGB om dagboken som du menar är vinklat till Jockes nackdel?

Minns jag saken rätt gav Jocke order om att Gustav med olagliga medel skulle byta lås på Linneas hem, rota runt bland hennes saker och att allt skulle fotograferas.

Och då gjorde Gustav det. Vem är den skyldige?
Citera
2026-05-06, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Dom ligger nog i Polen, dubai eller annat skojigt land
Danjal angav inför hovrättsdomen att han inte har några tillgångar och dom ligger inte i Danjals estländska bolag, det är ett som är säkert. Det har jag kollat och där det brist på likvida medel (så Jockiboi kan inte förvänta sig något gage för giget).

Något jag tänkt en del på apropå Danjals brist på likvida medel är hur Danjal kan leva i Dubai med lön i klass med en svensk lokalvårdare. När han dömdes för marknadsmanipulation för hans och Jockes misslyckade försök att komma in på börsen dömdes han till dagsböter. Av domen att döma har Danjal uppgett en månadsinkomst lägre än 30 000kr och att han saknar tillgångar (utländsk inkomst och tillgångar ska meddelas rätten).

Vad kostar det att hyra en lägenhet, äta ute och leasa en ny bil i Dubai nu igen? Kan det vara så att Danjal och Hasse lever upp pengar från olika bedrägerier?

Dom nästan 50 miljoner som försvann i Newton Nordic-härvan när Danjal flyttade pengar mellan två bolag och tillsatte en målvakt i bolaget som skulle mottaga dom 50 miljoner kronorna (ett annat bedrägeri än Influencio) är spårlöst försvunna.

Förmodligen är det vad Danjal och affärskompanjonen AnalysHasse cosplayar framgångsrika på. Danjal och Jonnas startup Bow Bow är som ni kanske vet samma företag som AnalysHasse, det har bara bytt namn.
Senast redigerad av Pallal 2026-05-06 kl. 00:29.
Citera
2026-05-06, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Fy fan. Vad smidigt och lättillgängligt.

Mer lättillgängligt än Jackes pinsamma scrollande upp o ner och ner o upp…
Samt ägget Axels försök att reagera och förminska allt långt i efterhand ”men jag har haft tillgång till chatten i månader, buhuhuhu” … Så pinsamt.
Citera
2026-05-06, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Den delen behandlar inte Gustavs handlingar. Den behandlar hur Jockiboi missbrukar sin makt och hur drivande Joakim var i drevet och i att få andra att göra saker mot andra (åt honom).

Joakim sa till Gustav att ringa en låssmed och fotografera allt och Gustav gjorde det. Vem är den skyldige till att vara drivande i att få andra att agera (åt honom)?
Senast redigerad av Pallal 2026-05-06 kl. 00:42.
Citera
2026-05-06, 00:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
I Sverige hamnar det hos Eko.

Gör som Jockiboi hade gjort: tipsa polisen om att det ligger 150 miljoner från bedrägerierna gömda i Lundellhuset.

Enligt Jockiboi och vänner så är krypto till för att tvätta pengar. Så dom har definitivt tvättat dom för länge sen, och idag är det vita pengar.

Det ska rimligtvis granskas.

SVT valde att granska Jockes bok istället för vart 150 miljoner kronor tog vägen, och varför det behövdes runt 200 andra influencers när Jockiboi styrde upp ett sätt att lura främlingar på nätet på 150 miljoner. Var det 200 målvakter eller fick alla sin del av kakan. Man vill ju veta men ingen vågar säga nått.

Jag har tjatat på Axel och många om att granska influencio, men fanskapet ser inte det roliga i när Jockiboi skulle beskriva ett dataspel som skulle ta emot influencio mynt och låta ungarna blir spelberoende på riktigt.

Samtidigt så kämpade Jocke för att barn inte skulle utsättas för spelreklam på Chrippas kanal lol.

Granskningen hade blivit underhållning på hög nivå.
Tyvär så får vi inte ha det så roligt här i Sverige.
Citera
2026-05-06, 00:45
Medlem
Psysations avatar
Citat:
Samt ägget Axels försök att reagera och förminska allt långt i efterhand ”men jag har haft tillgång till chatten i månader, buhuhuhu” … Så pinsamt.

Axel har bara tillgång till en skärminspelning av chatten.
Och även fastän han nu mera inte är direkt unbiased så blir to.m bara hans sammanfattningar mer begripliga än att glo på Anjo-videor. ***patetiskt***

Även ANJO sitter och scrollar I en sjukt dålig kvalitet.
Hur JÄVLA dålig är Sekten på datorer egentligen?

Det är hur enkelt som helst att skrapa en Facebook gruppchatt, herregud ännu enklare att spara ner den i html.

ANJO skulle kunna dela ut filen bara, eller bjud in någon med iq 90> i chatten som vet hur hen gör.

Så kunde alla som vill lyssna på när ANJO läser ur den & cp-ticsar. Spela en ljudeffekt när det är dags att byta sida. Ni vet ***kassettband och barnbok***

Och vi som inte tål ANJO kunde få bilda vår egen uppfattning.
Citera
2026-05-06, 01:32
Medlem
Deimos01s avatar
Jocke är verkligen beroende av Flashback, och vad folk på Flashback tycker om honom. Det har ju skilleras bevisat nu.
Det kan inte vara bra för Jockes mentala hälsa att lägga så mycket tid och energi på Flashback.
Citera
2026-05-06, 02:04
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Poängen är att jocke var drivande. Även om Gustav gjorde det var fortfarande Jocke drivande.
Citera
2026-05-06, 06:38
Medlem
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Har Jocke varit med i Trolljägarna?
Vilket år i så fall?

Har ett svagt minne av att han var med där innan Chrippa var med.

Yes
"Slyn Stämplad" hette hans perversa Instagram.

https://svenskayoutubers.wordpress.com/2016/07/25/kissie-bjuder-in-jockiboi-i-ett-poddavsnitt-for-att-prata-om-trolljagarna-nekar-i-radsla-for-att-bli -vinklad/
Citera
2026-05-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är i min favorit video där en person pratar om amerikanska influencers som begått kryptobedrägerier, där han beskriver det som FBI-nivån av brottslighet, som inte utreds alls.

Sjukt hur som helst att helikopter rånet blev så uppmärksammat, men när Jockiboi och ligan lurade till sig 3-4 helikopterrån i mängden pengar så var det knäpptyst.
Skillnad när Jockiboi begår brott, för det är väl bara gulligt, jämfört med när rånarna roffade åt sig kontanter.
Intressant. Vill du länka till videon?
Citera
2026-05-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Det där nöjda lilla leendet efter en lögn har han visat upp förrut. Jag vet att Cluee reagerade på det när han gjorde en reaction på Boi hos Malou.

Inom beteendepsykologi finns det ett fenomen som kallas "Dupers delight” och redan när jag såg Bois konstiga leende första gången kom jag att tänka på det. Dupers delight är ett litet, ofrivilligt och ofta omedvetet positivt ansiktsuttryck hos personer som ljuger. Ett "leende" som inte riktigt når ögonen, men där ögonen ändå är fästa på den de talar med. Det är lite oklart vad ett sådant leende egentligen beror på, men det kan vara en inre tillfredsställelse över en lögn som kom ut som de tänkt. Det inträffar hos notoriska / känslokalla lögnare och i sammanhang där det egentigen inte passar att le.
Tack för detta. Han är verkligen ett typexempel och intressant att studera.

Tänker att det måste vara komplicerat för professionella, som arbetar med och ser detta hos JL, att kunna uttala sig på ett professionellt sätt som ändå når den breda allmänheten.

Jag hoppas att det arbetas med detta hos SVT och andra just nu, så att hans offer får den upprättelse de förtjänar.
Citera
2026-05-06, 09:15
Medlem
Lonlines avatar
Härligt att jockiboi pressas för allt han har ljugit om. Och hans trollkonton här på FB, vilken jävla galning han är.

Och lille rask som tjatar om en jävla AI bild haha. Tiden är över för äcklen😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in