2025-12-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det var bara Jocke som blev bortstött av mamman för att han var född utanför äktenskapet. Precis det är kärnan i hela historien.
Om det hade varit sant hade Jocke INTE betett sig som han gjort genom livet sen.
Plus alla andra faktorer du missar på vägen, förstås.

Du har ju blivit bevisad fel i samtliga andra 'teorier' du lagt fram i tråden hittills. Är det inte dags att lära av det? Lära av att det tänket du tillämpar leder dig fel.
Citera
2025-12-29, 21:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Håller med, han kan fått diagnos, och då borde han fått åtminstone asperger som diagnos. Men i så fall inte på det sätt han beskriver i boken. Det som framställs i boken är väldigt märkligt beskrivet. Luktar misstänkt lång väg tycker jag.

Kan ju också vara så att han screenades för dessa tillstånd och fick veta att det räckte för att inleda en utredning (som han kanske inte gick igenom). Eller om det var en vanligt pratpsykolog, kan hon ju ha sagt att jag ser ju klart att du har aspergers och kanske ADD också, men jag får inte ställa diagnos utan utredning.

Det senaste tror jag rätt mycket på.

Och sedan påstår han att det är en riktig diagnos. Hon kan t o m sagt att han egentligen inte behöver en formell diagnos, att han ska läsa på om detta och förstå hur det påverkat hans liv. Vilket går utmärkt utan stöd från vården. Vet inte om han någonsin fått ADHD-medicin, men här är det strikt. Det måste finnas en formell diagnos.
Citera
2025-12-29, 21:23
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kan ju också vara så att han screenades för dessa tillstånd och fick veta att det räckte för att inleda en utredning (som han kanske inte gick igenom). Eller om det var en vanligt pratpsykolog, kan hon ju ha sagt att jag ser ju klart att du har aspergers och kanske ADD också, men jag får inte ställa diagnos utan utredning.

Och sedan påstår han att det är en riktig diagnos. Hon kan t o m sagt att han egentligen inte behöver en formell diagnos, att han ska läsa på om detta och förstå hur det påverkat hans liv. Vilket går utmärkt utan stöd från vården. Vet inte om han någonsin fått ADHD-medicin, men här är det strikt. Det måste finnas en formell diagnos.

Jag hänger inte riktigt med här när det gäller diagnos, vid vilken ålder skulle detta skett? Med hans beroendeproblematik och enligt honom själv extremt många psykoser, så brukar eller iaf skall det vara omöjligt att få medicin för adhd. Man ska ju även vara helt fri från alla substanser under en lång tid innan man ens kan göra en utredning. Går man privat, kan man nog få den klar på 5-6 månader, men går man via regionen så tar det mycket längre tid.
Citera
2025-12-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Ja, eftersom jag tvivlar, så kan jag mycket väl tänka mig det senare med. Att han samlar på sig saker han kan säga, saker som gör honom unik, och som "ursäkt" (snarare än förklaring) till varför han betett sig som han gjort.

Han verkar inte förstå vad en asperger diagnos är för nånting än idag ens. Säger han har solbrillor på sig inomhus för han tycker inte om att titta folk i ögonen, och säger så är alla aspergare. Men så är absolut inte alla aspergare. Han har heller inga som helst problem att titta folk i ögonen, och solbrillor hindrar inte honom från att titta folk i ögonen heller. Han tittar ju folk i ögonen ändå, rakt genom solbrillorna. Det solbrillor gör är att hindra andra från att se hans ögon, inte tvärtom som han säger.
Citera
2025-12-29, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Stackars lilla Jockiboi fick ett psykbryt efter julfirarvideon Chrippa la ut. Började direkt spamma en massa sjuka mess
Han som så gärna vill ha en familj, varför inte ta hand om den han har? Varför suktar han efter andras familjer?

Handlar mer om att de kommer bli svettigt för några på SVT.
Lyssna på podden så får du en ledtråd på vad som har gått vidare

Annars så läser du efter nyår när de blir offentligt .
Citera
2025-12-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det stämmer inte alls. Den som är den centrala aktören är Jocke och den som är den centrala hunden är Anjo.

Uppenbarligen har det inte "enorm" betydelse eftersom han flera gånger nu har gått ut sagt att han ljög om det.
Det centrala för dig är snarare att du tror att om du slickar Jocke tillräckligt mycket så kanske du också får flytta in i kenneln .. ja, kanske bara bredvid Motvikt .. men bättre halva inne än hela ute ...
När sa han på sin egen kanal att han ljög? Den enda gången han har sagt det rakt ut var i tv-dokumentären när han samtidigt ville skylla allt Linneas familj fick vara med om på sin bror.

Vi lever i verkligheten där varje person är ansvarig för sina handlingar. Den som säger något är den som får stå för det och inte dennes bror.
Citera
2025-12-29, 21:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drottningkung
Enligt min erfarenhet går det aldrig att "vinna" en diskussion med någon som har asperger. Eftersom behovet är så stort för er att få sista ordet. Annars upplever ni ett känslomässigt kaos som ni inte klarar av.

Finns ju rätt stort spann inom autism. Vissa lunkar på med sina liv, gillar sina jobb och sina vanor, de gör samma varje dag, de får lugn av det och de är inte känslosamma. De kan störas av rutiner som blir avbrutna men de brukar lösa det.

Finns de som vill ha rätt. Inte så mycket för att vinna, men de är övertygade om att de har rätt och sanning spelar jättestor roll för dem. Det kan leda till att de inte tar in fakta eller åsikter.

Börjar du sedan lägga på saker som kan ha hänt i livet, t ex tidig och långvarig skolmobbning, det är tyvärr rätt vanligt, så blir man "överkänslig" för att bli verbalt utsatt. Då kan man i vuxen ålder vara synnerligen "lättkränkt" eftersom man kränkts så mycket i sin skolgång och man orkar inte mer. Någonstans slår deras ego tillbaka, ofta är det en rädsloreaktion, inte bara kränkthet.

Vissa lever inte enligt aspergerreglerna, de kan inte skapa rutiner själva, de kan inte ha en plan för hur man gör saker. Man blir väldigt kaotisk. Och har man även inga "rutiner" för att ta hand om sina känslor heller, så lever man ofta med antingen lätt-triggade känslor eller så går man runt och har en massa negativa känslor hela tiden.

Men jo, det finns också autister som lyssnar och tar till sig. Hänger rätt mycket på att man mognat, att man intresserat sig för människor och deras känslor och man har mycket öppenhet och nyfikenhet. Tänk här autister som lyckas i livet, som förstår sig själva och kanske jobbar med vetenskap eller skapande.

Så som J är, är ju inte bara aspergers, det finns något i honom som går förbi hur känslomässig man är. Han har fler negativa känslor och mer kaos än normalt för hans intelligensnivå. Och detta finns ju kvar idag att han tänder till snabbt, han tjurar för minsta lilla och att han på riktigt saknar något som håller ihop människor, svårt att förklara, men han har noll förmåga att klara sig själv.

Han är även mer självälskande och lever för att synas. Om det nu finns en vanlig aspergare, sätter de ofta arbetet först och kändisskapet är inte så noga, t o m att man inte vill bli känd. Men man har talang och man utför bra arbete som man vill dela med sig av. J har ju inga talanger. Däremot har han lyckats komma fram och blir sedd. Han måste gödas med uppmärksamhet. Empatin finns inte. Logiken är grumlad. Det uppstår ett felaktigt tankemönster som är väldigt svårt att bryta, som man ser hos maligna narcissister.
Citera
2025-12-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Handlar mer om att de kommer bli svettigt för några på SVT.
Lyssna på podden så får du en ledtråd på vad som har gått vidare

Annars så läser du efter nyår när de blir offentligt .

Javisst SVT darrar säkert av oro inför offerkofta lögnaren jockiboiis och fettomobbaren Anjos "drev", som består av ett par tusen störda följare, som lever i en parasocial relation med de två avskummen, och har en tillförordnad god man eller förvaltare.
Senast redigerad av Pippi64 2025-12-29 kl. 21:46.
Citera
2025-12-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drottningkung
Känner du igen dig mycket i Joakim? På vilket sett är ni lika och inte lika? Förutom att ni alltid har rätt?
Du verkar extremt olämplig för att ha jobbat som barnpsykolog i 23 år när du går till personangrepp på det här sättet. Vill du hjälpa de barn du kommer i kontakt med eller vill du att de ska fara illa?

Hur kan du inte se att det är något allvarligt fel på en familj som stöttar en kriminell son i en konflikt med en annan son som är mest framgångsrik i Sverige inom sitt område? Jag har inte haft några problem med min familj under min uppväxt, så självklart jämför jag med vad som är normalt i en familj.
Citera
2025-12-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Du verkar extremt olämplig för att ha jobbat som barnpsykolog i 23 år när du går till personangrepp på det här sättet. Vill du hjälpa de barn du kommer i kontakt med eller vill du att de ska fara illa?

Hur kan du inte se att det är något allvarligt fel på en familj som stöttar en kriminell son i en konflikt med en annan son som är mest framgångsrik i Sverige inom sitt område? Jag har inte haft några problem med min familj under min uppväxt, så självklart jämför jag med vad som är normalt i en familj.

Jockiboiii är mest framgångsrik på att ljuga, du har HELT rätt i detta- och det är nu bevisat.
Citera
2025-12-29, 21:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Ja, eftersom jag tvivlar, så kan jag mycket väl tänka mig det senare med. Att han samlar på sig saker han kan säga, saker som gör honom unik, och som "ursäkt" (snarare än förklaring) till varför han betett sig som han gjort.

Han verkar inte förstå vad en asperger diagnos är för nånting än idag ens. Säger han har solbrillor på sig inomhus för han tycker inte om att titta folk i ögonen, och säger så är alla aspergare. Men så är absolut inte alla aspergare. Han har heller inga som helst problem att titta folk i ögonen, och solbrillor hindrar inte honom från att titta folk i ögonen heller. Han tittar ju folk i ögonen ändå, rakt genom solbrillorna. Det solbrillor gör är att hindra andra från att se hans ögon, inte tvärtom som han säger.

Jag tror inte han förstår att NPF är ett genomgripande tillstånd. Inte något som förklarar någon liten quirk här och där. Och han vet ju inte så mycket om han säger att alla med asperger undviker ögonkontakt. Men många har ett starkt fokus, inte bara vad gäller intressen, men hur de ser på saker med sina ögon. Då kan ögonkontakt bli skrämmande och för mycket. Men vissa med aspergers har dålig ögonkontakt för att de glömmer bort denna och de fokuserar bättre på vad som sägs om man minskar kroppsspråket. Vissa har inga problem där.

Jag tycker själv det är lite najs med solglasögon, för då ser de inte om man tittar på dem eller inte. Däremot, är det den andre som har solbrillor, då blir jag lite nervös, för jag vet inte om hen tittar på mig eller inte. Jag kan råka titta på glasögonen och sedan inse att vi kanske mötts i blicken men jag är inte ens medveten om det. Det är mer obehagligt än att blickar möts som vanligt.

Om det nu är en del i hans autism, så visst. Men han kanske borde förstå andra, djupare saker som också är del. T ex dålig emotionell reglering.
Citera
2025-12-29, 21:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag hänger inte riktigt med här när det gäller diagnos, vid vilken ålder skulle detta skett? Med hans beroendeproblematik och enligt honom själv extremt många psykoser, så brukar eller iaf skall det vara omöjligt att få medicin för adhd. Man ska ju även vara helt fri från alla substanser under en lång tid innan man ens kan göra en utredning. Går man privat, kan man nog få den klar på 5-6 månader, men går man via regionen så tar det mycket längre tid.

Aspergerdiagnosen ska ha kommit när han var 25. På den tiden fanns det inte många privata alternativ. Fri från substanser en lång tid, ja idealiskt så. Skulle tro att några månader kan duga. Vad jag förstår kom diagnos på ADD där också, eller iallafall misstanke om. Medicin för ADHD måste du pissa rent för, ungefär så, och diagnosen måste vara ett resultat av en riktig utredning. Man kan utredas parallellt eller en sak i taget. Men det tar flera dagar att utredas. Har ingen aning om om han nämnt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in