2018-07-04, 01:04
  #2329
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
Tror också att han pluggat in svaren på förhand men helt uteslutet att han är smart utan att det inte riktigt märks är det väl ändå inte? Personer med något dampiga tendenser kan ofta upplevas som korkade av sin omgivning utan att de är det.
Helt korkad är han inte, men han är heller inte något missförstått geni som han själv få det att framstå som.
Citera
2018-07-04, 01:19
  #2330
Medlem
Frewibs avatar
[QUOTE

Dottern ska förresten heta Sky. "Skaj" på östgötska.[/quote]
Sky... Det dröjer väl inte länge till innan barn får namn som "Glitter", "Regnbåge" och "Solstråle"
Vad var det för fel på namn som Mats, Kristina, Björn, Bengt, eller Anna? Visst, det är ingen exotiska namn, men ungen kommer iallafall inte behöva lida p.g.a sitt namn.
Citera
2018-07-04, 11:58
  #2331
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Sky... Det dröjer väl inte länge till innan barn får namn som "Glitter", "Regnbåge" och "Solstråle"
Vad var det för fel på namn som Mats, Kristina, Björn, Bengt, eller Anna? Visst, det är ingen exotiska namn, men ungen kommer iallafall inte behöva lida p.g.a sitt namn.
Tror inte ungen kommer få lida av att heta Sky. Det är väl inget fel med det namnet? Att heta Björn är väl större risk att bli mobbad då? Vadå Björn, är det en nallebjörn man syftar på då eller en stor blodtörstig Grizzly? Vem fan skulle döpa någon 2018 till Bengt? Lär inte finnas många med det namnet födda efter 1960.
Citera
2018-07-04, 13:11
  #2332
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Tror inte ungen kommer få lida av att heta Sky. Det är väl inget fel med det namnet? Att heta Björn är väl större risk att bli mobbad då? Vadå Björn, är det en nallebjörn man syftar på då eller en stor blodtörstig Grizzly? Vem fan skulle döpa någon 2018 till Bengt? Lär inte finnas många med det namnet födda efter 1960.

Sätt bokstäverna a och v före Sky. "Avsky"
Eller ett r efter. "Jag skyr dig som pesten"
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-07-04 kl. 13:25.
Citera
2018-07-04, 20:57
  #2333
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Tror inte ungen kommer få lida av att heta Sky. Det är väl inget fel med det namnet? Att heta Björn är väl större risk att bli mobbad då? Vadå Björn, är det en nallebjörn man syftar på då eller en stor blodtörstig Grizzly? Vem fan skulle döpa någon 2018 till Bengt? Lär inte finnas många med det namnet födda efter 1960.
Jag förstår bara inte varför alla föräldrar vill ha "speciella" och "amerikanska" namn på sina ungar.
Citera
2018-07-04, 21:20
  #2334
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Jag förstår bara inte varför alla föräldrar vill ha "speciella" och "amerikanska" namn på sina ungar.

Inte alla, endast WT! det är enbart WT som döper sina barn till Sky, Cewin(Kevin) och Holly...
Citera
2018-07-04, 21:54
  #2335
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Jag förstår bara inte varför alla föräldrar vill ha "speciella" och "amerikanska" namn på sina ungar.

Sky (ský) är ett fornnordiskt ord från början, som lånats till engelskan. Kan inte bli mer svenskt. Tror du Jocke och Jonna inte är bildade och kulturellt bevandrade?
Citera
2018-07-04, 22:05
  #2336
Medlem
VanDeKamps avatar
Skummade precis igenom hans IQ-video. Han klickar ju t.o.m in fel svarsalternativ på en fråga och får magiskt nog ändå högsta poäng.

Eller kan man få det även om man har fel på testet?
__________________
Senast redigerad av VanDeKamp 2018-07-04 kl. 22:17.
Citera
2018-07-04, 23:34
  #2337
Medlem
Larasofts avatar
Jag ser inget aspergerlikt i Jockiboi, däremot fullblodspsykopat.
Citera
2018-07-05, 11:23
  #2338
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag ser inget aspergerlikt i Jockiboi, däremot fullblodspsykopat.

Finns det någon säker källa till att Jockiboi har någon diagnos?
Han kan ha hittat på diagnoserna själv, för att göra sig mera speciell.

Typ: "Jocke är jätteduktig, speciellt med tanke på alla hans diagnoser" Något liknande står ibland i tråden, har det möjligen blivit en trådsanning?

Är hans diagnoser lika trovärdiga som hans superintelligens, en självtest på nätet?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-07-05 kl. 11:41.
Citera
2018-07-05, 11:41
  #2339
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Finns det någon säker källa till att Jockiboi har någon diagnos?
Han kan ha hittat på diagnoserna själv, för att göra sig mera speciell.

Typ: "Jocke är jätteduktig, speciellt med tanke på alla hans diagnoser" Något liknande står ibland i tråden, har det möjligen blivit en trådsanning?

Jag läste någonstans att han fått boendestödjare genom LSS och då räcker inte "vanlig" adhd utan det ska i princip till utvecklingsstörning (vilket han uppebarligen inte har) eller autismdiagnos. Hans leverne och framtoning på nätet ger som sagt inte mig några tankar om autismspektrumdiagnos och då känner jag ett antal med den diagnosen.
Citera
2018-07-05, 12:42
  #2340
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Sky (ský) är ett fornnordiskt ord från början, som lånats till engelskan. Kan inte bli mer svenskt. Tror du Jocke och Jonna inte är bildade och kulturellt bevandrade?
Fan Cromo, där fick du mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in