Citat:
Ursprungligen postat av
SvettigMumin
Eftersom vi pratar generellt kan du lika gärna lämna diskussionen med dina elitförfattare.
Jockeböjjen skriver inte en bok och sedan letar förlag, är du totalt jävla dum i huvudet? Tror du han har skrivit boken själv? Hjälp mig förstå hur han på något sätt skulle kunna jämföras med Steven King - vilken inte heller får några jävla 50% av försäljningspriset.
Snälla stick.
Jag drog upp
Stephen king (inte steven) för att visa en poäng uppenbarligen, hur absurt du resonerar att alla författare får mellan 2-5%. Kunde lika gärna tagit Läckberg om du hade föredragit det? Jocke och hans team kan välja förlag om dom gjorde det före eller efter han skrev boken vet jag inte. Men då det är spikat att det kommer bli en bästsäljare innan boken ens är skriven så får dom självklart inte samma cut som dig och dina polare som kanske säljer några tusen böcker, där förlaget riskerar att förlora pengar på att ge ut böcker. Det framgår klart och tydligt att hur stor andel författaren får beror på förväntad försäljning!
Piratförlaget ger sina författare 50% enligt wiki så varför skulle inte King kunna få det då ?
Det är uppenbart att du inte vet vad du snackar om pajas!