2012-05-17, 22:09
Medlem
Garneringsmannens avatar
Den här låten måste ju, för allt smör i Småland, vara ett riktigt stort skämt. Han kan inte vara allvarlig?

http://www.youtube.com/watch?v=0NYOKReSTVo&feature=player_embedded
Citera
2012-05-18, 12:02
Medlem
AIKDaniels avatar
Jockiboi uttalar sig, hotad av religiösa/invandrare

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=206072279503100&set=a.1669976500772 30.32230.100003009874058&type=1&theater

Texten som han skrev har dragit åt sig väldigt mycket uppmärksamhet och jag kollade igenom kommentarerna och jag blev mer eller mindre mörkrädd då jag såg vad folk skrev.

Han ska alltså ha gått till angrepp mot kristendomen tycker många, och därav blir han mordhotad och får flera olika anklagelser emot sig.
Att han går ut med detta är självklart bara för att få uppmärksamhet och det vet ju alla att det är det enda han är ute efter.

Är detta rätt av honom att säga som han gör?
Kollar man igenom kommentarerna så är det 90% invandrare som skrivit ord som "mamamknullare" etc. Är det dem som tar illa upp? Sverige må vara ett kristet land men varför är det bara invandrarna som tar illa upp och inte vi Svenskar?
Ifall DU är troende, tar du illa upp?

Vi har t.ex. dessa kommentarer som bevisar att vi hederliga svenskar får negativ uppfattning angående just invandrare samt religion.

Visste inte exakt var jag skulle lägga tråden, ifall det var religion, kändisskvaller eller något annat. Flytta gärna ifall den ligger fel.

Mvh
Daniel
Senast redigerad av AIKDaniel 2012-05-18 kl. 12:43.
Citera
2012-05-18, 12:47
Medlem
Sideros avatar
Well well well, vad har vi här? En chimpout, som vanligt.
Jag får kväljningar varje gång jag ser en svensk sympatisera med dessa sandnegrer.
"Detta är respektlöst..." BLA BLA BLA.
Det är DU som är respektlös som tar deras sida, ditt förstoppade fittslask till landsförrädare.
Citera
2012-05-18, 13:11
Medlem
Tenshiis avatar
Säker på att de som gapar är muslimer? Finns en hel del kristna i arabländerna och delar av Afrika med.
Citera
2012-05-18, 13:11
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidero
Jag får kväljningar varje gång jag ser en svensk sympatisera med dessa sandnegrer.
Det är DU som är respektlös som tar deras sida, ditt förstoppade fittslask till landsförrädare.

Var det där riktat mot mig?
Ifall det var det så kan du gärna få förklara var jag skrev att "detta är respektlöst".
Samt hur du ser att jag skulle vara på deras sida. Tack.
Citera
2012-05-18, 13:39
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidero
Hur tänker du egentligen? Att "Jockiboi" representerar ett Sverige du vill försvara?

Jämför vad en svensk tönt skriver
Citat:
Daniel Selan Selberg varför är muslimer upprörda när han trackar Jesus? Jesus var en snickare som levde för 2k år sen, ingen jävla messiah (och om du ärligt talat tror att snubben kunde gå på vatten, sök hjälp). Sen att Jockiboi är vår tids värsta douchebag nånsin är en annan femma.

Daniel Selan Selberg men Islam fokuserar ju inte ens till stor del på Jesus, men ändå är de flesta som blev upprörda muslimer...Jag tror på vad fan jag vill, men jag tänker absolut aldrig stötta en religion som änvänds som orsak till kvinnoförtryck och folkmord.
BUHU kvinnoförtryck och folkmord

Vill du verkligen hålla med någon som använder ord som "kvinnoförtryck", "snubben" eller "douchebag"?

Jag håller med de här tjejerna
Citat:
Mirella Inna fan vad äcklig o patetisk männniska. hoppas han brinner

Aylin Mutlu Kraslén Feet äcklig människa som skrivit detta!! vafaan hans respekt och heder?

Dina Keriakos Din jävla idiot, jävla ouppfostrade unge

Mina Ghanem Cp stöda jävel du har 0,0 respekt
Gå, döööö det vore mycket vätigare o de kan dina jävla respeklösa föreldrar det som har uppfostrat dig så jävla äcklig e duu!!!
Citera
2012-05-18, 14:06
Medlem
jockiboi?

Skummade igenom lite och såg i alla fall att en hyfsad mängd av dem som svarade, både bra och dåligt, var assyrier/syrianer, alltså kristna. Inte så konstigt, ungdomar som blir arga. Har hört värre saker mellan fotbolls supportrar.

Ska inte ljuga och säga att något i mig inte reagerar ganska starkt just sekunderna då jag hör/läser något sådant men försöker att inte bry mig.

Tänker ofta på Bibelns "What is that to you? You follow me!" när det kommer till förolämpningar och mycket annat. Så enkelt är det egentligen, "Följ mig". Jag litar på Han som sa så och dem som såg Honom, följde Honom, och delade med sig av Hans ord. Sen kan det regna in hur många förolämpningar (t.ex. av snivlem och Criston tidigare i tråden), vetenskapliga upptäckter, etc. som helst.

Om man verkligen tror att något ger en evigt liv så sköter man sig själv i första hand. Resterande människor sköter Han som sa ovanstående.

Hade dock vart intressant att kunna läsa såna som jockiboi's tankar när dem tänker tillbaka på sina liv när dem blir äldre.
Citera
2012-05-18, 16:28
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Jesus är inte eran profet din jubelåsna.
För övrigt får Jockiboi precis det han är ute efter, uppmärksamhet.

Precis! All pr är bra pr.. Sen är väl även den där tönten "jockiboi" någon som absolut struntar i om det är dålig pr..
Citera
2012-05-18, 17:12
Medlem
Van-Hedens avatar
Frågan är om killen vill låta dryg som ett ägg eller om han faktiskt är det? Troligen är det en del av hans image.

Han får säga vad han vill, såklart. Hans åsikt är lika viktig som någon annan men han kan väl framföra den lite smidigare om han inte vill bli stämplad som inavlad idiot i resten av livet, men vem vet det kanske han vill!

OnT: jag är troende och det enda jag blir upprörd över är hans fantastiskt dåliga svenska.
Citera
2012-05-18, 18:51
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Fantastiskt vad intelligenta dem där så liven låter när dem skriver till honom,verkar inte kunna något annat ord än horunge. Kan ju vara för att dem är det själva. Varför ska han sätta på hans morsa när han ser honom?

Det var det jag också blev väldigt förvånad över att ordet "horunge" och "mammaknullare" används så ofta då man ska trycka ner folk:
Kan det vara för att Jockiboi's mamma är riktigt snygg?

Citat:
Ursprungligen postat av Thai.luder
Vem fan bryr sig om Jockiboi.

Inte jag men jag bryr mig om kommentarerna och jag tycker han verkar vara en skön grabb i sina bästa år som inte bryr sig om vad andra tycker!
Citera
2012-05-18, 18:57
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Det var det jag också blev väldigt förvånad över att ordet "horunge" och "mammaknullare" används så ofta då man ska trycka ner folk:
Kan det vara för att Jockiboi's mamma är riktigt snygg?

Inte jag men jag bryr mig om kommentarerna och jag tycker han verkar vara en skön grabb i sina bästa år som inte bryr sig om vad andra tycker!

Trodde aldrig jag skulle säga det här men han är ju fan så mycket mer framgångsrik än dem och lär ju få knulla så jävla mycket mer brudar
Citera
2012-05-18, 20:01
Medlem
är varken bu eller bä vad gäller islam och kristendom men fattar inte grejen med folk som inte kan ta ett skämt eller ta en mediakåt medelålders fjortis för vad han är utan måste brösta upp sig och börja snacka om heder. hade dem haft någon heder hade dem haft annat för sig än att redogöra för huruvida någons morsas fitta är stor eller skitstor och vad han ska göra med den, och om han haft någon heder hade han väl fan inte varit vän med/följt jockiboi på facebook..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in