2025-05-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hej. Länge sedan.

De vann målet emot byggfirman. Domen vann laga kraft idag. Vilket betyder det inte kan överklagas till HD. Har du nån kommentarer?
I domen framgår att Jocke och Jonna motsäger sig vilja betala fakturor pga hänvisning till det ursprungliga avtalet och offerten som fanns från början. Hovrätten styrker det bevisat genom att Jocke i sin renoveringserie på tv, pratar om att alla tillägg och förändringar kommer att bli dyrare, att han visste att ändringar i matrerial och arbete skulle bli dyrare och är ett avsteg i offert. Han reklamerade ett felaktigt lagt klinkergolv, som kunden ( dvs jocke,) enligt offert själv står för material och ritningar, som hovrätt påpekar är det konstigt att reklamera ett felaktigt arbete. Att sedan klaga på plattornas storlek med vittnen, när han själv stått för ritning och material är magstarkt. Dom motsäger sig flertal arbeten som dom döms att betala pga att han visste att arbetet var ett avsteg iftån offerten. Några arbeten gick inte att bevisa att dom borde ha förstått att det skulle bli dyrare, och som inte kunde knytas till arbeten i ursprunglig offert. En säljare har en långtgående rätt att få avhjälpa ett fel vid reklamation, det gick inte då dom blev utstängda från arb platsen, dessutom vittnar i tingsrätt att Jocke har sagt att han inte vill åtgärda felen på terassen, det eftersom han ändå har planer på att göra om. Och låta byggbolaget betala för hans ursprungliga arbete och material. En ny sak lärde jag mig av domen, att deras kontrakt brutits, visserligen på felaktig juridisk grund av Jocke, så tappar bolaget sin långtgående rätt att få avhjälpa fel vid reklamation. Så dom vann definitivt inte. Dom vann några punkter och förlorade dom flesta, och hela historien har gjort att ingen vill eller vågar utföra arbeten hos jocke efter detta, och att dom lät ett byggbolag betala för hans material och arbeta gratis, och häva kontraktet på ogiltig grund. Det ser moraliskt förkastligt ut enligt mig
Citera
2025-05-04, 08:52
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Jocke har magiskt blivit bra psykiskt.

Så gick det med den komplexa PTSD'n.

Han pissar på människor som verkligen lider av detta.

Hans psykiska mående kommer det såklart gnällas kring igen och tas upp som en sköld när väl skvaller om alla småtjejer han legat med kommer upp till ytan. Då kommer den ansiktstatuerade dåren återigen skylla på sitt svaga psyke, för att slippa bemöta vad som i dagens juridik kallas för våldtäkt mot barn.

Det är nog ganska påfrestande att veta mer sig att man har den historiken och att folk sitter på information som skulle kunna sänka en direkt.
Våltdtäkts Jockiboi.
Citera
2025-05-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Hans psykiska mående kommer det såklart gnällas kring igen och tas upp som en sköld när väl skvaller om alla småtjejer han legat med kommer upp till ytan. Då kommer den ansiktstatuerade dåren återigen skylla på sitt svaga psyke, för att slippa bemöta vad som i dagens juridik kallas för våldtäkt mot barn.

Det är nog ganska påfrestande att veta mer sig att man har den historiken och att folk sitter på information som skulle kunna sänka en direkt.
Våltdtäkts Jockiboi.

Det finns ju otaliga konversationer denna man har haft med barn. Jag har sett en del och jag kräks. Jag funderar på varför Dumpen inte velat publicera dessa. Iofs är dumpen korrupt men då gubbfan velat att unga tjejer skickar videos med lack eller vad det fan var hände väl senast för några år sedan?

Har inte haft tid att gå igenom all skit med datum eftersom mitt arbete betalar för bra
Är en trött man efter arbetet.
Citera
2025-05-04, 15:36
Medlem
Nu begås ett likadant kryptobedrägeri som Jocke gjorde.
Men nu är det en fattig internetkändis som heter Beavo som gör en presale för hans egna kryptomynt, ett mynt som det finns stor planer för.

Jag gissar på att presale är bedragarnas metod för att undvika lagens långa arm.

Köper man kryptomynt som inte finns på börser än ens, då köper man ju inget mer än ett mynt som inte riktigt finns ännu.
Citera
2025-05-04, 23:28
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkattman
Det finns ju otaliga konversationer denna man har haft med barn. Jag har sett en del och jag kräks. Jag funderar på varför Dumpen inte velat publicera dessa. Iofs är dumpen korrupt men då gubbfan velat att unga tjejer skickar videos med lack eller vad det fan var hände väl senast för några år sedan?

Har inte haft tid att gå igenom all skit med datum eftersom mitt arbete betalar för bra
Är en trött man efter arbetet.

typ 15 år sen nu ja.
Citera
2025-05-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
typ 15 år sen nu ja.

Så är det helt okej.? Hälsa diddy han inte behöver gå förhör igen,

Idiot, tror du att kvinnorna bryr sig, om att jocki gjorde äckliga saker med dem?
Citera
2025-05-05, 00:02
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Så är det helt okej.? Hälsa diddy han inte behöver gå förhör igen,

Idiot, tror du att kvinnorna bryr sig, om att jocki gjorde äckliga saker med dem?

Sa jag det? Du sa det hände för något år sen bara, jag förklarar för dig att det inte hände för något år sen bara.
Citera
2025-05-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Sa jag det? Du sa det hände för något år sen bara, jag förklarar för dig att det inte hände för något år sen bara.

Jag skiter i om gubben äcklade sig med minderåriga igår, förra året eller för 10 år sedan. Brottet har redan hänt din pajas.
Citera
2025-05-05, 18:01
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Jag skiter i om gubben äcklade sig med minderåriga igår, förra året eller för 10 år sedan. Brottet har redan hänt din pajas.

Okej du förstår fortfarande inte. Klart det är lika äckligt? Men fortfarande inte något år sen bara.
Citera
2025-05-06, 16:48
Medlem
Från Jockes Instagram

10/4
”Fick idag beslut på att dom flesta anmälningar emot min bror läggs ner, och anledningen i nästan alla fallen är så kallad åtalsunderlåtelse”

Det Joakim inte visste då är att en åtalsunderlåtelse registreras i belastningsregistret samma dag som beslutet fattas av åklagaren – alltså direkt när beslutet dokumenteras formellt. Vilket det måste ha gjort innan Jocke fick breven med beslut.

Notering i registret sker automatiskt genom Åklagarmyndighetens och Polisens system, och belastningen finns kvar i registret under en viss tid, oftast 10 år för vuxna 3 eller 5 år för unga under 18 (beroende på brottstyp).
Citera
2025-05-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Från Jockes Instagram

10/4
”Fick idag beslut på att dom flesta anmälningar emot min bror läggs ner, och anledningen i nästan alla fallen är så kallad åtalsunderlåtelse”

Det Joakim inte visste då är att en åtalsunderlåtelse registreras i belastningsregistret samma dag som beslutet fattas av åklagaren – alltså direkt när beslutet dokumenteras formellt. Vilket det måste ha gjort innan Jocke fick breven med beslut.

Notering i registret sker automatiskt genom Åklagarmyndighetens och Polisens system, och belastningen finns kvar i registret under en viss tid, oftast 10 år för vuxna 3 eller 5 år för unga under 18 (beroende på brottstyp).

Får man gissa, det finns inget registrerat i belastningsregistret. Har en känsla av att denne herre har väldigt lätt för att hitta på saker och ting och han verkar vara en mästare på att få folk att tro på allt han säger/skriver.
Såg en vlogg där han ljög, det syntes inte överhuvudtaget att han ljög (han sa sen själv att han ljög). Som sagt en mästare...
Citera
2025-05-06, 20:07
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Från Jockes Instagram

10/4

Jockibooooi ( så son Olof k säger det) vet säkert skillnade. Men hans anhängare har dom alla en dämpad inlärningsförmåga. Så dom bara nickar och ifrågasätter inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in