Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-23, 21:27
  #1
Avstängd
HeexXs avatar
Hallå där.

Jag har helt plötsligt fått ett vidrigt problem med datorn. Det laggar och ljudet "krasar" och laggar det med så fort jag spelar/lyssnar på musik/tittar film/surfar. När jag gör vad fan som helst med andra ord.

Värt att nämna är att processorns alla kärnor spikar upp till brutala värden (hyfsat normal temp men runt 90% load på alla) när laggspikarna inträffar, vilket är typ var tionde sekund och de håller i sig i några sekunder.

Specs:
Windows 7 32-bit
Intel i5 2500k
GTX 570
4 GB RAM
650W kvalitetsnätagg

Inget är överklockat
Normal temperatur i grafikkort och inuti chassit

Vad jag testat:
Virussökt (helt rent)
Fått bort allt damm inuti datorn
Rensat med CCleaner
Kollat processer, inget onormalt där.

Någon som har någon aning om vad det kan vara som spökar?
Citera
2012-03-23, 22:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Vad jag testat:
Virussökt (helt rent)
Fått bort allt damm inuti datorn
Rensat med CCleaner
Kollat processer, inget onormalt där.

Någon som har någon aning om vad det kan vara som spökar?

Jag lekte lite med det programmet på min gamla dator (laptop) och allt gick rent sagt åt helvetet. CCleaner raderade en massa nycklar från registret och sånt skit. Slutade med att man fick återställa skiten...
Citera
2012-03-23, 22:09
  #3
Medlem
CCleaner tar INTE bort viktiga filer som används av datorn (om man inte på ett synnerligen medvetet sätt kryssar i flera olika rutor).

Uppdatera och kör malwarebytes
Citera
2012-03-24, 02:23
  #4
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-C-L
CCleaner tar INTE bort viktiga filer som används av datorn (om man inte på ett synnerligen medvetet sätt kryssar i flera olika rutor).

Uppdatera och kör malwarebytes
Fullständigt korrekt.

CCleaner har jag använt i åratal på tjogtals datorer och det har aldrig ställt till med problem, bara snabbat upp OS/dator avsevärt.

Strular det med Malwarebytes så kör det i felsäkert läge.
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2012-03-24 kl. 02:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback