Citat:
Ursprungligen postat av Slammertaskan
Hej!
Jag vill kunna dubbelklicka på en ikon, låt oss säga Mozilla Firefox, och sedan dirigeras i tre olika flikar till tre olika hemsidor. När den kopplat upp mot hemsidorna vill jag att den autofyller inloggningsformulären och loggar in. Därefter vill jag att det skall randomiseras ett av ett flertal förvalda sökkriterium och söka. Alla uppvisade sökningsresultat skall därefter i turordning besökas individuellt och automatiskt. Därefter skall sökningsprocessen upprepas tills återstående förvalda sökalternativ och sökresultat är avbockade.
Finns det något skript eller liknande som motsvarar mina krav helt eller någorlunda? Eller måste jag lösa det på egen hand?
Åtminstone delen med inloggning är till viss del möjlig om du har programmen 1Password och Quicksilver. Jag säger till viss del eftersom det är oförutsägbart vilka av de valda hemsidorna som Quicksilver öppnar. Testade att göra en "trigger" (cmd + alt + G t.ex.) och gjorde så att denna skulle öppna och logga in på hemsidorna A, B, och C i Safari, men bara A och C öppnades.
Vad gäller sökfunktionen så tycker jag det är lite oklart vad det är du vill göra.