2012-03-23, 17:32
Medlem
Tja flashback! Nu är det ju nästan sommar så jag tänkte skaffa mig en billig med prisvärd longboard. Den jag har tänkt mig är denna:

http://www.boardlife.se/product/2172/Madrid-longboard-Dream-39-Folded--Standard-

Jag vill kunna glida runt i sommar, oftast i relativt låga hastigheter, och kunna utföra skarpa svängar, kanske en och annan slide och liknande saker.
Men frågan är då om det är för lite flex i den. Jag väger 65 kg och "flexmåttet" gäller för en person på 75 kg. Brädan är 4/6 i hårdhet.

Rekommenderar ni att jag hittar mig en ny bräda med mer flex?
Citera
2012-03-23, 17:53
Medlem
Julmurres avatar
Beror nog helt på hur du gillar att ha den.
Jag har en loaded dervish, den med mera flex och ibland känns det som en studsmatta. Önskar att jag hade valt den med mindre flex men utav samma model.
Gillar man att bara asfalts-surfa så är det gött med mycket flex om du frågar mig. Men när man dundrar ner för branta backar så föredrar man nog mindre flex eller snarare ingen alls. Annars riskerar man att börja wobbla o ha sig.

Bor du i stockholm ?
Citera
2012-03-23, 17:57
Medlem
Jo precis, har du något tips på en annan bra bräda under 2000 med liknande form fast mer flex istället?

Ja, jag bor i Stockholm
Citera
2012-03-26, 12:25
Medlem
Bloppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a3x
Jo precis, har du något tips på en annan bra bräda under 2000 med liknande form fast mer flex istället?

Ja, jag bor i Stockholm
Tjenare, jag sprang förbi hollywood för några dagar sedan och tittade på deras nya sortiment och provade några olika brädor inför vårköpet och då hade jag spanat på http://www.hollywood.se/sv/product/24505/shield-41-original#filter-2 via nätet men tyckte den var alldeles för mjuk för mig, jag kan rekommendera den då jag tycker den är både snygg i design och prisvärd om man nu är ute efter lite mer flex. Hoppas det var något i den stilen du tänkt dig?

Hoppas det hjälpte lite i valet eller åtminstonde väckte några tankar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in