2005-02-10, 15:38
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag har en kompis som lumpar nu, och jag bad honom kolla om han kunde få tag på några dygnspaket till mig. Men det trodde han inte, därav kunde han kanske fixa lite från "vagnens överlevnadsranson". Vad betyder detta?
Citera
2005-02-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Jag har en kompis som lumpar nu, och jag bad honom kolla om han kunde få tag på några dygnspaket till mig. Men det trodde han inte, därav kunde han kanske fixa lite från "vagnens överlevnadsranson". Vad betyder detta?

Nödprovianten kanske?

De där chokladkakorna med puffat ris som är inbuntade i guldfärgat foliepapper?

Den chokladen var mycket god! Bättre än den där vanliga i bruna pappret man fick.

Har du koll på näringsvärdet i de där dyngspaketen? Hur många kalorier de förväntade sig att man skulle överleva på?
Citera
2005-02-10, 16:37
Medlem
swazzes avatar
Har du koll på näringsvärdet i de där dyngspaketen? Hur många kalorier de förväntade sig att man skulle överleva på?

Dygnspaketen(De mörkgröna "Jägarpacken" som kommer från Norge) innehåller 15000 kJ med 5000kJ per måltid. Dock är det så gott som omöjligt att få i sig alla dessa under en dag. Själva måltiden är ganska lätt att få i sig men sen så finns det en hel hög med tillbehör och drycker. Skulle man äta/dricka allt detta så hade man inte gjort något annat än ätit :P

I vilket fall som helst blev det väldigt mycket mat för en stridsfordonsskytt :P
Citera
2005-02-10, 16:59
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swazze

Dygnspaketen(De mörkgröna "Jägarpacken" som kommer från Norge) innehåller 15000 kJ med 5000kJ per måltid. Dock är det så gott som omöjligt att få i sig alla dessa under en dag. Själva måltiden är ganska lätt att få i sig men sen så finns det en hel hög med tillbehör och drycker. Skulle man äta/dricka allt detta så hade man inte gjort något annat än ätit :P

I vilket fall som helst blev det väldigt mycket mat för en stridsfordonsskytt :P

Dessutom är det goda grejjor!
Citera
2005-02-11, 09:10
Medlem
scoremaxs avatar
En hel del OT, men:
Om det är din flickvän du har i din avater "kastkniv" så har hon en imponerande kraftig beväpning...*uppskattar*
Citera
2005-02-12, 00:01
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
En hel del OT, men:
Om det är din flickvän du har i din avater "kastkniv" så har hon en imponerande kraftig beväpning...*uppskattar*

Hehe
Det är inte hans flickvän, utan den flashback-berömda Fanny Modén!

Om du har lite att göra i natt kan du ju plöja igenom den tråd på 100+ sidor som finns om henne på Modell&Paprazzi-forumet!

P.s. Det finns en del smaskiga bilder där också! D.s.
Citera
2005-02-12, 11:00
Medlem
Dejads avatar
Lite mer OT men den tråden har flyttat till Evighetsdiskutioner och är nog 150+ nu tror jag.
Citera
2005-02-14, 02:26
Medlem
Tekkys avatar
överlevnadsranson är väl de där små stenhårda fyrkantiga bitarna som är ren energi som man inte får äta om man inte varit borta från sin grupp i mindre än 1 dygn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in