2012-03-23, 00:46
Medlem
Smecks avatar
Borde man inte vara provanställd eller något annat? Ett jobb är ett jobb givetvis men projektanställning för ett vanligt arbete känns inte kul..

Finns det något man kan göra åt detta?
Citera
2012-03-23, 00:53
Medlem
Riddarhusets avatar
de har kanske ett projekt och efter det är det slut
det är väl inte så konstigt?
dom vill inte prova helt enkelt

du kan fråga din arbetsledare
- under vilka förutsättningar finns möjligheter efteråt
eller hans chef är bättre att fråga
Citera
2012-03-23, 01:18
Medlem
Smecks avatar
Det är alltså inget projekt det gäller, utan de är en vanlig tjänst men jag har skrivit på kontrakt för projektanställning, flera andra på jobbet har jobbat i ett par år med samma förutsättningar, får man göra så?
Citera
2012-03-23, 01:37
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeck
Det är alltså inget projekt det gäller, utan de är en vanlig tjänst men jag har skrivit på kontrakt för projektanställning, flera andra på jobbet har jobbat i ett par år med samma förutsättningar, får man göra så?

Sorry, kan inte det riktigt, men begreppet projektanställning tror jag inte existerar längre enligt LAS.
Frågan är vad det har för betydelse för dig?
Du har ändå rätt till företräde till återanställning jämfört med nyare anställda
AF vet nog bättre besked
Citera
2012-03-23, 01:48
Medlem
Smecks avatar
På så vis

För mig spelar det ingen större roll då jag byter jobb relativt, mer lite nyfiken på hur man kan projektanställa ett halvt företag för att göra exakt samma sysslor som de fastanställda.
Citera
2012-03-23, 01:58
Medlem
Riddarhusets avatar
svaret är nog att man inte kan göra det.
Det begreppet finns inte längre.
Det är att likställa med visstidsanställning, arbetet börjar xxxx och slutar yyyy

men VARFÖR man gör det är en annan sak
Citera
2012-03-23, 11:13
Medlem
provocative77s avatar
Ja de får projektanställa hur de vill i stort sett.
Inför en jul på ROBO (RObert BOsch) i Linköping så projektanställde de mig o ett helt skift under hösten. De flesta fick sedan gå.
Själv fick jag göra ett stort misstag genom att tacka nej till fortsatt anställning och utblidning inom robotprogramering. Bra tänkt av mig där.
Citera
2021-07-02, 19:28
Avslutad
Får man generellt månadslön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här