Citat:
Ursprungligen postat av horken7
Jag är en ny användare av xcode, och håller just på att lära mig grunderna (bara för kul). Men jag har lite svårt med att tex ändra innehållet i en label, typ från en sträng till en annan. Finns det någon funktion för det? (Jag är van att programmera i python..). Sen skulle det vara grymt om man typ kunde hitta en gloslista till xcode för att lära sig nödvändiga funktioner x) vet någon nåt sånt?
En till fråga; eftersom att jag kör xcode 3 på snow leopard, är det senaste iOS SDK för xcode typ 4.3 - och eftersom att min iPhone kör 5.1 blir det lite svårt att föra över nya appar och sånt. Går det att uppdatera iOS SDK på datorn, eller måste jag "nedgradera" min iPhone?
Jag var (är) i precis samma situation. Tycker att det skulle vara roligt att göra en app, mest för mitt eget nöjes skull. Har en ganska enkel idé som jag vet skulle hjälpa en specifik grupp människor, så man kan ju hoppas att jag får den klart.
Det som jag gjorde var att kolla in
Stanfords video-föreläsningar. Beroende på hur mycket man kan till att börja med så kan de gå en över huvudet ganska snabbt, men den första, andra och till viss del tredje föreläsningen är skitbra när man precis sätter igång.