Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 06:29
  #25
Medlem
Bayer Opium

Ok så jag inväntar ett gram Bayer opium som innehåller 45% morfin. Om det ska rökas, hur mycket behövs då? Kan det ätas också?
Betalade femhundra för denna underbaring.
Citera
2018-12-01, 13:10
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Ok så jag inväntar ett gram Bayer opium som innehåller 45% morfin. Om det ska rökas, hur mycket behövs då? Kan det ätas också?
Betalade femhundra för denna underbaring.
När det kommer till rökning skulle jag rekommendera att testa dig fram.

Ang oral konsumtion har jag tuvär inga tips.
Citera
2018-12-01, 14:28
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
När det kommer till rökning skulle jag rekommendera att testa dig fram.

Ang oral konsumtion har jag tuvär inga tips.

Vet du om oralt tas upp bra eller är det slöseri??
Citera
2018-12-01, 15:29
  #28
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Opium ger ett mycket vagt rus vid rökning och man måste i stort sett röka konstant för att uppnå och vidbehålla ett någorlunda acceptabelt rus. Heroin passar i så fall bättre om man gillar att röka sina opioider
Citera
2019-09-07, 15:18
  #29
Medlem
Hej! Aldrig intagit opium tidigare, har ett gram. Kan jag lägga en 0.5 i en kopp te, röra runt sedan dricka, eller är detta slöseri?
Citera
2019-09-08, 10:46
  #30
Medlem
root-to-evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Hej! Aldrig intagit opium tidigare, har ett gram. Kan jag lägga en 0.5 i en kopp te, röra runt sedan dricka, eller är detta slöseri?


Dela upp grammet i fem små bollar. Svälj en boll och drick vanligt varmt te till det vid sidan om. Gärna sött svart te med mjölk. Vänta 45 min. Ta en boll till. Du har sedan tre kvar att ta med tre timmars mellanrum, helst mer. Ät inte mer än 1 gr på 24 h när du är opiatnaiv. Drick INTE sprit! Max ett par öl, som ändå kommer dra ner opiumkänslan.
Är det bra opium så ska ditt gram räcka för två heldagssessioner. Kanske lite mer. Så om första bollen slår hårt behöver du inte fylla på på många h. Det gör man när man röker. Men då behöver du verktyg.
__________________
Senast redigerad av root-to-evil 2019-09-08 kl. 11:06.
Citera
2019-09-08, 12:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av root-to-evil
Dela upp grammet i fem små bollar. Svälj en boll och drick vanligt varmt te till det vid sidan om. Gärna sött svart te med mjölk. Vänta 45 min. Ta en boll till. Du har sedan tre kvar att ta med tre timmars mellanrum, helst mer. Ät inte mer än 1 gr på 24 h när du är opiatnaiv. Drick INTE sprit! Max ett par öl, som ändå kommer dra ner opiumkänslan.
Är det bra opium så ska ditt gram räcka för två heldagssessioner. Kanske lite mer. Så om första bollen slår hårt behöver du inte fylla på på många h. Det gör man när man röker. Men då behöver du verktyg.

Åfan, det räcker så länge alltså? Alltid tänkt att opium var ett måste att röka det. Har ju ätit mycket oxy, sub, m.m tidigare men har inte tolerans på någonting. Hade tänkt avnjuta grammet på en kväll bara. Tack för tipsen!!
Citera
2019-09-08, 12:14
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Opium ger ett mycket vagt rus vid rökning och man måste i stort sett röka konstant för att uppnå och vidbehålla ett någorlunda acceptabelt rus. Heroin passar i så fall bättre om man gillar att röka sina opioider

Hur intog du ditt opium?
Citera
2019-09-08, 12:22
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av root-to-evil
Dela upp grammet i fem små bollar. Svälj en boll och drick vanligt varmt te till det vid sidan om. Gärna sött svart te med mjölk. Vänta 45 min. Ta en boll till. Du har sedan tre kvar att ta med tre timmars mellanrum, helst mer. Ät inte mer än 1 gr på 24 h när du är opiatnaiv. Drick INTE sprit! Max ett par öl, som ändå kommer dra ner opiumkänslan.
Är det bra opium så ska ditt gram räcka för två heldagssessioner. Kanske lite mer. Så om första bollen slår hårt behöver du inte fylla på på många h. Det gör man när man röker. Men då behöver du verktyg.

Anledningen till att jag säger jag ej testat opium är för att ända gången jag gjorde det, beställde då ett halvt gram och svalde den hårda biten som luktade flugskit, men fick ingen effekt alls, vilket fick mig att tro det bara kunde rökas..
Citera
2019-09-13, 13:51
  #34
Medlem
root-to-evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Anledningen till att jag säger jag ej testat opium är för att ända gången jag gjorde det, beställde då ett halvt gram och svalde den hårda biten som luktade flugskit, men fick ingen effekt alls, vilket fick mig att tro det bara kunde rökas..

Hej, hur går det?
Din opiumbit verkar varit dålig eller inte opium. Det är en svart eller brun och däremellan lite klistrig (sticky) deg. Den smakar strakt något kemikaliskt och luktar inte speciellt mycket, lite kemikaliskt.

https://www.flashback.org/t83777 har en intressant odlartråd.
Jag har odlat opium i över tio år nu, i Sverige. Satt dem (kastat ut fröna över en fin jord med bränd hästskit i Mellersta Sverige, täkt (max halv cm) med matjord blandat med fin sandlåde sand), har skördat i medlet av juli och i slutet av juli. Det blir ganska mycket om du kan avvara 10 kvm ute på gården eller så.
Och inte bara råopium, jag skördar dem tre ggr per sommar medelst mattkniv och samlar in dagen efter x 3. Drar av det svarta guldet och låter det torka. Plockar också många frökapslar utan att skära i dem efter att kronbladen släppt. Dessa kan man mortla och koka underbart te på. Fint att ha på vintern.

Jag föreslår du köper frön, finns massor av vallmofrön att välja bland. Kastar ut i slutet av april / maj (ingen frost ska komma helst). De växer fint och du får gallra sen så du har en 20 cm mellan varje planta. De tar så mycket mindre skötsel en tillexempel cannabis. Och de trivs fint i den svenska utomhusluften. och fröna är ju nästan gratis. Vackra är de med.
Citera
2019-09-13, 14:00
  #35
Medlem
root-to-evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Anledningen till att jag säger jag ej testat opium är för att ända gången jag gjorde det, beställde då ett halvt gram och svalde den hårda biten som luktade flugskit, men fick ingen effekt alls, vilket fick mig att tro det bara kunde rökas..


Opium kan intas på många sätt. De jag själv prövat i tiderna - är ren nu - har varit rulla små fina bollar som sväljs, satt en lösning i rövpanna, samt rökning. Det senare kanske blandat me att svälja några bollar är det bästa.

Du skaffar dig en blåslampa på Biltema eller Clas Olsson billigt. https://www.biltema.se/verktyg/svets...are-2000041523

Sen skaffar du en cykeleker ca 30 cm lång, samt en smalare ståltrådsrulle.

Du behöver en pipa, gärna vatten, men spelar ingen roll. Du kan också göra en papperstrut att suga med.

Nu tar du en opiumbit från din skörd. Pressar ut den till ett löv i storlek som ett björklöv, nästan lika platt.

Du värmer cykelekern på blåslampan tills den är glödgad / röd.

Dra nu den glödgade ekern mot toppen på opiumbladet du fäst på ståltråden. Detta ovanför pipan eller under struten.

Andas lugnt in. Upprepa tills lövet är förångat.

Det kommer inte bli som i Tintin, opium gör dig dåsig till vis del, men främst gör det dig aktiv i stora frågor och tankar. Rök ett löv till med god vän / vänner, gå sedan ut och diskutera stjärnorna titta på månen och diskutera "de stora frågorna". Detta är opiums finaste upplevelse, testa.

Lycka till.
__________________
Senast redigerad av root-to-evil 2019-09-13 kl. 14:30.
Citera
2019-09-13, 14:24
  #36
Medlem
root-to-evils avatar
Lite bilder från årets juli/augustiskörd:


https://minfil.com/Y5v8Ac59n5/opi4_png

https://minfil.com/Z7v9Ad53n0/opi3_png

https://minfil.com/X0v6A151n1/opi2_png

https://minfil.com/W4v3A252nc/opi1_png

https://minfil.com/V2vbA753n4/opi5_png
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback