Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-22, 18:05
  #1
Medlem
SeMeNoMores avatar
Jag har på eget initiativ bestämt mig att skriva en FAQ om drogen opium. Kanske gör man denna fantastiska drog snäppet större i Sverige med mer information om drogen.

1. Allmän info
2. FAQ
3.Första gången(för nybörjare)
3a. Förberedelser
3b. Under och efter ruset


1. Allmän info
Opium är en drog som har använts i tusentals år som medicin och som berusningsmedel. Det finns dokumenterat om opium 500 år f. Kr. Opium som berusningsmedel har skapat ett långt och tydligt avtryck i många kulturer.

Opium är en torkad saft från blomman opiumvallmo, eller poppy plant. Opium kommer i många olika former, ljus eller mörk, pulver eller i bitar, flytande eller som smet osv. Det vanligaste i Sverige är mörka bitar. Vilket gör det svårare att skilja mellan rester av heroinprduktion och riktig opium, vilket händer ofta i Europa. Att man blir 'lurad' och får just heroin istället.

Nästan all opiumproduktion kommer från antingen två ställen; Gyllende Halvmånen(Afghanistan, Iran och Pakistan) eller Gyllende Triangeln(Laos, Burma och Thailand). Men även, trots sin stränga drogpolitik hittar en liten del opium från Kina hit. 90% av opiumet idag kommer från Afghanistan. Det är också rätt vanligt att odla hemma i Sverige.

Mestadel av den opium som produceras görs till heroin, då det är starkare, dyrare och enklare att smuggla. Det gör att opium idag är väldigt svårhittat i Europa. De flesta som lyckas få tag på opium här är i samband med heroinproduktion.

Opium är basen i alla opiater och opioider.


2.FAQ

Q: Hur får jag tag på opium i Sverige?
A: Lättast via Afghaner, det är en etablerad drog bland dessa även i Sverige. Sök på Google och se hur Afghaner är klädda och hur de ser ut, gå till en Moské eller bönelokal och försök hitta ett gäng att etablera kontakt med. Med stor sannorlikhet kommer opiumet snart komma fram, man måste bara ha lite tålamod.
A2: Odla! Det finns många jättebra guider på nätet om hur man odlar opium hemma.

Q: Hur mycket kostar opium?
A: 120-140 kronor grammet ungefär. Finns billigare men det finns också dyrare.

Q: Jag har hittat en langare och köpt opium, men hur vet jag att det faktiskt är opium och hur kan jag fastställa kvalitén?
A: Lukta på det, opium luktar ganska skarpt och unket. Fågelskit brukar jag säga att det luktar som, eller duvskit för att vara specifik. Heroin däremot luktar väldigt skarpt, ungefär som vinäger.
Att fastställa kvalitén är däremot svårare, lukta på det igen. Många langare blandar opiumet med kakaopulver, så känner du sådana inslag så är kvalitén sämre. Känn på det, hårt opium är bättre.
Många langar vill gärna ha någon att röka med, så om du har tur kan du kanske få köra en session innan du gör köpet.

Q: Hur förtär jag bäst opium?
A: Är du oerfaren och inte har de rätta rökdonen så är det bästa att helt enkelt dricka eller äta det. Har du en vaporizer så är det den som gäller, blanda gärna med hasch och en öl eller två.

Q: Hur mycket ska jag ta?
A: Kör en session, 200mg. Vänta en timme och kör 300mg. Om du orkar så kan du köra en session 200mg till.

Q: Hur känns ruset?
A: Ruset är varmt, kladdigt och mysigt. Du slumrar in och ut ur drömmar. Det känns som en orgasm, feberdröm och en riktig kram samtidigt. Det är en extremt skön och härlig känsla. Ruset varar i ett par timmar. Du blir bedövad både psykiskt och fysiskt. Din kropp mår väldigt bra och din hjärna reagerar därefter.

Q: Kommer det synas på pissprov om jag har rökt opium?
A: Ja, man testar efter opiater.

Q: Finns det några biverkningar?
A: Biverkningarna kan vara många och hårda. Uppkastningar, muntorrhet, yrsel, förstoppning och illamående är relativt vanliga men kan bekämpas med receptfri medicinering.

Q: Jag har köpt opium och jag vill röka nu, kan jag röka i joint eller i en vanlig pipa?
A: Ja, eller njae. Det går att röka opium i joint eller vanlig pipa. Men det är fruktansvärt onödigt då mycket av ruset försvinner. En riktig opiumpipa förångar opiumet för bästa effekt. Så köp en riktig opiumpipa eller en vaporizer.
Det finns ett annat vis att röka opium på som är populärt i lägre stående kretsar. Sättet är enkelt men som sagt, man förlorar en hel del effekt. Här kan du se ett tips..

Beskrivning:
Du behöver;
Kopieringspapper
Opium
Ett värmeljus samt. lykta
Grillspett i metall.

Steg 1. Såga av toppen av grillspettet för att bli av med spettets 'tänder'
Steg 2. Klipp av ett halvt A4 papper och rulla ihop som en strut, tejpa ihop. Struten ska vara smal och vidare nertill(där du ska ha munnen)
Steg 3. Fäst opiumet på toppen av ditt grillspett, se till att den sitter bra.
Steg 4. Tänd värmeljuset i lyktan.
Steg 5. Sätt dig till ro och gör dig redo.
Steg 6. Håll spettet med opium över lyktan, precis så att opiumet når flamman. När du ser rök, inhalera.


3.**Första gången(för nybörjare)**

Förberedelser 3a.
Innan du röker opium för första gången, så finns det en del saker som du bör veta för att göra sessionen trevligare och säkrare.

Svälj en Redbull! Du blir lite piggare och känner av ruset på ett mer kontrolerat sätt.

Håll sessionen på en säker plats, den ska vara tyst, lugn och ensam. Hur många ni tänker vara som deltar i sessionen bestämmer ni förstås själva. Dock är det trevligt att inte vara för många, det blir lite mer intimt och mysigt så.

Bestäm en spellista innan sessionen börjar, för ni lär inte resa er upp när sessionen väl satt igång. Jag rekomendrar lugn asiatisk musik. Just för känslans skull.

Ställ fram dricka, cola, juice, saft, vatten, öl, cider etc. Mat är inte så viktigt, men en del (jag t.ex.) får väldiga munchies nåddad. Då är det bra att ha skräpmaten framme, dock är det ganska ovanligt att opium framkallar denna känsla hos användare. Lägg fram allt opium i utmätta högar i förväg så det bara är att ladda pipan när nästa session drar igång.

Du bör inte vara mentalt stressad eller 'slutkörd' när du brukar opium, det kan leda till utmattningar som är svåra att återhämta sig från.

Vad som kan vara praktiskt är att ha en nykter person närvarande. Såvida denna personen kan hålla sig tyst och sköta sitt jobb så är det en väldig fördel. T.ex. om pipan välter, man behöver dricka osv.

Rigga pipan, tänd en cigg och fundera över livet.
Sen är du redo att köra.
Du kommer inte snea, av den enkla anledningen att det inte går. Du kommer bara må jävligt bra.

3b.


Börja med 200mg, rök det. Vänta en timme eller två, rök 300mg till och avsluta ett par timmar senare med 1-200mg till. Ska du kombinera med hasch så är ungefär 0.3 gram TOTALT lagom.

Skicka pipan lungt och fint genom hela sessionen. Börjar du må illa så stanna sessionen. Ta dig upp och drick lite vatten.

Ta djupa andetag efter du har inhalerat.

Efteråt:

Nu har du ett jobb, sova! Du tröttar ut både sinnet och kroppen.
Efter att du har sovit kan du uppleva migrän och ljuskänslighet, du kan känna dig ganska risig i någon dag. Speciellt vid höga doser.


Kom ihåg att max röka opium en gång i månaden för att undvika beroende!

Det var min FAQ om opium, mod får gärna sammanfoga min andra opiumtråd. Någon får gärna fylla på eller fråga vidare så svarar jag.

Som en bonus har ni några länkar på opium och rökdon här!
http://www.watton.org/drugsinfo/graphics/opium.jpg - opium i olika former
http://www.opiummuseum.com/pics/exhibitB66_normal.jpg - opiumpipa
http://medias.photodeck.com/eccc8b78...pipe_large.jpg - vanlig pipa för opium
http://upload.wikimedia.org/wikipedi.../Raw_opium.jpg - 'råopium'
Citera
2012-03-22, 18:29
  #2
Medlem
dknerks avatar
Bra initiativ!
Citera
2012-03-22, 18:48
  #3
Medlem
Akilles-själs avatar
bra gjort!
Citera
2012-03-22, 19:01
  #4
Medlem
Tag_Mans avatar
Good job, på tiden...
Citera
2012-03-22, 20:21
  #5
Medlem
Vovven77s avatar
Fantastiskt bra gjort Ts
Mysig kvälls läsning när man flyter på 90mg morf.. Fick mig att minnas den gammla goda tiden.. Tummen upp.
Citera
2012-03-22, 20:21
  #6
Medlem
M0ntanas avatar
Jävlar va sugen man blev nu. Hoppas odlingen fungerar i år Har kommit fram hinder andra år nämligen. Så blev inget av det men jag älskar opiater i alla andra former Just opium känns som en lyxvara faktiskt.
Citera
2012-03-23, 16:28
  #7
Medlem
SeMeNoMores avatar
Trevligt att ni gillade det . Har också tyckt att det saknats en plats för opium här på Flashback.
Citera
2012-03-27, 10:44
  #8
Medlem
Det var på tiden! Bra jobbat
Citera
2012-04-10, 16:28
  #9
Medlem
Psychoramas avatar
Riktigt bra Opium FAQ!

Läste att Opium kan säljas som heroin? Stämmer detta verkligen? Trodde heroin var mycket dyrare än opium.

Undrar även om det finns opiumvallmo i sverige, innehåller växter i blomsterhandeln opium eller om man kan köpa det i någon internetbutik?

Mvh
Citera
2012-04-10, 18:32
  #10
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Läste att Opium kan säljas som heroin? Stämmer detta verkligen? Trodde heroin var mycket dyrare än opium.

Inte så att du tänker på black tar heroin? För då gör dom väl som så (vad jag vet åtminstone) att man syntetiserar heroinet genom att ta hela opiumplantan och hetta upp med ättiksyraanhydrid. Syntesen ser ju egentligen ut som så att man syntetiserar utifrån morfin, men man skippar steget med att utvinna morfinet.

Detta leder till att man inte bara får heroin utan en massa andra slaggprodukter som speciellt vid intravenöst bruk förstör kroppen...
Citera
2012-04-10, 19:52
  #11
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Inte så att du tänker på black tar heroin? För då gör dom väl som så (vad jag vet åtminstone) att man syntetiserar heroinet genom att ta hela opiumplantan och hetta upp med ättiksyraanhydrid. Syntesen ser ju egentligen ut som så att man syntetiserar utifrån morfin, men man skippar steget med att utvinna morfinet.

Detta leder till att man inte bara får heroin utan en massa andra slaggprodukter som speciellt vid intravenöst bruk förstör kroppen...
Nej, men intressant info där! Det tackar jag för.
Citera
2012-04-10, 20:05
  #12
Medlem
200kgs avatar
Bra, nu slipper vi i alla fall onödiga Opiumfrågor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback