Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Du sätter dig inte in i sakfrågorna. Du skiter i hur kristna har det i mellanöstern. Idag ser vi falsk mångkultur som bara vill ha muslimer. Kristna i mellanöstern som är urinvånarna får kalla handen i Sverige av politiker och även många svenskar. Riktig mångkultur är när ingen får övertaget när FN tvingar alla länder att respektera olika människors tro eller ateism och ha helt öppna gränser.
Riktig mångkultur är en utopi som aldrig kommer att existera.
Något som bygger på "vi är bättre än er" och "vi har rätt, ni har fel" kommer aldrig att kunna samexistera med något annat. Muslimernas ignorans och hat mot andra religioner kommer att fortsätta i all oändlighet.
Jag hoppas dock att IQ-nivån höjs och ökad upplysning i värden till slut utrotar religionen.
Jag tror att en religions-fri värld är nästa stora steg i den mänskliga utvecklingen. Religion är fruktansvärt bakåtsträvande och har redan, antagligen, gjort att vi tappat många åt av utveckling.
Men jag tror inte att religionen kommer att försvinna förens alla har det bra, och det kommer ju aldrig att hända. Så den kommer spela fortsatt stor roll. Jag hoppas att vi inte får allt för många konsekvenser av religionen i Sverige bara. För jag är fan inte med i den leken, och vill därför inte behöva tåla den heller.