2012-08-10, 12:44
Medlem
wtfsvennes avatar
Polisen kanske behöver jobba mer intensivt med att skapa förtroende bland de som skulle kunna vittna om vad som hänt.
Citera
2012-08-10, 12:46
Medlem
Fanns en klart bättre tilltro till polisen när den fanns i torvalla för flera år sedan tycker jag.

Någon som sitter på namnen fresten?
Citera
2012-08-10, 13:15
Medlem
sanctissimuss avatar

11 mars i år blev en 25-årig kille svårt misshandlad av ett ungdomsgäng i Torvalla... först blev han slagen i huvudet med en flaska sen hoppade någon på hans huvud så att skallbenet trycktes in med bestående hjärnskador som följd... sammanlagt ska sju ungdomar varit närvarande och fyra födda mellan 1989-1993 ska ha varit direkt aktiva i misshandeln...

det är klarlagt vilka som fanns på plats men bevisläget är svårt i nuläget eftersom alla skyller på varandra... utredningen ligger just nu på is...

arbetsgivaren Cescen Petrusson har tidigare erbjudit 5000 kr för ett avgörande vittnesmål i ärendet men alla tiger...
källa

edit!

någon som vet något intressant om denna?
källa

tdigare tråd från 2012-03-21 (Misshandel i Östersund [Torvalla])
källa
Senast redigerad av sanctissimus 2012-08-10 kl. 13:58.
Citera
2012-08-10, 13:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade, ny rubrik //Mod
Citera
2012-08-10, 14:58
Medlem
surafiskars avatar
Citat:

källa

Viktor Ahlbom, är det han?
Citera
2012-08-10, 18:33
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surafiskar
Viktor Ahlbom, är det han?

vissa uppgifter gör gällande att han förekommer i sammanhang knutna till bland annat narkotikabrott - olaga hot - bilstöld - rånförsök mm någon som kan bekräfta detta?
Citera
2012-08-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
http://op.se/lanet/ostersund/1.4543113-fyra-anhallna-for-misshandeln-i-torvalla

Det var i fredags som en 25-årig man misshandlades skriver journalistgubben den 21 mars

fredag = 16 mars

Citat:
Ursprungligen postat av stinkface
http://op.se/lanet/ostersund/1.4982903-ingen-vill-vittna-i-torvallamisshandeln

Det var den 11 mars i år som en 25-årig man blev svårt misshandlad skriver en annan journalistgubbe den 9 augusti

11 mars = söndag

red ut detta snälla. när ägde misshandeln rum?
Citera
2012-08-11, 00:40
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus

11 mars i år blev en 25-årig kille svårt misshandlad av ett ungdomsgäng i Torvalla... först blev han slagen i huvudet med en flaska sen hoppade någon på hans huvud så att skallbenet trycktes in med bestående hjärnskador som följd... sammanlagt ska sju ungdomar varit närvarande och fyra födda mellan 1989-1993 ska ha varit direkt aktiva i misshandeln...

det är klarlagt vilka som fanns på plats men bevisläget är svårt i nuläget eftersom alla skyller på varandra... utredningen ligger just nu på is...

arbetsgivaren Cescen Petrusson har tidigare erbjudit 5000 kr för ett avgörande vittnesmål i ärendet men alla tiger...
källa

edit!

källa

tdigare tråd från 2012-03-21 (Misshandel i Östersund [Torvalla])
källa
Vet och vet. Hans farsa var fotograf på en av lokaltidningarna en gång i tiden. Sedan fanns det med ganska så rejält mycket sprit i bilden där hemma. Syns väl ganska tydligt på bilderna att det är grabbar som röstar blankt. Vet inte mera om honom specifikt.
Citera
2012-08-11, 06:01
Medlem
killen som blev brutalt misshandlad var han typ hårdrockare eller åt det hållet? nu vet inte jag jättemycket om torvalla där misshandeln skedde men brukar inte alla känna alla på platser som dessa?

stämmer det att den här viktor ahlbom sitter inspärrad idag? deltog han i misshandeln efter att han slagit ölflaskan i skallen på 25-åringen eller tittade han bara på sen när kompisarna brutalt gav sig på killen?
Citera
2012-08-11, 06:12
Medlem
Shoplifters avatar
Såg detta ("Snälla läs och sprid detta. Misshandeln i torvala"):
http://www.facebook.com/events/270498003059403/
Citera
2012-08-11, 06:49
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Såg detta ("Snälla läs och sprid detta. Misshandeln i torvala"):
http://www.facebook.com/events/270498003059403/
Jag har ju inte fejsbög och så, så jag fattar mig inte på såna länkar, men inte blev jag klokare på namnen på gm.

De vittnen som finns borde väl våga outa dem här, åtminstone?
Vem skulle för övrigt vara rädd för ett par småglin från bondhålan Östersund, om man nu inte är tjej eller handikappad?
Jag skulle gärna se att deras framtida karriärer främjades av att de blev så googlingsbara som möjligt.
Citera
2012-08-11, 07:05
Medlem
"Ehm hänger inte med riktigt är det här om rasisten som åkte på spö i Torvalla centrum och vars chef la ut prispengar till den som tipsa?" En kommentar i facebookgruppen, ligger det nått i detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in