• 1
  • 2
2012-03-22, 18:21
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3.3
Och inte att förglömma Skatteverkets App i sin smartphone.

Det undrar jag också. Inte just milersättning men jag sålde bostadsrätt under 2011 med viss vinst där jag även ska göra avdrag på förbättringsarbeten som var gjorda. Det resulterar väl i att man får senare.

Att du sålt en bostadsrätt påverkar inte tiden när du får din återbäring! Been there, done that.
Citera
2012-03-22, 19:03
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Ja, det gäller alla privatpersoner oavsett avdrag. Dock gäller det ej om du har ett aktiebolag då pengarna inte kommer förren december.

Ok för vissa får ju i augusti?
Citera
2012-03-23, 10:47
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Ok för vissa får ju i augusti?

Yepp, I augusti får du om du INTE ger skatteverket ditt kontonummer. Men tror att det kanske kanske kan finnas undantag. Men generellt så är det såhär:

Regga ditt kontonummer hos skatteverket, oavsett avdrag - Pengar innan midsommar.

Ej reggat ditt kontonummer, oavsett avdrag - Pengar i Augusti (generellt)

Om du som privatperson är delägare i aktiebolag - Pengarna i December (pga kompletterande företagsblanketter som ska med in med deklarationen)

MVH
Citera
2012-03-23, 17:40
Medlem
hagge3.3s avatar
Citat:
Att du sålt en bostadsrätt påverkar inte tiden när du får din återbäring! Been there, done that.

Okej, najs!

Fyllde i bilagan K6 på nätet med BankId så får casha in fina 11 641:- innan midsommar.
Citera
2012-03-23, 19:53
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3.3
Okej, najs!

Fyllde i bilagan K6 på nätet med BankId så får casha in fina 11 641:- innan midsommar.

Gratulerar!

Jag trodde själv att jag skulle bli skyldig massor, men fick tillbaka ett belopp i samma summa som dig! Fest!
Citera
2012-03-23, 20:00
Medlem
hagge3.3s avatar
Citat:
Gratulerar!

Jag trodde själv att jag skulle bli skyldig massor, men fick tillbaka ett belopp i samma summa som dig! Fest!

Javisst!

Det beror mestadels på att jag betalat mycket ränta på lån under förra året. Men eftersom mäklararvodet och förbättringsarbeten dras av mot vinsten så hamnade jag på förlust på lägenheten istället för vinst (i deklarationen) och då cashade man ju upp lite till.
Citera
2012-03-27, 12:28
Medlem
Vikingsdotters avatar
Hur vet man vilket konto pengarna kommer in på då? Jag har inte registrerat nåt konto, så kan man gå in på sin bank och säga vilket konto man vill ha in pengarna på så registrerar dom det?
Citera
2012-03-27, 19:45
Medlem
hagge3.3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingsdotter
Hur vet man vilket konto pengarna kommer in på då? Jag har inte registrerat nåt konto, så kan man gå in på sin bank och säga vilket konto man vill ha in pengarna på så registrerar dom det?

Det står på deklarationen om du anmält konto sedan innan.
Annars anger du detta på deklarationen eller direkt till Skatteverket.
Citera
2013-03-23, 21:06
Medlem
Var i deklarationen på mobil appen kan man kolla på hur mycket pengar man skall få??
Citera
2013-03-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingsdotter

När du loggar in på Skatteverkets hemsida och väljer inkomstdeklaration står nedanstående i menyraden.
Välj Bankkonto och sedan ny kontoanmälan.

Start Kontrollera Bilagor Ändra Skatteuträkning Bankkonto Mina uppgifter Skicka in Kvittens
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in