Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-14, 20:11
Medlem
GodoShingos avatar
Kan du förklara då hur damen som jag ringde i skatteetaten gick in i mina uppgifter och konstaterade att de har tagit ut skatt för januari-december istället för augusti-december.

- Fast jag registrerat flyttning först i Augusti.
- Fast mitt bankkonto öppnades i Augusti.
- Fast alla insättningar i bankkontot bara var lön från arbetsgivaren.
- Fast jag redan angett min korrekta lön och fått ett skattekort korresponderande till detta.

Jag har på mitt arbete en fast lön och har inte tjänat ett öre utöver detta heller.

Eller är jag bara dum i huvudet och inte förstår.
Citera
2013-08-14, 21:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Att du har jobbat i bars 4 månader istället för 12 ska inte inverka på.skatten, däremot ska du hävda att du var i norge hela året, då får du lägre skatt. Har du redan sagt att du bara var där i 4 månader så har du gjort bort dig. Mindre minstefradrag och lägre gräns för när toppskatt börjar räknas: troligtvis därflr du får restskatt. Du har gjort riktiga aa drag iallafall? Säger du standardavdraget får du skylla dig själv litegrann..
Citera
2013-08-18, 00:10
Medlem
Stämmer det att man kan endast få del av pendelavdraget 1 + 1 år till om man kan bevisa att man kommer att lämna landet den 2 året? så står det på de Norska siterna?
Om detta stämmer vad händer om man nu beslutar sig för att stanna och få ett "fast person nummer" de 2 året?
Finns det några la Svanbergs "small people" jurist byråer som man anlita vid behov?
Mvh
Up to The irons!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in