Citat:
Ursprungligen postat av
Sheppus
Det larmet är rent skit!
Köp ett beprövat larm från någon av de stora tillverkarna, DSC (Power, Alexor), Honeywell (Galaxy), Risco (Agility) o dyl så får du ett larm som håller vettig kvalitet.
Förstår inte hur Securitas kan sälja denna skit, de försöker även få väktarna att sälja larmen till privatpersoner, ingen jag känner kan tänka sig att göra det pga att vi inte har förtroende för produkten.
Måste man promt ha ett hyr-larm så välj då Securitas direct, Verisure, trygga hem eller Sector alarm men undvik vårt billiga skräp!
Vi körde med Securitas hemlarm en längre tid, men till slut vågade man inte larma eftersom ibland gick det av sig själv och operatörerna sket i säkerheten (man ska uppge en kod när de ringer, som de aldrig frågade efter). Larmprylarna är usla, möjligtvis kan man använda det som tjut-larm. Dvs inte kopplat till en central. Vi bytte till Verisure och nu är det betydligt bättre med larm och kameror
Sen kom jag på ett tips jag fick av en bekant: sälj det gamla på blocket el liknande.. Är det nån som köper ett sånt?