Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-19, 20:02
  #1
Medlem
Tänkte avinstallera mitt McAfee Internet security suite, som jag fick med datan men som nu gått ut.

När jag är i slutet av avinstallationen av själva programmet står det att installationen misslyckas, när jag sen testar igen, kommer en vit blank ruta upp där det står "Navigering till Webbsidan avbröts, Försök med följande -Uppdatera sidan"

Har testat att avinstallera med både CCleaner och vanliga kontrollpanelen.

Vad ska jag göra? vill få bort skiten, tar bara en massa jäkla plats!
Citera
2012-03-19, 20:27
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Kör Mcafee removal tool
http://mcafee-removal-tool.com/

Installera något gratisalternativ typ Microsoft Antivirus istället
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...ity-essentials
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2012-03-19 kl. 20:29.
Citera
2012-03-19, 20:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kör Mcafee removal tool
http://mcafee-removal-tool.com/


Jag tackar och bockar, ska se om det funkar! Återkommer senare!
Citera
2012-03-19, 20:32
  #4
Medlem
Installera något gratisalternativ typ Microsoft Antivirus istället
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...ity-essentials[/quote]


har kört både McAfee och Microsoft security Essentialls samtidigt nu ett tag, men tycker att det känns ganska onödigt, Men räcker det att endast köra Microsoft security Essentialls? är det tillförlitligt?
Citera
2012-03-19, 22:51
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Man skall aldrig köra två virusprogram samtidigt det blir bara segt och dom bekämpar varandra... Microsoft security Essentialls är helt ok räcker gott för normalanvändaren.
Citera
2012-03-20, 10:10
  #6
Medlem
Skadat godss avatar
MSE, njae. Välj hellre ett mindre diskintensivt skydd, bästa gratis är nog just nu Avast! Free.
Citera
2012-03-20, 18:26
  #7
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
MSE, njae. Välj hellre ett mindre diskintensivt skydd, bästa gratis är nog just nu Avast! Free.
Vet inte hur det är nuförtiden men ogillade all reklam som kom upp i gratisversionerna av avast o avira så jag installerade MSE den rullar på i bakgrunden utan att göra något väsen av sig. Att den skulle vara diskintensiv har jag inte märkt, man kan ju själv välja om man vil skanna disken efter virus och när den skall göra det...
Citera
2012-03-22, 21:30
  #8
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vet inte hur det är nuförtiden men ogillade all reklam som kom upp i gratisversionerna av avast o avira så jag installerade MSE den rullar på i bakgrunden utan att göra något väsen av sig. Att den skulle vara diskintensiv har jag inte märkt, man kan ju själv välja om man vil skanna disken efter virus och när den skall göra det...
MSE är iaf det mest diskintensiva jag provat på, det åkte ut efter 2 veckor. Hårddisklampan var aldrig slock, rätt drygt imo. Avast! Free har jag installerat sedan 1,5 år på flera tjog PC's, både XP och Win7. Det gör det det ska i bakgrunden, poppar om utförd uppdatering 1-3 ggr/dag, mer än så ser man det inte av det. Enkelt och smidigt, och har hyfsat bra ratio i detection scharts.
Citera
2012-03-22, 22:01
  #9
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Man skall aldrig köra två virusprogram samtidigt det blir bara segt och dom bekämpar varandra... Microsoft security Essentialls är helt ok räcker gott för normalanvändaren.
Får man ta över tråden lite? Jag har både Spybot S&D och AVG AV Free installerat. Bör jag bara ha ett igång åt gången?
Citera
2012-03-22, 23:43
  #10
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Får man ta över tråden lite? Jag har både Spybot S&D och AVG AV Free installerat. Bör jag bara ha ett igång åt gången?
Spybot S&D är inget antivirus så det stör inte. Men Malwarebytes Antimalware är ett bättre alt än Spybot S&D. Mer info hittar du här.
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2012-03-22 kl. 23:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback