2012-03-19, 18:52
Medlem
Troglodytes avatar
Hej!

Min gamle mac mini (a1283 / Tidig 2009) var i behov av en ominstallation då jag glömt administratörskoden och den var jävligt seg.
Nu har fanskapet hängt sig och visar installationssidan med texten "återstående tid: cirka en minut".
Jag har startat om allt ett par gånger men den fortsätter att stanna just där.
Skivan är den som följde med vid inköp och har således använts endast en gång innan, så den är inte sliten eller repig.
Finns det nån vettig åtgärd till detta?
Jag överväger att hoppa på den...
Citera
2012-03-19, 18:57
Medlem
Om du inte har något av värde på den så kan det vara ide att formatera om hårddisken. Alltså inte snabbformatera utan göra en riktig "rezero" där alla blocks/sektorer skrivs över med "0". Då kommer hårddisken att känna av eventuella fel på disken som kan strula för dig och välja att inte använda de skadade områdena i framtiden.
Citera
2012-03-19, 19:08
Medlem
Troglodytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulzer
Om du inte har något av värde på den så kan det vara ide att formatera om hårddisken. Alltså inte snabbformatera utan göra en riktig "rezero" där alla blocks/sektorer skrivs över med "0". Då kommer hårddisken att känna av eventuella fel på disken som kan strula för dig och välja att inte använda de skadade områdena i framtiden.

Hur gör jag en sån? jag är rätt nollad när det gäller datorer i allmänhet och Mac i synnerhet
Citera
2012-03-20, 16:08
Medlem
http://support.apple.com/kb/HT3910?viewlocale=sv_SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här